Glasfiberplade
Fra : Skipper

Dato : 29-12-09 14:08

Hej Gruppe,

Jeg står og mangler en glasfiberplade på 50x40 com 4-5 mm tykkelse. Er
der nogen her i gruppen der ved hvor pokker man køber sådan en stump ??
For lige nu er det sgu for koldt at støbe det selv i garagen.

Fra : clausbp.

Dato : 29-12-09 15:20

Skipper skrev:
> [...]
> der nogen her i gruppen der ved hvor pokker man køber sådan en stump ??
> For lige nu er det sgu for koldt at støbe det selv i garagen.

Nej, - men kan du evt. bruge en acrylplade, så fås de i 5mm tykkelse og
forskellige størrelser i byggemarkeder. De er relativt nemme at arbejde med.

Mvh. Claus

Fra : Skipper

Dato : 29-12-09 15:31

clausbp. skrev:

> Nej, - men kan du evt. bruge en acrylplade, så fås de i 5mm tykkelse og
> forskellige størrelser i byggemarkeder. De er relativt nemme at arbejde
> med.
>
> Mvh. Claus
Ja, jeg har overvejet det - det er til en ny forplade til instrumenterne

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 01-01-10 20:35

Ja, så er det bedst bare at bruge et stykke acryl. Alle byggemarkeder har
det.

Bjarke

Fra : Michael Larsen

Dato : 30-12-09 16:51

Hej Skipper

Hvad med at besøge et skibsværft der arbejder med glasfiber

Jeg har set mange stykker glasfiberplader på Rødvig Skibsværft
http://www.rsbas.dk/

Godt Nytår

--
Michael from the mellow beach at Vemmetofte.
camping@vemmetofte.dk

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 02-01-10 00:34

On Dec 29 2009, 2:08 pm, Skipper <do...@dolan.dk> wrote:
> Jeg står og mangler en glasfiberplade på 50x40 com 4-5 mm tykkelse. Er
> der nogen her i gruppen der ved hvor pokker man køber sådan en stump ??
> For lige nu er det sgu for koldt at st be det selv i garagen.

Den er let at lave selv. På en plan flade smøre slipmiddel, derefter
topcoat, så polyester, fibermåtte, polyeste, fibermåtte osv. vådt i
vådt indtil man når 5 mm. Polyester skal helst have stuetemperatur for
at hærde, så lav den i stuen. Alternativt tilsæt ekstra hærder, så kan
den hærde i lavere temperaturer, men følg leverandørens anbefalinger.
(Man bygger glasfiberbåde i Grønland).

Hilsen Peter

Fra : blueocean

Dato : 03-01-10 08:24

On 2 Jan., 08:34, Peter Lauridsen <p...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> at hærde, så lav den i stuen. Alternativt tilsæt ekstra hærder, så kan
> den hærde i lavere temperaturer, men følg leverandørens anbefalinger.

Det sker nok ikke uden for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gert

Fra : Skipper

Dato : 05-01-10 12:41

blueocean skrev:

> (Man bygger glasfiberbåde i Grønland).
>
> Det sker nok ikke uden for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Gert
Har prøvet at støbe plade tidligere - men konen vil under ingen
omstændigheder have det indenfor døren - da det både stinker og sviner.

Så, jeg går nok på jagt hos en bådbygger eller venter til foråret

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-01-10 23:25

> Det sker nok ikke uden for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg var på glasfiberkursus hos Århus Teknologiske Institut ca. 1985.
På spørgsmålet om man kan støbe glasfiberkonstruktioner i kolde
temperaturer, f.eks. et værksted i Grønland, var svaret, at det kunne
man godt, hvis man tilsatte mere accellerator end under varme forhold.

Hilsen Peter

Fra : N/A

Dato : 05-01-10 12:41