"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:pZt_m.14051$U5.212737@newsb.telia.net...
> Så oprandt dagen, hvor jeg skulle prøve min seneste "opdagelse" - en
> Chevrolet Cruze 2.0 VCDi med 150 hk og 320 nm. Og lad mig blot sige det
> med det samme - hold da kæft en fed vogn til pengene: 279.995 kr ! (+5.000
> kr med næste sending pr skib).
> Link:
www.cruze.dk og
www.chevrolet.dk/cruze/cruze-index.html
>
> Turen blev arrangeret vha. af de link, ovenstående sider fra importøren
> indeholder. Der gik max 15 min fra jeg havde afsendt anmodningen, til en
> prøvetur var arrangeret pr tlf. - og testturen var dagen efter (mit valg).
> Alt var klart, da jeg ankom - bilen tanket (har prøvet af Peugoet at blive
> sendt afsted på en tom tank).
Dén har Ford også lavet med mig - ikke befordrende for en positiv
indstilling....
> Flotte linier har den sgu IRL - i mørkegrå metallic. Kanon :)
>
> Nuvel bilen blev startet op og udleveret, hvorfor jeg som vanligt kørte
> sædet tilbage for at placere mig bag rattet. UPS, trods 2 m i længden
> kunne jeg ikke "nå" rattet, hvorfor sædet måtte lidt frem igen. Sidst jeg
> har prøvet dette, var i en Seat Altea samt Mercedes 240d st car. Kanon !
>
> Sædet kunne desuden stilles relativt trinløst i højden og ryggen,
> hvorefter jeg var klar. Det skulle vise sig, at yderligere justering ej
> blev nødvendig, ligesom sæderne gav fuld støtte - som jeg kender det fra
> Leon'ens sportssæder. Der var lyst læder på sæderne, og kvaliteten var
> okay inkl. syningerne. Kanon !
Var læderet inkl. i ovenstående pris?
>
> Trods et fantastisk omfangsrigt udstyr inkl. klima og navigation fandt jeg
> uden manual ud af ret meget af betjeningen. Alt sad bekvemt og fornuftigt
> placeret, og kun fartpiloten i rattet var oldnordisk udformet (en gl. knap
> at trykke på - underlig indretning). Kanon !
Betyder det så, at den er nem at betjene - eller at du har nemt ved at finde
ud af det?
>
> Bilens motor var naurligvis kold, så de første 10 minutters kørsel ad
> motorvejen foregik i adstadigt tempo. I VAG'en er man i samme situation
> ikke i tvivl om, at man kører diesel.
Er det Fiat-motoren, der går igen her?
> I Chevrolet'en var man i tvivl om, om motoren gik. Damm den går leise og
> støjdæmpet. Hjulstøjen blev mere lydbar ved "for nogle" høj hastighed, men
> det "klarede" stereoanlæget (inkl. equalizer og en bunke højttalere) uden
> problemer.
>
> Motoren er ikke en 170 hk's 16V som i Leon'en - så de 150 hk 8V havde
> naturligvis ikke antrittet. Men under normal motorvejskørsel trækker de
> 150 hk ganske godt, og igen bør det nævnes, at den giver meget lidt lyd
> fra sig. Ved gennemvarm motor trak den ganske fint ved tempokørsel
> (mellemacc. såvel med som uden nedgearing). Udemærket :)
>
> Farten mærkedes generelt ikke, og kun speedometrets visning afslørede, at
> der var gang i den. I byen hjalp servoen mærkbart, og samme blev sat ud af
> spillet, når motorvejen blev indtaget. De hurtige motorvejssving klarede
> den uden slinger i valsen, og bilen var ligeledes overraskende direkte i
> styringen, når jeg kørte på de små veje. Imponerende - kanon !
>
> En sportslig Leon FR slår naturligvis ovenstående med mange længder, men
> det går så til gengæld ud over komforten i Leon'en. Kun BMW kan
> tilsyneladende finde ud af at lave en undervogn, der kan begge dele IMO.
> Min 530d med sportschassis, aut. niveauregulering samt diverse
> elektroniske hjælpemidler er beviset.
>
> Så efter modstræbende at have afleveret nøglerne igen må jeg sige, at der
> IMO her virkelig er tale om et scoop. Står man i DK og mangler en ny
> bil/firmabil, køber man Cruze'n efter en testtur - derom ingen tvivl.
> Testturen sælger bilen ! (har mange sagt inden mig, hvorfor vognlageret
> pt. er udsolgt)
>
> Summa -> negativt:
> 1) leveringstidspunkt: uge 20 - måske !
> 2) intet ift. mit brug - jég fandt ik' noget negativt på den ½ time
>
> Positivt:
> 1) samlekvalitet og lign. inkl. dørenes udtryk af "pengeskab"
> 2) at køre bilen er generelt meget positivt
> 3) 3 års garanti - 6 års rustgaranti uden efterbehandling
Sølle 6 års rustgaranti ville jeg smide på negativsiden. Det tyder på, at de
ikke har tillid til eget produkt - og hidtil har det jo heller ikke været
det mest "ruststærke" mærke....
> 4) alt udstyr inkluderet i bilens pris. Evt ekstraudstyr som aftagelig
> jydekrog koster intet (3.200 kr)
>
> Imorgen skal jeg så køre i Golf 5 R32 DSG - testrapport følger...