EB og det de skriver.
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-09 23:39

http://ekstrabladet.dk/112/article1275894.ece

"To biler stødte lidt før klokken halv fem tirsdag eftermiddag sammen på
Skovvangen i Kolding. Føreren af den ene bil, en 18-årig mand fra
loaklområdet, blev alvorligt kvæstet ved ulykken og er nu indlagt på
sygehuset. Ifølge vagthavende ved Sydøstjyllands Politi er han stadig i
livsfare.

Tirsdag aften fortæller vagthavende ved Sydøstjyllands Politi, at
ulykken skete, fordi den 18-årige kom kørende i høj fart ad Skovvangen.
Han mistede imidlertid herredømmet over sin bil og skred over i modsatte
kørebane, hvor han kolliderede frontalt med en modkørende bil. "

En tilng er at den 18-årige mand er fra "loaklområdet", en anden ting er
at bilerne skulel have stødt frontalt sammen.

Så vidt jeg kan se på billedet er fronten af bilen der kom på afveje
parkeret inde i en snedynge og den anden bil har givet den et ordentligt
tryk på passagerdøren.

Er det at "kollidere frontalt" med en anden bil

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-12-09 23:44

> Skovvangen i Kolding. Føreren af den ene bil, en 18-årig mand fra
> loaklområdet, blev alvorligt kvæstet ved ulykken og er nu indlagt på

Skovvangen, lokalområdet og Mazda 626 ... hmm

> Er det at "kollidere frontalt" med en anden bil

Nix. Men det lyder da bedre?

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-09 05:25

Martin [6000] wrote:

> Skovvangen, lokalområdet og Mazda 626 ... hmm

Du mener det burde have været en BMW med alifælge?

Brian

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 30-12-09 01:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1275894.ece

Jeps..
Frontalt ift. til kørselsretningen..
Der står ikke at de d ramte hinanden på fronten

Thore

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 09:40

Thore Jensen Bergenstoff skriver:

> Jeps..
> Frontalt ift. til kørselsretningen..
> Der står ikke at de d ramte hinanden på fronten

Bilen stod stille da den blev påkørt i siden.

Klaus

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 30-12-09 21:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Bilen stod stille da den blev påkørt i siden.

Hvorfor tror du det?

Thore

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-12-09 00:20

Thore Jensen Bergenstoff skriver:

> Hvorfor tror du det?

Ud fra billederne og ud fra teksten på 112-kolding.dk

Klaus

Fra : Armand

Dato : 30-12-09 03:10

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> tryk på passagerdøren.
>
> Er det at "kollidere frontalt" med en anden bil

Det er det ikke ligefrem, men frontalt fortæller alligevel om to
køretøjer i drift mod hinanden, hvilket er en voldsom sag - Også selvom
den ene ikke nødvendigvis har front(!) mod modparten!

Men kig lige på snedriven: Hvis han var kørt ind i dén havde der været
masser af friskt snesprøjt ind over cykelstien hvilket der ikke er.
Bilen på tværs er tillige temmeligt bukket!
Jeg tror at han er kommet i skred og over i den modkørende bane hvor
modparten har påkørt i passagersiden og derunder skubbet bilen sidelæns
ud i driven :-/

--
Armand.
(Godt man har ESP)

Fra : P

Dato : 30-12-09 09:09

On Wed, 30 Dec 2009 03:09:49 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg tror at han er kommet i skred og over i den modkørende bane hvor
>modparten har påkørt i passagersiden og derunder skubbet bilen sidelæns

Jeg hæfter mig ved, at den unge man er i livsfare efter sammenstødet.
Synes ellers hans bil er ramt i højre side, og rattet befinder sig vel
i venstre side. Tanken om manglende brug af sele er påtrængende, synes
jeg.

/P

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 09:43

Armand skriver:

> [...]
> Jeg tror at han er kommet i skred og over i den modkørende bane hvor
> modparten har påkørt i passagersiden og derunder skubbet bilen sidelæns

Der er såmænd snesprøjt ind over cykkelstien.
http://www.112-kolding.dk/photogallery_list.php?album_id=687&rowstart=12

Tilhørende tekst
"Alt tyder på at den ene af bilerne kom kørende af Skovvangen nede fra
byen og ud mod Kolding storcenter da føreren så kommer lidt for langt ud
i rabatten hvorefter bilen kom i skred og kom til at holde på tværs af
Skovvangen.

En anden bil som kom kørende i den anden retning havde ikke mulighed for
at undvige bilen der stod på tværs og kørte med stor kraft ind i siden
på bilen."

Klaus

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-12-09 10:24

Wed, 30 Dec 2009 09:43:21 +0100, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 30
linier, i <4B3B12A9.BF40F612@du.kan.finde.den>, :

> [...]
>byen og ud mod Kolding storcenter da føreren så kommer lidt for langt ud
>i rabatten hvorefter bilen kom i skred og kom til at holde på tværs af

Med det venstre baghjul forstår jeg godt han ikke kunne styrre billen

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 10:44

Karsten Andersen skriver:

> Med det venstre baghjul forstår jeg godt han ikke kunne styrre billen

Det havde jeg slet ikke set. Det vender da helt den forkerte vej...

Klaus

Fra : Volger Garfield

Dato : 30-12-09 11:39

Den kørte da fronten ind i den anden
(Men enig - Jeg studsede også over det)

Volger

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-12-09 11:50

> Du mener det burde have været en BMW med alifælge?

Nej de kører sq alle sammen i Mazda 626. Det er helt utroligt så mange
somalier der kan være i sådan en...

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-12-09 12:20

> [...]
> loaklområdet, blev alvorligt kvæstet ved ulykken og er nu indlagt på
> sygehuset. Ifølge vagthavende ved Sydøstjyllands Politi er han stadig i

Hmm,
Fuld, uden kørekort og dobbelt op på højst tilladte hastighed på stedet.
http://www.jv.dk/artikel/801361

Darwin-award kandidat....

Kent Nielsen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-12-09 12:42

> Hmm,
> Fuld, uden kørekort og dobbelt op på højst tilladte hastighed på stedet.
> http://www.jv.dk/artikel/801361
>
> Darwin-award kandidat....

Sådan en kvalificerer han sig vist ikke helt til...

Brian