2 både brændt i Nordjyske havne
Fra : Skipper

Dato : 30-12-09 14:27

Så er der brædt to både i Nordjyske hyavne -

Se flg. links:

http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3460398%2c5%2c3

Er det mon fordi de har haft tændt elektriske varmeapparater eller ????

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-12-09 06:32

Den Wed, 30 Dec 2009 14:27:25 +0100 skrev Skipper:

> [...]
2c3

> Er det mon fordi de har haft tændt elektriske varmeapparater eller ????

Tja, man kan jo spekulere til man bliver tosset.

Man kan også spekulere på, om du har en særlig passion for "ulykker". Det
er jo ikke første gang, uvist hvorfor, du poster lignende indlæg.

--
Karl Erik.

Fra : Skipper

Dato : 31-12-09 08:07

Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
>
> Man kan også spekulere på, om du har en særlig passion for "ulykker". Det
> er jo ikke første gang, uvist hvorfor, du poster lignende indlæg.

Det er sgu da ikke fordi jeg elsker ulykker - mine indlæg er bare til
almindelig orientering for allesammen.

Det kunne jo være at nogle af os kan lære af årsagerne til det der skete.

Fra : HO

Dato : 31-12-09 11:15

"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i en meddelelse
> Man kan også spekulere på, om du har en særlig passion for "ulykker". Det
> er jo ikke første gang, uvist hvorfor, du poster lignende indlæg.
> Karl Erik.

Hej
Efter min mening er dit indlæg Karl Erik, mere upassende.
Det er da fint at gøre opmærksom på farer, det kan måske få en "sløset"
bådejer til at tjekke sine
installationer en gang til.
Hvilket måske kan "redde" MIN båd !
MVH
HO

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 01-01-10 14:58

Enig. F.eks. har indlægget om den sunkne båd fået mig til at stramme op
omkring frostsikring af mine egne søventiler. Det, at en nyhed findes på
nettet er jo ikke ensbetydende med, at vi alle finder den.

Det er dermed yderst relevant at dele links af denne type i en nyhedsgruppe,
som det jo også hedder :0)

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-12-09 12:27

Den Thu, 31 Dec 2009 08:07:11 +0100 skrev Skipper:

> Det er sgu da ikke fordi jeg elsker ulykker - mine indlæg er bare til
> almindelig orientering for allesammen.
>
> Det kunne jo være at nogle af os kan lære af årsagerne til det der
> skete.

Indholdet i dine indlæg kan alle finde på nettet - du søger det bevidst.
Dit svar til Harding i tråden "Båd sunket i isen" :"Ja, godt det ikke er
min båd ", tyder ikke på den store medfølelse med ejeren af båden.

Alle ved jo at leger man med ild, så tisser man i bukserne. Alle ved også
at det er risikabelt at efterlade båden hvis noget stadig bruger 230 volt.

Alligevel sker ulykkerne, så det må jo være fordi folk ikke tænker sig om.
Her hjælper din fascination af ulykker ikke.

--
Karl Erik.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-12-09 05:24

Man føler megen tristhed når man ser en båd brænder.
Sidste vinter udbrændte to motorbåde på land i Kastrup, det var påsat.
Det sker også i havnene både på vinterpladser og på vandpladserne at
både brænder på grund af defekte elinstallationer.

I Havne info der udkommer årligt i Kastrup står der:
"Vi må opfordre en del af bådejerne til kritisk at gennemgå deres el -
installation fra båden og til stikkontakten på broen. Vi konstaterer
at ikke alle bådenes elo- forbindelser til broens stikkontakter
opfylder stærkstrømsregulativets krav til udendørs brug. I de tilfælde
bliver kablet klippet uden varsel. Samtidig skal alle stikdåser der
ulovligt er monteret på broerne af bådejere fjernes, da højvande
bidrager til kortslutning".

Sker en brand bliver nogle bådejere sikkert ret meget fattigere både i
deres sjæl og også på pengepungen.
Derfor bør vi alle sørge for at elektriske installationer er i orden
og holde øjne og øre åbne for evt. hærværksfolk kan blive pågrebet og
straffet.

Mvh/Harding