never locked?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-01-10 22:33

Betyder never locked om en iPhone, at man kan bruge simkort og nummer
fra end anden mobil?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-10 22:38

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Betyder never locked om en iPhone, at man kan bruge simkort og nummer
> fra end anden mobil?

hvor ser du det ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-01-10 22:49

Thomas von Hassel skrev:

> hvor ser du det ?
>
> /thomas

Jeg har i nogentid kigget på iPhone som eventuel erstatning for min
gamle mobil og fandt et, synes jeg, godt tilbud her:
http://www.avelyn.com/cms.ashx/produkter/apple-iphone/iphone-3gs-32gb-sort-never-locked

Jeg har kigget mig en del omkring, og jeg har brug for en ny mobil, hvor
jeg ikke behøver binde mig til et abonnement.

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-01-10 22:58

Hans Houmøller skrev:

> Jeg har kigget mig en del omkring, og jeg har brug for en ny mobil, hvor
> jeg ikke behøver binde mig til et abonnement.

Det kan du ikke få med en iPhone. Der er ikke nogen problemer at sælge
dem med abbonnement.

Herudover skal du alligevel have en 5000 op af lommen, så kan du
ligesågodt gøre det et sted hvor abbonnementet passer dig, go så efter
et halvt år shoppe rundt for at se hvad der er bedst for dig.

Faciliteten med at den altid er på nettet, er altså fiks.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-10 22:59

> [...]

> Jeg har kigget mig en del omkring, og jeg har brug for en ny mobil, hvor
> jeg ikke behøver binde mig til et abonnement.

jøsses .. for 6000,- kan du ligeså godt købe den hos f.eks. Telia med
abb. og få den låst op efter 6 mdr.

Du skal alligevel have et relaitvt dyrt abb. til den da du jo gerne
skulle kunne udnytte alle de funktuer der kræver et mobilt data abb.
(flatrate .. og ikke 10,. pr. mb som f.ek.s TDC's standard abb. kører
med)

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-01-10 23:38

Jamen, betyder "never locked" ikke, at telefonen ikke er bundet af et
abbonnement?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-10 23:51

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jamen, betyder "never locked" ikke, at telefonen ikke er bundet af et
> abbonnement?

måske ... måske ikke ... sandsynligvis ... spørg sælgeren .. men jeg vil
nok bare købe den igennem "oficielle" kanaler ... det er i sidste ende
billigere...

/thpas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-01-10 00:00

Thomas von Hassel skrev:

> måske ... måske ikke ... sandsynligvis ... spørg sælgeren .. men jeg vil
> nok bare købe den igennem "oficielle" kanaler ... det er i sidste ende
> billigere...
>
> /thpas

Når jeg kigget rundt på nettet, finder jeg priser på omnkring 5-7000 kr
med binding i 6 mdr.

Det jeg linkede til var for den rå telefon "never locked", der som jeg
forsår det betyder, at jeg kan bruge den med mit nuværende simkort + en
ændring af mit nuværende abbonnement, så den kan bruges med netfunktionen.

Jeg kigger nærmere på nettet samt her i gruppen efter råd og dåd og mere
oplysning.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 00:03

> [...]

> Jeg kigger nærmere på nettet samt her i gruppen efter råd og dåd og mere

<http://shop.telia.dk:80/telia/iPhone/Apple/iPhone-3GS-32-GB-Sort/produc
t.dt?product=iphone3gs32gbsort&category=iPhone>

min. pris i 6 mdr inkl. abb : 5.900,50 kr. efter 6 mdr kan den låses op
gratis. Istedet vil du købe den ulåst og derudover betale mellem 200-400
kr. i mdr. for abb.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-01-10 00:30

Thomas von Hassel skrev:
> min. pris i 6 mdr inkl. abb : 5.900,50 kr. efter 6 mdr kan den låses op
> gratis. Istedet vil du købe den ulåst og derudover betale mellem 200-400
> kr. i mdr. for abb.
>

> /thomas

Det regnestykke må jeg jo indrømme, at du har ret i.

Jeg vil bruge lørdagen til at kigge mig lidt om i den fysiske verden
osse ...

Hans

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 13:27

Hans Houmøller skrev:

> Det regnestykke må jeg jo indrømme, at du har ret i.
>
> Jeg vil bruge lørdagen til at kigge mig lidt om i den fysiske verden
> osse ...
>
> Hans
Du kan jo også se hos 3.
http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Apple-iPhone-3GS-32GB/

Der ender prisen på ca. 5100. Og du kan jo så vælge at betale de kr. 500
ekstra for at få den låst op med det samme. Så kan du jo bruge 3
abonnement eller lade være, hvis du i forvejen har et abonnement du er
tilfreds med.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 13:30

KentBM <kentF_JERNmagnussen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ekstra for at få den låst op med det samme. Så kan du jo bruge 3
> abonnement eller lade være, hvis du i forvejen har et abonnement du er

det er de færreste der har et data abb. til deres alm. telefon ... og
det er også de færreste der vil være glade for at betale mellem 5 og 15
kr. pr. MB i datatrafik ....

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 14:03

Thomas von Hassel skrev:
> det er de færreste der har et data abb. til deres alm. telefon ... og
> det er også de færreste der vil være glade for at betale mellem 5 og 15
> kr. pr. MB i datatrafik ....

Det er jeg klar over, men det problem får Hans Haumøller jo alligevel
efter et halvt år. Og det kunne jo være, at Hans bare er interesseret i
en iPhone og ikke har brug for at komme på nettet.

Jeg overvejer selv en iPhone, hvis jeg ikke kan få min TyTN II til at
virke (ny skærm, men virker stadigvæk ikke). Og jeg kan sagtens klare
mig med Wifi-adgang i stedet for 3G.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 14:05

KentBM skrev:
> Jeg overvejer selv en iPhone, hvis jeg ikke kan få min TyTN II til at
> virke (ny skærm, men virker stadigvæk ikke). Og jeg kan sagtens klare
> mig med Wifi-adgang i stedet for 3G.

Og overvejer derfor en iPod Touch og en Nokia til kr. 300 i stedet for
iPhone.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-10 16:16

KentBM skrev:

> Og overvejer derfor en iPod Touch og en Nokia til kr. 300 i stedet for
> iPhone.

Og så har du to dimser i stedet for en. Det er konvergensen der er fiks.

Men hvis man ikke har behovet, er jeg enig i at så er der ingen grund
til at købe den store model.

Fra : KentBM

Dato : 02-01-10 19:21

On 02-01-2010 16:15, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Og så har du to dimser i stedet for en. Det er konvergensen der er fiks.
>
> Men hvis man ikke har behovet, er jeg enig i at så er der ingen grund
> til at købe den store model.

Ja, men til gengæld 64GB i iPod Touch, da jeg er ved at løbe tør på min
iPod 30GB, så 32GB i en iPhone vil nok ikke gøre så stor forskel. Og har
sparet omkring kr. 2.000.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-01-10 19:46

KentBM skrev:

> Ja, men til gengæld 64GB i iPod Touch, da jeg er ved at løbe tør på min
> iPod 30GB, så 32GB i en iPhone vil nok ikke gøre så stor forskel. Og har
> sparet omkring kr. 2.000.

Det er dejligt du har fået dækket dit behov OG sparet penge. Personligt
har jeg fundet ud af at mit behov dækkes fint af en 30 Gb iPod kun med
pladesamling på pinden, og min iPhone 16 Gb med udvalgte godbidder :)

Det er spøjst som ens behov ikke er som man troede det var :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 19:52

> [...]
> pladesamling på pinden, og min iPhone 16 Gb med udvalgte godbidder :)
>
> Det er spøjst som ens behov ikke er som man troede det var :)

jeg klarer mig med en 8GB iPhone ... og en smart playlist som konstant
bliver opdateret så de sange jeg har hørt bliver taget ud af rotation i
2 uger og bliver erstatet af random valgte sange jeg _ikke_ har hørt i 2
uger ... så jeg har hele tiden "ny" musik med rundt ...

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 03-01-10 19:17

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> 2 uger og bliver erstatet af random valgte sange jeg _ikke_ har hørt i 2
> uger ... så jeg har hele tiden "ny" musik med rundt ...
Sagen er den simple, at jeg "bare" har gjort som jeg plejer. Og ikke
været opmærksom på mulighederne.

Jeg har nu prøvet mig frem med en smart spillelist. Så må jeg se,
hvordan det går. Jeg har nu 23,47GB ledigt, så der er masser af plads.

Tak for tippet.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 19:51

> [...]

> Jeg har nu prøvet mig frem med en smart spillelist. Så må jeg se,
> hvordan det går. Jeg har nu 23,47GB ledigt, så der er masser af plads.

her er mine 2 smart playslists:

den første indeholder alle sange jeg har hørt i en given perode, i
øjeblikket 7 dage:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-01-03%20at%207.47.1
5%20PM.png>

Den anden er den jeg syncer til iPhonen. (blacklist er en manuel
playlist over sange som jeg _aldrig_ vil have med ... mest min bedre
halvdels popmusik, og compilations er ikke min kop the)

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-01-03%20at%207.46.4
7%20PM.png>

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 07-01-10 17:23

On 03-01-2010 19:50, Thomas von Hassel wrote:
> [...]
> playlist over sange som jeg _aldrig_ vil have med ... mest min bedre
> halvdels popmusik, og compilations er ikke min kop the)

Tak, jeg har nu ladet mig inspirer. Men selvfølgelig har jeg lavet mine
helt egne lister. For eksempel har jeg brugt ordet sortlistet i stedet
for dit ord

Det er jo nemt nok, når først jeg får prøvet.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-01-10 14:07

> [...]

> efter et halvt år. Og det kunne jo være, at Hans bare er interesseret i
> en iPhone og ikke har brug for at komme på nettet.

måske ... men så kan han jo beholde hans iPod Touch .. en iPhone uden
mobil data er .. ja ... lidt vingeskudt ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 08-01-10 12:49

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Betyder never locked om en iPhone, at man kan bruge simkort og nummer
> fra end anden mobil?
>
> Hans

Ville det være en option for dig at købe en brugt, evt. én der er inden
for garanti?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad