Syn...
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-09 22:07

Skal synsmanden ud og prøvekøre ens bil, når den skal igennem et syn? Kan
man forlange selv at komme med eller endda at køre i bilen?
Fordi jeg har hørt om lidt hårdhændet behandling af bilerne. Og jeg har en
dyr bil og er sgu lidt øm over aut.gearet og hvad manden ellers kunne finde
på at ødelægge.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 30-12-09 22:09

"Morten N." <xxxxxxxxxx> skrev i meddelelsen

> Skal synsmanden ud og prøvekøre ens bil, når den skal igennem et syn?

Kommer du i en fed bil, skal han helt sikkert.

>Kan man forlange selv at komme med eller endda at køre i bilen?

Dét starter jeg så med at sige hver gang: Hvis du skal køre, bliver det ikke
uden mig i passagersædet. Kapiert !

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-12-09 23:07

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Morten N." <xxxxxxxxxx> skrev i meddelelsen

> Kommer du i en fed bil, skal han helt sikkert.

Prøvekørsel er naturligvis et obligatorisk indslag i et syn.
Fed bil eller ej, hvis han undlader, snyder han.

Forlange... hmm jeg har da aldrig sagt nej hvis jeg blev spurgt om kunden
måtte komme med.
Hvis en bil er stærkt ombygget f.eks.pga et handicap, der gør at den ikke er
til at køre for udenforstående, må fremstiller selv føre køretøjet, ellers
ikke.

Kent Nielsen

Fra : KASO

Dato : 30-12-09 23:00

> [...]
> Fordi jeg har hørt om lidt hårdhændet behandling af bilerne. Og jeg har en
> dyr bil og er sgu lidt øm over aut.gearet og hvad manden ellers kunne

Prøvekørsel er en fast del af programmet. Jeg tror ikke du får problemer med
at få lov til at køre med. Jeg har fået synet hos FDM - de er vældigt
flinke. Man får en kop kaffe og en invitation til at deltage i synet. Den
ene gang havde jeg en forlygte, der lyste en smule skævt. Istedet for at
notere det, justerede han lygten for mig - det synes jeg da var en fin
service

Fra : NHF

Dato : 31-12-09 09:31

>Istedet for at notere det, justerede han lygten for mig - det synes jeg da
>var en fin service

Det har bestemt ændret sig til det positive siden synshallen var statsejet.
Og der er vel ingen tvivl om hvor du får synet din bil næste gang, samt du
fortæller alle hvilken fin service de ydede, hvilken reklame for FDM. Som
Arne fra Punkt 1 vil sige, WIN - WIN situation!

NHF, Århus

Fra : KASO

Dato : 31-12-09 12:24

"NHF @privat.dk>" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> skrev i meddelelsen

> [...]
> gang, samt du fortæller alle hvilken fin service de ydede, hvilken reklame
> for FDM. Som Arne fra Punkt 1 vil sige, WIN - WIN situation!

Jeps - lige præcis

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-09 10:15

"KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> ene gang havde jeg en forlygte, der lyste en smule skævt. Istedet for at
> notere det, justerede han lygten for mig - det synes jeg da var en fin

Det har min alm. synsmand nu også gjordt... desværre sad juster skruerne
bare fast.. :(

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-12-09 00:29

"Morten N." skriver:

> Skal synsmanden ud og prøvekøre ens bil, når den skal igennem et syn?

Selvfølgelig skal han det. Det er en del af synet.

> Kan man forlange selv at komme med eller endda at køre i bilen?

Man kan spørge om man kan komme med, men det er synsmanden der skal
"mærke" bilen, så det skal være et meget specielt køretøj, før du får
lov til at køre.

> Fordi jeg har hørt om lidt hårdhændet behandling af bilerne.

Jeg har haft en del biler til syn og altid "kørt med". Har aldrig
oplevet håndhændet behandling under prøveturen. Ved røggasteten derimod
får slæden fuld skrue. Det skal du være mere bekymret for. En kollege
fik smaderet sin Kia ved det.

> Og jeg har en dyr bil og er sgu lidt øm over aut.gearet

Hvad fejler det da?
Jeg mener, et automatgear er vel bygget til bilen og kan holde til at
blive kørt med?

> og hvad manden ellers kunne finde på at ødelægge.

Nu ved jeg ikke, hvor du får synet biler, eler hvilke historier du har
hørt. De synshistorier jeg kender til er positive, snakker man maed
fyren mens han gennemgår bilen, er de som regel vældigt interesserede i
at snakke om biler.

Klaus

Fra : KimH

Dato : 31-12-09 16:56

..

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Hvordan er det med røggastesten på en dieselbil , holder synsmanden bare
speederen i bunden , mens han tager den , eller holder han den før det røde
felt 4500 omdr. ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-12-09 17:07

KimH wrote:
> .

> Hvordan er det med røggastesten på en dieselbil , holder synsmanden
> bare speederen i bunden , mens han tager den , eller holder han den
> før det røde felt 4500 omdr. ?

Er den ikke ved 3000 rpm?

--
- Frank

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-12-09 17:08

KimH skrev:

> Hvordan er det med røggastesten på en dieselbil , holder synsmanden bare
> speederen i bunden , mens han tager den , eller holder han den før det
> røde felt 4500 omdr. ?

Det er pedalen i bund til den selv afregulerer. Kan den ikke holde til
det, eller er der pillet ved noget så er det bare ærgerligt. Har selv
stået med en Partner der langt oversteg det opgivne max. Det lød grimt.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-12-09 14:40

> [...]
> Fordi jeg har hørt om lidt hårdhændet behandling af bilerne. Og jeg har en
> dyr bil og er sgu lidt øm over aut.gearet og hvad manden ellers kunne

Alle biler kan da klare der gives lidt frisk gas, men har faktisk aldrig
selv oplevet synsmanden har kørt andet end normalt rundt om bygningen.
Jeg tror du gør dig for mange bekymringer.

Mvh Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-01-10 07:29

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Alle biler kan da klare der gives lidt frisk gas, men har faktisk aldrig
> selv oplevet synsmanden har kørt andet end normalt rundt om bygningen.
> Jeg tror du gør dig for mange bekymringer.

Der er ellers grund til at være på vagt. Jeg havde engang en 17RS, født med
2.0 liters 90 HK motor, men listigt erstattet af 2,6 liters 125 HK motor -
jeg skulle have den synet før et salg (energikrise, var det ikke 1978), så
jeg undersøgte "mentaliteten" på de nærmeste synshaller omkring Viborg og
endte med at køre til Silkeborg, hvor de netop bare kørte en tur rundt
omkring bygningen.

Han kørte op ad vejen - og kom tilbage efter laaang tid. Det første han
gjorde da han standsede foran mig var at åbne motorhjelmen, hvor han blev
mødt af 2 ventildæksler forsynet med 2 klæbere, hvor der højt og larmende
stod 2.0 på. Heldigvis blev an optaget af nogle ledninger og relæer han
mente var forkert installeret (jeg husker ikke detaljer) - og glemte alt om
hvad jeg tror han formentlig ville - tjekke motorstørrelsen.

Ak ja - det var dengang en 125HK motor ikke løb over 180 :)

I dag bestræber jeg mig på at køre til syn ved firmaer, hvor der ikke står
APPLUS på - de har sgu for mange ideer på det politiske plan om hvordan de
kan øge deres indtjening :(

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-12-09 16:47

Morten N. wrote:
> [...]
> Fordi jeg har hørt om lidt hårdhændet behandling af bilerne. Og jeg
> har en dyr bil og er sgu lidt øm over aut.gearet og hvad manden

En driftsvarm motor tager da ingen skade af lidt frisk kørsel. Forhåbentlig
heller ikke gearbox. Synsfolkene er jo ikke konger som i gamle dage, så de
er bestemt kundevenlige og -skånsomme.

Hvad gør du mht til service?

--
- Frank