God vejrstation med usb
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 31-12-09 13:00

Hej

Jeg søger en god vejrstation, med mulighed for usb tilslutning for udlæsning
af vejrdata til en server. Den må meget gerne være direkte Mac komplatibel,
hvis det findes? Har dog fundet noget software, som skulle være komplatibel
med de fleste vejrstationer...

Kan se at de fås helt ned til 500 kr., for en Rosenborg, men er de billige
noget værd?

Har kigget lidt på en Oregon Scientific WMR200 til 2500 kr, men har intet
kenskab til mærket, eller kvaliteten?

Kan nogen komme med nogle anbefalinger og råd?

Pris maks 2500 kr

Mvh
Hans

Fra : Leif

Dato : 01-01-10 17:19

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller kvaliteten?
>
> Kan nogen komme med nogle anbefalinger og råd?

Har lagt mærke til, at man på DMI.DK skemaet under Borgervejr kan se
hvilken type, der benyttes, måske det er en indgangsvinkel for at kontakte
de enkelte borgere og høre deres erfaringer?

/Leif

Fra : Tonni Madsen

Dato : 02-01-10 23:27

Tja, jeg har fået mig en Rosenberg af kæresten for nogle måneder siden...
Softwaren der er med understøtter ikke dmi.dk/borger vejr, så der skal købes
andet hvis det er det man vil... Men til hverdag mener jeg softwaren er
udemærket...
1. problemer indtil videre: regnmåleren SKAL SIDDE FAST! det beslag fis der
er med er ubrugeligt... med det samme det blæser mere end 10-12 Sec/m så
tæller den på livet løs... efter den blev erstatet af en klods og et par
solide skruer så var problemet væk. jeg har sammenlignet den med en af de
derses fancye analog kobber regnmålere med svømmende målestok som den gamle
lå inde med, og de er enige nok til at det er fint med mig.
2. problem: det har åbenbart ikke blæst på Holstebro kanten mellem 29/12 kl
15.15 og 02/01 10.25... eller det vil sige... der har vindmåleren åbenbart
været frosset fast... vel egentlig ok temperaturen taget i betragtning...
men man kan vel sige... hvis du vil ha noget du altid kan regne 100% med
uanset vejret, så er det måske ikke denne, men hvis du som mig bare skal ha
et termometer med lidt ekstra finesser, og som kan lidt mere, så er det
ganske udemærket... om det holder evigt... aner det ikke, tror og (iforhold
til prisen) håber det egentlig ikke, men mon ikke 5 af disse nok skulle
kunne klare sig mod en af de dyre...
Men det er naturligvis som alt andet... køber man dyrt er standarten ofte
højere, køber man billigt er nogle heldige, andre er ikke... om jeg er
blandt de første eller de sidste kan kun tiden vise... men går skidtet i
stykker ville jeg ikke betænke mig et sec på at købe et tilsvarende igen...
når de er på bud altså... ellers er de sgu for dyre... 495,- kontra 1195,-
er vist det værste jeg har set... for det samme produkt... puha!
Men det er naturligvis op til dig. hvis du bor på 7500 kanten er du
velkommen til at se "dyret" i drift, eller go jagt...

Mvh Tonni Madsen