Spejlfilm til vinduer i terassedør ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-12-09 00:21

Hej gruppe,

Kan man i grunden få noget filmagtigt noget som man kan sætte på vinduerne i
en terassedør, således at man kun kan kigge ud, men ikke kigge ind ?
Jeg tænker på sådan noget solfilmsagtigt noget , som nogen ynder at sætte i
deres biler.
Jeg har en terassedør som vender over mod en lidt for nysgerrig nabo, som
jeg godt kunne tænke mig at afblænde lidt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus G.

Dato : 30-12-09 10:23

> [...]
> i en terassedør, således at man kun kan kigge ud, men ikke kigge ind ?
> Jeg tænker på sådan noget solfilmsagtigt noget , som nogen ynder at sætte
Det der sættes i bilen, kan nemt sættes på alm. vinduer også. Hvis det skal
være ritti godt, så få fat i noget 3M film, det er toppen af poppen :)

Sådan en alm. rude er helt jævn og lige, så du burde godt selv kunne gøre
det, modsat bilruder som krummer, så filmen skal varmes for at krympe osv..

Tag glaslisterne af og afmontere ruden, så kan du få filmen helt ud til
kanterne, så du opnår det bedste resultat.

> Jeg har en terassedør som vender over mod en lidt for nysgerrig nabo, som
> jeg godt kunne tænke mig at afblænde lidt.
Du kan også købe nogle gardiner persienner eller andet? :)

--
Klaus G.

Fra : Erik Andersen

Dato : 30-12-09 10:12

> [...]
> Jeg har en terassedør som vender over mod en lidt for nysgerrig nabo, som
> jeg godt kunne tænke mig at afblænde lidt.

Ja, du kan bl.a. købe film fra 3M. der findes en del forhandlere, der også
sætter det på. Det er ikke umuligt at gøre selv. - se tidligere tråd om mat
folie på badeværelsesvindue mv.
MEN du skal også være opmærksom på, at det tager en del af sollyset i stuen,
men afhængig af hvor mørk film du køber.
OG så skal du være opmærksom på, at når du det er mørkt og du har lys i
stuen, så er det næsten lige modsat. Din nabo kan se ind og du kan måske
ikke se ud.
/Erik

Fra : Frede

Dato : 30-12-09 05:05

On 30 Dec., 10:11, "Erik Andersen" <erik-ander...@tdcadsl.dk> wrote:
> OG så skal du være opmærksom på, at når du det er mørkt og du har lys i
> stuen, så er det næsten lige modsat. Din nabo kan se ind og du kan måske
> ikke se ud.
> /Erik

Jo jo men så kan han jo heller ikke se at naboen kigger ind

Frede

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-09 13:51

-
-Jo jo men så kan han jo heller ikke se at naboen kigger ind
-
-Frede

Ha ha

På mit arbejde har vi prøvet ovenstående, og det afhænger meget af, hvordan
lyset er. Et reelt "envejs" spejl som du ser i film findes ikke. Det er som
tidligere skrevet et spørgsmål om, at holde rummet hvor forurettede står i,
mørkt, og hvor banditten står i, meget lyst.

Mvh
Mads

Fra : Armand

Dato : 30-12-09 14:55

Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> Jeg har en terassedør som vender over mod en lidt for nysgerrig nabo,
> som jeg godt kunne tænke mig at afblænde lidt.

Jeg tror at problemet er mindre end du føler!
Prøv selv at gå over i skellet, eller kig selv lidt vinduer når du er på
gaden: I dagslys kan man almindeligvis ikke se længere end højest et par
meter ind i rummet.
Vi har høj kælder her på matriklen hvorfor himlen spejler sig i vores
gadevinduer set fra fortovet, og når man (typisk) kommer hjem er det fra
gaden umuligt at se om fruen sidder ved PC'en lige inden for vinduet,
endsige om der er lys i spisebordslampen 3 meter inde
Som skrevet andetsteds, så hjælper mørk eller spejl -film alligevel kun
i 'medlys' og ligesåsnart aftenen falder på og du selv tænder lys
indendøre er det alligevel status quo.

Mit råd vil være: Lev med at det kun er når du står lige op ad terrasse-
dør/vinduer at din nabo har noget at kigge på, og klar resten med
gardiner eller persienner!

--
Armand.
(der ofte har tænkt at vinduesglas af samme grund burde være tiltet

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-12-09 15:54

Tak for alle jeres gode indspark!
Min konklusion må nok blive at vi nøjes med at bruge de persienner som vi
allerede har sat op.
Som jeg læser jeres indlæg - så er der for mange ulemper ved at sætte
solfilm op.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : CC

Dato : 30-12-09 17:19

"Andreas M. Hansen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Jeg har en terassedør som vender over mod en lidt for nysgerrig nabo, som
> jeg godt kunne tænke mig at afblænde lidt.

Alternativt kan du sætte lys op i udhænget. Det er svært udefra at se gennem
lys/vindue, og se hvad der sker bagved