Hvilken dato gælder ?
Fra : Peter

Dato : 29-12-09 16:03

Hej NG!

Jeg har fået et løntilbud fremsendt efter en lønforhandlings snak, selv om
aftalen egentlig var at vi skulle mødes igen for at drøfte videre omkring
nogle nærmere detaljer. Jeg er ikke tilfreds med fremgangsmåden og heller
ikke beløbet, især da nogle af mine argumenter for lønstigningen slet ikke
er blevet vurderet. Begrundelsen for størrelsen af løntilbudet er, hvad man
nu kunne "strække sig til". Så jeg må nok se i øjnene at der nok ikke er de
store muligheder for at ændre på beløbet selv om jeg bad om den afsluttende
lønforhandling, som jeg blev snydt for. Løntilbudet blev fremsendt pr.
e-mail for nogen tid siden.
Hvis jeg (nødtvunget) accepterer løntilbudet, er det så den dato hvor jeg
modtog det skriftlige tilbud som er gældende for arbejdsgiveren (med
tilbagevirkende kraft) eller er det den dato hvor jeg accepterer hans
løntilbud ?

hilsen
Peter

Fra : P

Dato : 30-12-09 09:26

On Tue, 29 Dec 2009 16:03:24 +0100, "Peter"
<kontakt@morgenmusikken.dk> wrote:

> [...]
>modtog det skriftlige tilbud som er gældende for arbejdsgiveren (med
>tilbagevirkende kraft) eller er det den dato hvor jeg accepterer hans

Står der ikke en dato i mailen som fortæller hvornår lønstigningen
skal finde sted fra?

/P

Fra : Peter

Dato : 30-12-09 10:09

"P" <noone@dk.dk> skrev i en meddelelse

> Står der ikke en dato i mailen som fortæller hvornår lønstigningen
> skal finde sted fra?
>
> /P

Nej!

hilsen
Peter

Fra : Bæ9

Dato : 30-12-09 13:09

"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen

> "P" <noone@dk.dk> skrev i en meddelelse

> Nej!
>
> hilsen
> Peter

tjae - så har i jo en aftale, men ikke en aftale om hvornår

Fra : Peter

Dato : 30-12-09 13:51

"Bæ9" <baeni.splitterr@vende.tosset> skrev i en meddelelse

> "Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen

> tjae - så har i jo en aftale, men ikke en aftale om hvornår

Hej Bæ9

Jeg havde et spørgsmål i min oprindelige mail, som skal opfattes således:
Løntilbudet må være gældende fra den dato det er blevet fremsat af
arbejdsgiveren (på skrift - email). Hvis min accept først bliver givet noget
senere, er det så denne dato som løntilbudet gælder fra eller er det dog
stadig den dato som abejdsgiverens mail er fremsendt ?

hilsen
Peter

Fra : Bæ9

Dato : 30-12-09 15:18

> [...]
> noget senere, er det så denne dato som løntilbudet gælder fra eller er det
> dog stadig den dato som abejdsgiverens mail er fremsendt ?

arb-giver har ikke sat en dato og du har ikke sat en dato, ergo er der ike
en dato og så har i ikke en aftale om en dato

du kan jo ikke acceptere noget der ikke eksisterer, nemlig datoen. så den
hænger i det blå og svæver.

- men som en anden skriver, er det jo nok til førstkommende første - men
ikke nødvendigvis

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-12-09 17:00

Peter wrote:

> [...]
> bliver givet noget senere, er det så denne dato som løntilbudet
> gælder fra eller er det dog stadig den dato som abejdsgiverens mail

Det kommer vel an på om firmaets lønninger i øvrigt reguleres pr. en
fast dato.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Stampe

Dato : 30-12-09 14:10

> [...]
> modtog det skriftlige tilbud som er gældende for arbejdsgiveren (med
> tilbagevirkende kraft) eller er det den dato hvor jeg accepterer hans

Hej Peter!

Du nævner den "træghed" du oplever hos det firma du er ansat i. Så vil jeg
nok regne med at lønforhøjelsen gælder fra den den næste først i måneden.
Det er der er ingen jura i Og hvis der skulle blive det, så er det nok
på tide og se om der er andre job der hænger på træerne.

Godt nytår
Og hilsen fra Allan'

Fra : CC

Dato : 30-12-09 20:02

"Peter" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> modtog det skriftlige tilbud som er gældende for arbejdsgiveren (med
> tilbagevirkende kraft) eller er det den dato hvor jeg accepterer hans

Svar dog tilbage at du accepterer løntilbuddet gældende fra d. (her
indsætter du en dato).
Hvis det ikke passer arbejdsgiver, så skal han nok komme frem af busken