Erfaringer med Honda CR 500 ???
Fra : Kasper

Dato : 03-08-01 10:44

Hej NG,

jeg har igennem et stykke tid gået og leget med tanken om at anskaffe
mig en kombineret crosser/super motard cykel. Da jeg gerne vil have en
let cykel (af hensyn til brug i terræn) har jeg på forhånd udelukket
4-taktere, og istedet rettet søgelyset mod en 2-takter (de nye lette
4-taktere vil nok blive for dyre på plader).

Hvis den kun skulle anvendes i terræn ville jeg nok vælge en 250´er,
enten en Honda CR, eller en Gasgas, men da jeg også gerne vil have
plader på dyret ( i hvertfald på sigt), skal den nok have lidt mere
oomppphh, og så er der jo Honda CR 500.

Fra flere sider har jeg hørt, at den er for vild (med sine 75 Nm til
godt 100 kg), og at det er tåbeligt at købe sådan en, fordi den har for
mange kræfter, og iøvrigt ikke kan sælges igen (uden et *betragteligt*
værditab).

Jeg er knap 2m/100 kg, og har ingen cross-erfaring af betydning.

Hvor mange herfra har erfaringer med bæstet - og hvad vil jeres
anbefaling være??

Mvh,

Kasper (der trænger til nyt legetøj)
Super Blackbird (der trænger til en legekammerat)

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-08-01 12:00

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> enten en Honda CR, eller en Gasgas, men da jeg også gerne vil have
> plader på dyret ( i hvertfald på sigt), skal den nok have lidt mere

Jeg har desværre ikke nogen erfaring med netop den cykel, men personligt er
jeg vild med ideen om sådan en som motard!

/Rune

Fra : Jakob D

Dato : 03-08-01 15:25

Hvis du kan vænne dig til tanken om at gashåndtaget snarere virker som en
on/off knap på en cr500, så er den nu ganske sjov!
Nu ser jeg også på din vægt, og mener at du skal ha` noget med godaw` i.

Skal du derimod bruge den mest til gade og sjove ture på både asfalt og grus
med motard dæk, ville jeg til hver en tid vælge en 4takts cykel med min.
500ccm.
Her har du moment (kombineret med de fede 17" dæk), og jeg godt kan skrive
under på, at det virkelig trækker dine mundvige helt op til ørene.

Jeg er selv den lykkelige ejer af både en 2 og 4takter, og bliver ærligt
talt træt
af 2takts-hysteriet med kørsel for længe på alm vejstrækninger.

Jakob

Fra : Jakob D

Dato : 03-08-01 15:31

Her over i hovedstaden holder der iøvrigt en Kawasaki kx500 2takt
årgang 98 til salg for 49kk.
Jeg syntes den er mere brutal en cr500èren
jakob

Fra : Kasper

Dato : 03-08-01 15:49

"Jakob D" skrev d. 03-08-01 15:31 dette indlæg :
> Her over i hovedstaden holder der iøvrigt en Kawasaki kx500 2takt
> årgang 98 til salg for 49kk.
> Jeg syntes den er mere brutal en cr500èren

Den har bare ikke det samme moment som CR´eren, selvom den har
elektronisk regulering af udstødningsporten....mere mekanik der kan gå i
stykker, og så kører der heller ikke så mange af dem rundt, så det er
nok sværere at få dele/at komme af med den igen??

Hvor kan Kawa´en ses til salg - online??

Mvh,
Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob D

Dato : 03-08-01 15:58

kasper skrev: Hvor kan Kawa´en ses til salg - online??
Det kan den kun i Munkedals udstillingsvindue i Vanløse.
Jakob

Fra : Brian Lænø

Dato : 03-08-01 15:54

"Kasper" skrev
> [...]
>
> Mvh,
>
> Kasper (der trænger til nyt legetøj)
> Super Blackbird (der trænger til en legekammerat)

Hvis du vil have plader på, så skal du vælge en Enduro model med lys.
Min fortrukne vil nok være Husaberg FR 600 E, det er på grund af den store
benzin tank.
Den har en 19 liters benzin tank + en extra tank på 5,5 liter.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-08-01 16:32

"Brian Lænø" <brianla@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil have plader på, så skal du vælge en Enduro model med lys.

Njah, det er strengt taget ikke helt nødvendigt. Der kører faktisk allerede
2 indregistrerede CR500 i lille Dannevang, og en KX500 (muligvis to?) og en
YZ400F. Der er sikkert flere, men det er dem jeg lige kender til som er rene
motocross modeller.
Men vær opmærksom på at moderne motocross modeller har meget korte spring i
gearkassen, og det er fx ikke ret optimalt i enduro eller på landevej.

Rittig