Kan man resette en CSS property?
Fra : Stig Johansen

Dato : 30-12-09 02:16

Hej.

Jeg har søgt lidt på emnet, men fandt ikke så meget, andet end der er noget,
der tyder på det ikke kan lade sig gøre.

Det er egentlig et generelt spørgsmål, men her er et link til
problemstillingen, selvom det ikke rigtig fremgår deraf.
<http://w-o-p-r.dk/gallery/gallery.show.this.asp?GalleryOwner=Stig+Johansen&GalleryName=malware%5Fpictures&Picturenumber=6>

Min problemstilling er, at det her galleri kan 'konfigureres' individuelt
med noget html og noget styles.

Det er sådan set fint nok, men for at gøre det lettere, laver jeg nogle
predefinerede styles (=hardcoded), som så kan overrides.

Men så er der lige det med f.eks. baggrundsfarven.

Hvis jeg f.eks. har en predefineret farve, kan jeg ikke fjerne den igen,
eller kan jeg?

Det er egentlig det mit spørgsmål går ud på, altså findes der noget a la:
background-color: none ;
eller
background-color: clear ;
eller reset eller lignende?

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-09 02:28

Stig Johansen skrev:

> Det er egentlig det mit spørgsmål går ud på, altså findes der noget a la:
> background-color: none ;

Det er legalt.

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-12-09 03:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er legalt.

Er det det?
Jeg synes jeg testede det, men jeg har nok stavet forkert i mit 'fumleri',
så jeg må prøve igen.

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-09 10:55

Stig Johansen skrev:

> Er det det?

Undskyld, nej. Jeg fik ikke tjekket det godt nok.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 30-12-09 11:04

Bertel Lund Hansen skrev:

> Undskyld, nej. Jeg fik ikke tjekket det godt nok.

Jeg er ikke sikker på, hvad i vil, men man kan ikke sætte en
baggrundsfarve til "ingenting". Jeg kan i hvert fald ikke se, det er
logisk, alt må nødvendigvis have en farve, med mindre det er sort/hvid ;)

Derimod, så kan man lade baggrundsfarven arve fra moderen (SVJH) med:

background-color: inherit;

eller lave den gennemsigtig med:

background-color: transparent

http://www.w3.org/TR/CSS2/colors.html