Husk at stille P-skiven!
Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-09 16:47

Puha, jah det gik _næsten_ galt for mig idag!

Var parkeret foran netto for lige at handle det sidste til nytårsaften,
selvfølgeligt havde jeg glemt at stille P-skiven... Var væk i 10 - max. 15
minutter, da jeg kom ud igen stod den flinke mand og var ved at skrive en
masse på et stykke papir!

Puha! Men man kommer jo længst med at være flink så jeg slap skam også for
at få en "kontrolafgift"... Pyh!

"Jeg har holdt øje med dig du holdt der ihvertfald i lang tid" - Ja ja jeg
skulle jo ikke sige ham for meget imod, jeg skulle sgu ikke risikere noget
:) - Jeg har på fornemmeren at de bare kigger på P-skiven og siger "ØV for
dig!"

Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 16:59

Brian Lund wrote:
> [...]
> ja jeg skulle jo ikke sige ham for meget imod, jeg skulle sgu ikke
> risikere noget :) - Jeg har på fornemmeren at de bare kigger på

NEJDA ...

De siger "Øv for mig". De er jo provisionslønnede.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:10

Frank Leegaard wrote:

> NEJDA ...
>
> De siger "Øv for mig". De er jo provisionslønnede.

Altså når du når at komme i observationstiden. Det er underforstået.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 17:14

Brian Lund skriver:

> "Jeg har holdt øje med dig du holdt der ihvertfald i lang tid"

En kammerats kone er blevet P-vagt.

De skal faktisk observere i et stykek tid. De tager også billeder, for
at kunne bevise rigtigheden af kontolafgiften.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian Lund skriver:

> En kammerats kone er blevet P-vagt.

Du har ikke spurgt hende om ikke det var bedre at finde et job med mere
værdighed i?

Fx Prostitueret?

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 17:38

Frank Leegaard skriver:

> Fx Prostitueret?

Godtnok er hun sød, meeeen jeg tror nu alligevel at hun gør sig bedre
som P-kontrollant.

Kalus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frank Leegaard skriver:

> Godtnok er hun sød, meeeen jeg tror nu alligevel at hun gør sig bedre
> som P-kontrollant.

Den var nu også tænkt som en sviner hvis en dag en kvindelig P-vagt havde
fået skrevet og afleveret afgift:

Find dig dog et værdigt arbejde - Hvad med prostitueret?

--
- Frank

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-12-09 17:51

On Wed, 30 Dec 2009 17:47:37 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Den var nu også tænkt som en sviner hvis en dag en kvindelig P-vagt havde
>fået skrevet og afleveret afgift:
>
>Find dig dog et værdigt arbejde - Hvad med prostitueret?

Jeg fik også at vide jeg var styg, da vi kørte på ferie. Jeg foreslog
stille og roligt, at ham foran gik til styrketræning for at få lidt
flere kræfter i højre fod )) (noget med en Alto og en bakke og max
65)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:55

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> stille og roligt, at ham foran gik til styrketræning for at få lidt
> flere kræfter i højre fod )) (noget med en Alto og en bakke og max

Har for øvrigt haft min bil parkeret for snuden af en P-vagt og gået ind og
hentet en pizza. Alt sammen inden for observationstiden. Hun nærmest råbte
og skreg, da jeg kom tilbage. Smilede bare venligt og takkede for at hun
havde gidet holde øje med dytten. Så blev hun da nærmest helt gasblå i
hovedet og nærmest stampede.

Så var den dag reddet.

--
- Frank

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-01-10 14:27

"Frank Leegaard" <> skrev i meddelelsen ...

> Den var nu også tænkt som en sviner hvis en dag en kvindelig P-vagt havde
> fået skrevet og afleveret afgift:
>
> Find dig dog et værdigt arbejde - Hvad med prostitueret?

Hvad vil du sige til at blive oversvinet, blot fordi du udfører dit erhverv?
Tænk på at parkeringsbøder altid har dovenskab som fundament.

Se bare Brian som startede tråden. Hvis han havde gidet at bruge 15sekunder
til at stille pskiven, så havde jeg ikke skrevet dette indlæg.

mvh
Henning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-01-10 15:15

Henning Præstegaard wrote:

> [...]
>
> Se bare Brian som startede tråden. Hvis han havde gidet at bruge
> 15sekunder til at stille pskiven, så havde jeg ikke skrevet dette

Gu har det da ikke dovenskab som fundament. Lige så ofte er det
bondefangerlignende konstruktioner, hvor det ikke lige er soleklart at her
er der parkeringstidsbegrænsning.

Var parkeringsselskaberne lydhør overfor berettigede klager, ville jeg kunne
give dig ret. Men det er de jo netop ikke.

--
- Frank

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-01-10 16:04

Min erfaring er at en masse bilister ikke ser sig for eller er
ligeglade. F.eks. kan man hver eftermiddag i hovedgaden nede foran
Netto se bilister smide bilen, på trods af at der et af de almindelige
parkeringsskilte med stopforbud mellem 15,30 og 18,00. Andre holder på
fortov og cykelsti, selvom der er en parkeringsplads lige rundt om
hjørnet osv.

Jeg ønsker ofte at jeg var parkeringsvagt SÅ .........

Jens

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-09 17:21

> En kammerats kone er blevet P-vagt.
>
> De skal faktisk observere i et stykek tid. De tager også billeder, for
> at kunne bevise rigtigheden af kontolafgiften.

Jah, men hvor længe er "et stykke tid"?

Jeg er 100% sikker på jeg ikke var væk mere end 15 minutter, ikke meget mere
end 10 vil jeg mene!

Brian

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-12-09 18:57

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Jah, men hvor længe er "et stykke tid"?
>
> Jeg er 100% sikker på jeg ikke var væk mere end 15 minutter, ikke meget
> mere end 10 vil jeg mene!
>

> Brian

Jeg spurgte en gang en Parkeringspladstidsovervågningsekspertkontrollør om
det fordi han skumlede noget over at jeg ikke var væk fra bilen i mere end
ca. 5-6 minutter. Han sagde at de skulle overvåge bilen i 12 minutter, men
om det stadig er tilfældet ved jeg ikke.
Han var for øvrigt helt menneskelig at snakke med så han er nok ikke i faget
mere.........

Lars Hansen

Fra : Per

Dato : 30-12-09 20:54

Brian Lund wrote:

> Jah, men hvor længe er "et stykke tid"?

3 minutter for at kunne bevise at der er tale om parkering og ikke
standsning.

I princippet behøves der ikke være observationstid ifm. standsning forbudt,
men de gør det allesammen for at have en "sikker" sag.

mvh. Per

Fra : Armand

Dato : 30-12-09 17:20

Brian Lund skrev:
> [...]
> masse på et stykke papir!
>
> Puha! Men man kommer jo længst med at være flink ......

Det skulle man tro; men Netto kommer tilsyneladende langt ved at lade
3-part jagte deres kunder :-|

Sagen er jo ikke at P-pladsen er overfyldt med lejligheds-parkeringer,
men derimod at et P-selskab har gjort deres hoser grønne overfor
supermarkedet omkring en mer-indtægt.
Spørgsmålet er jo så om den merindtægt holder i det lange løb - Min
nærmeste netto har ikke haft mig som kunde siden de begyndte at stresse
kunderne med P-vagter - Der er jo masser af andre supermarkeder der er
sultne efter kunder, hvis man vurderer efter mængden af reklamer
indenfor brevsprækken :-|
Mærkeligt nok gælder dét også Netto - Jeg tror at der er noget de har
misforstået!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 17:27

Armand wrote:

> [...]
> mængden af reklamer indenfor brevsprækken :-|
> Mærkeligt nok gælder dét også Netto - Jeg tror at der er noget de har

Det er jo i sådan en sammenhæng at man lige sender en enkelt mail til Nettos
hovedkontor og takker for godt samarbejde.

Altså i datid.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 31-12-09 06:52

Frank Leegaard skrev:

> Det er jo i sådan en sammenhæng at man lige sender en enkelt mail til Nettos
> hovedkontor og takker for godt samarbejde.
>
> Altså i datid.

Jup!
Samt frabeder sig at de fortsætter med at sende reklamer til én

--
Armand.

Fra : alexbo

Dato : 30-12-09 19:12

"Armand" skrev

> Sagen er jo ikke at P-pladsen er overfyldt med lejligheds-parkeringer,

Næh ikke lejlighedsparkeringer, men faste parkeringer fra beboere, fra
omkringliggende firmaers ansatte, fra pendlere, de holder på forretningens
parkeringsplads hele dagen hvis der ingen rekstriktioner er og forhindrer
kunderne i at komme til at parkere.

Jeg hilser altid pænt på en parkeringsvagt når jeg møder ham eller hende, de
sikrer at jeg kan komme til at parkere,
jeg har så en P-watch for ikke at glemme skiven.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 31-12-09 07:06

alexbo skrev:
> [...]
> parkeringsplads hele dagen hvis der ingen rekstriktioner er og forhindrer

Nu er mit perspektiv østjydsk og faktisk findes der ikke én eneste
P-plads á betalt parkering i hele kommunen. Pågældende Netto er ikke
plaget af omkringliggende industri og den nærliggende banegård har en
rimelig stor pendler-parkering så jeg tror på at det er ussel mammon der
har lokket dem til at jagte egne kunder!

Det er efterhånden et stykke tid siden at de droppede kontrollen igen,
men de har været så luskede at fortsætte med nogle P-skilte i (var det?)
Europarks gule farve.
Anyhow. Mig tjener de ikke længere på :-|

--
Armand.

Fra : alexbo

Dato : 31-12-09 11:30

"Armand" skrev

> Nu er mit perspektiv østjydsk og faktisk findes der ikke én eneste P-plads
> á betalt parkering i hele kommunen.

Næh, men brug af P-skive har heller ikke noget med betalt parkering at
gøre, man skal ikke bruge P-skive når man betaler for at parkere.

>Pågældende Netto

Jeg har ingen anelse om hvilken Netto Brian mener, det er muligt du ved det,
men det står ikke i hans indlæg.

Jeg skriver generelt om parkeringsrekstriktioner, der sikrer plads til
kunderne.

Nogle er så lidt underlige i sammensætningen.
http://www.fields.dk/default.asp?PageID=196
Første time gratis, 9 kr. for den næste, 3 kr. for den tredie, 10 kr. for
hver af de næste 3 timer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-12-09 11:45

Armand skrev:
> [...]
> indenfor brevsprækken :-|
> Mærkeligt nok gælder dét også Netto - Jeg tror at der er noget de har

Du skal bare begynde, offentlig, at kæde navnet "Netto" direkte sammen
med de uheldigheder du får ud af mødet med deres samarbejdspartner.

Så skal du bare se dem få travlt med at finde på noget andet.

Det virkede "i den anden ende" hvor de blev udråbt som dem der stod for
ulovlig brug af udenlandsk arbejdskraft.

Den vognmand der havde fundet på at køre deres kørsel med udflagede
(billige) biler fik besked på enten at få sine biler på danske plader,
eller finde noget andet at køre med.

Jeg vil tro at hvis du begynder at skrive det du skriver her i de lokale
dag og ugeaviser, og får andre du kender med samme indstilling til det,
ret hurtig vil kunne se et eller andet resultat.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-12-09 18:35

Brian Lund har bragt dette til verden:
> Puha, jah det gik _næsten_ galt for mig idag!

Køb evt. en P-watch.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-12-09 19:10

On Wed, 30 Dec 2009 17:20:18 +0100, Armand wrote:

> [...]
> vurderer efter mængden af reklamer indenfor brevsprækken :-|
> Mærkeligt nok gælder dét også Netto - Jeg tror at der er noget de har

Altså, supermarkederne har vel en forståelig interesse i at deres pladser
ikke bliver til gratis langtidsparkering for alle mulige andre end deres
kunder.

Men det kan godt blive anstrengt: Vanløse Kulturhus indeholder blandt
andet en Føtex og en parkeringskælder. På en eller anden måde er
sidstnævnte blevet defineret som kundeparkering for førstnævnte. Resultat:
Hvis man fx vil i kulturhusets biograf kan man kun holde op til 2 timer i
kulturhusets parkeringskælder. Husk at billetternr afhentes en halv time
før...