|
| DBA prøver at stjæle folks penge !!?? Fra : Brian Vestergaard |
Dato : 29-12-09 04:51 |
|
Kan DBA tillade sig at stjæle en brugers penge, blot ved at skrive
følgende ?
"Du har ikke været logget på dba.dk i over 90 dage. Hvis du ikke logger
på inden for 14 dage, bliver din Blå Konto nulstillet. Du bibeholder
dog din brugerprofil, så du stadig vil kunne oprette annoncer på
dba.dk.
Log på her for at bevare din Blå Konto.
Saldo på Blå Konto: 194,66 kr.
Med venlig hilsen
Den Blå Avis"
Jeg mener, de tager vores penge, men profilen lader de være :/
--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)
| |
Bertel Lund Hansen (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 29-12-09 11:45 |
|
Brian Vestergaard skrev:
> Kan DBA tillade sig at stjæle en brugers penge, blot ved at skrive
> følgende ?
> "Du har ikke været logget på dba.dk i over 90 dage. Hvis du ikke logger
> på inden for 14 dage, bliver din Blå Konto nulstillet. Du bibeholder
> dog din brugerprofil, så du stadig vil kunne oprette annoncer på
> dba.dk.
Det kommer an på hvad der blev aftalt mellem brugeren og DBA ved
oprettelsen.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
alexbo (29-12-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 29-12-09 12:08 |
|
"Brian Vestergaard" skrev
> Kan DBA tillade sig at stjæle en brugers penge, blot ved at skrive
> følgende ?
Er visse af DBA's brugere dummere end politiet tillader!!??
Inaktive Blå Konti.
Vi kan nulstille din konto, hvis den er inaktiv i 90 dage. Såfremt vi gør
dette, vil vi sende en meddelelse pr. e-mail til dig cirka to uger i
forvejen. Du kan dog altid få dine penge igen. Du skal blot kontakte
Kundesupport og evt. slettet saldo tilbageføres til din Blå Konto.
mvh
Alex Christensen
| |
Brian Vestergaard (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Brian Vestergaard |
Dato : 29-12-09 18:44 |
|
alexbo kom med denne ide:
> "Brian Vestergaard" skrev
>> Kan DBA tillade sig at stjæle en brugers penge, blot ved at skrive
>> følgende ?
> Er visse af DBA's brugere dummere end politiet tillader!!??
Flet næppet pillebo...
> Inaktive Blå Konti.
> Vi kan nulstille din konto, hvis den er inaktiv i 90 dage. Såfremt vi gør
> dette, vil vi sende en meddelelse pr. e-mail til dig cirka to uger i
> forvejen. Du kan dog altid få dine penge igen. Du skal blot kontakte
> Kundesupport og evt. slettet saldo tilbageføres til din Blå Konto.
Den er kommet på efter DBA har skiftet ejer...
--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)
| |
alexbo (29-12-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 29-12-09 19:35 |
|
"Brian Vestergaard" skrev
> Den er kommet på efter DBA har skiftet ejer...
Som er over et år siden, du er jo dummere end normalt.
Du så ikke engang efter betingelserne, du så ikke efter om de betingelser du
har accepteret er ændret med korrekt varsel, du beskydte bare DBA for at
stjæle.
Det er sådan set din emnelinie jeg anser for småt begavet, en direkte
påstand om at DBA stjæler, tyndt fordækt med et par spørgsmålstegn.
Du spørger ikke om noget, du har allerede regnet det hele ud, du kan bare
ikke regne.
mvh
Alex Christensen
| |
Brian Vestergaard (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Brian Vestergaard |
Dato : 29-12-09 20:14 |
|
alexbo formulerede spørgsmålet:
> Det er sådan set din emnelinie jeg anser for småt begavet, en direkte påstand
> om at DBA stjæler, tyndt fordækt med et par spørgsmålstegn.
> Du spørger ikke om noget, du har allerede regnet det hele ud, du kan bare
> ikke regne.
Du burde hedde Peter, for du fatter ikke en meter...
De vil godt lade brugerprofilen være, men kontoen skal nulstilles :/
Hvad med de tilbød at tilbageføre pengene til de kunder der ønskede
dette, når nu det er et stort problem at have pengen stående hos DBA
Og kan du i øvrigt ikke se spørgsmålet, ja så trænger du godt nok til
briller, og så lad være med at svare på noget du ikke kan se.
--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)
| |
Support dba.dk (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Support dba.dk |
Dato : 29-12-09 09:26 |
|
Hej Brian Vestergaard,
Hvis du ikke har været logget ind på www.dba.dk i 90 dage, vil evt.
saldo på din Blå Konto blive nulstillet. Vi har foretaget denne
ændring, da det er tungt og besværligt at administrere Blå Konto-
systemet, når der står så mange penge i det.
Du vil modtage besked 14 dage før, hvor vi opfordrer dig til at logge
ind, hvorefter dette ikke sker.
Vi tager dog på ingen måde dine penge - Også efter de nye vilkår, som
trådte i kraft i oktober, kan du altid få dine penge igen. Du skal
blot kontakte Support på support@dba.dk og evt. slettet saldo
tilbageføres til Blå Konto.
Har du spørgsmål til ovenstående er du naturligvis altid velkommen til
at kontakte mig på support@dba.dk - Att.: Lene
Fortsat go´ fornøjelse med dba.dk og godt Nytår til alle :)
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
| |
cpeter (29-12-2009)
| Kommentar Fra : cpeter |
Dato : 29-12-09 09:45 |
|
On Dec 29, 5:25 pm, "Support dba.dk" <l...@dba.dk> wrote:
> Hej Brian Vestergaard,
>
> Hvis du ikke har været logget ind på www.dba.dki 90 dage, vil evt.
> saldo på din Blå Konto blive nulstillet. Vi har foretaget denne
> ændring, da det er tungt og besværligt at administrere Blå Konto-
> systemet, når der står så mange penge i det.
>
> Du vil modtage besked 14 dage før, hvor vi opfordrer dig til at logge
> ind, hvorefter dette ikke sker.
>
> Vi tager dog på ingen måde dine penge - Også efter de nye vilkår, som
> trådte i kraft i oktober, kan du altid få dine penge igen. Du skal
> blot kontakte Support på supp...@dba.dk og evt. slettet saldo
> tilbageføres til Blå Konto.
>
> Har du spørgsmål til ovenstående er du naturligvis altid velkommen til
> at kontakte mig på supp...@dba.dk - Att.: Lene
>
> Fortsat go´ fornøjelse med dba.dk og godt Nytår til alle :)
>
> Med venlig hilsen
>
> Lene Kristensen
> Support dba.dk
Kære DBA Support
Hvis I læser dette, hvad er konklusionen så?
En fortravlet ufokuseret bruger ryger i flint, fordi han tror at DBA
stjæler hans penge, på baggrund af en tilsendt besked.
Et eller andet sted er der begravet en forklaring af "tyveriet" : "Du
kan dog altid få dine penge igen. Du skal blot kontakte
Kundesupport og evt. slettet saldo tilbageføres til din Bl Konto. "
Hvad med at hægte den forklaring på selve beskeden? Det er sundt,
indimellem, at glemme alt hvad man ved og tage brugerens/kundens
briller (og manglende viden) på. Især nu, hvor det er bevist, at
der i hvertfald er een kunde, som ikke forstod hensigten med det hele.
Og der skal da nok også være andre i fremtiden.
| |
Support dba.dk (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Support dba.dk |
Dato : 29-12-09 10:53 |
|
Hej cpeter,
Det er altid dejligt at modtage gode idéer og ændringsforslag fra
vores brugere.
Hvis vores budskab kan misforstået og skabe tvivl, kommunikere vi
naturligvis ikke klar nok.
Jeg går videre med dit forslag - Tak for input :)
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
| |
Support dba.dk (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Support dba.dk |
Dato : 29-12-09 11:26 |
|
Hej cpeter,
Det er altid dejligt at modtage gode idéer og ændringsforslag fra
vores brugere.
Hvis vores budskab kan misforstås og skabe tvivl, kommunikerer vi
naturligvis ikke klart nok.
Jeg går videre med dit forslag - Tak for input :)
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
| |
Morten Wartou (29-12-2009)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 29-12-09 22:27 |
|
"Support dba.dk" <lenk@dba.dk> skrev i meddelelsen
news:cf8b40df-759b-4d05-8bc2-f9208d0b6444@r24g2000yqd.googlegroups.com...
> Hej Brian Vestergaard,
>
> Hvis du ikke har været logget ind på www.dba.dk i 90 dage, vil evt.
> saldo på din Blå Konto blive nulstillet. Vi har foretaget denne
> ændring, da det er tungt og besværligt at administrere Blå Konto-
> systemet, når der står så mange penge i det.
> Lene Kristensen
"Tungt og besværligt at administrere"... Det er årets bedste vittighed.
Kan du helt konkret fortælle hvad der skulle gør det tungt og besværligt, at
der står f.eks. 215,25 i stedet for 0 i en database?
Handler det mon ikke bare om at nappe kundernes penge, så de fleste nok blot
vil indbetale penge på kontoen igen næste gang der er behov, for ikke at
skulle igennem besværet med at skrive til jer (de nok ret få der faktisk ved
at I har nappet deres penge)? Naturligvis gør det det - jeg forstår det da
udmærket, det er en snedig måde at tilegne sig penge på en let måde.
Desværre er metoden også meget ufin, og vil for evigt kaste et skidt lys
over DBA.
--
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
| |
Benny Andersen (31-12-2009)
| Kommentar Fra : Benny Andersen |
Dato : 31-12-09 05:03 |
|
On 29 Dec., 19:25, "Support dba.dk" <l...@dba.dk> wrote:
> Jeg går videre med dit forslag - Tak for input :)
Du er sød ;) håber ikke du får for meget modstand fra andre i dba der
mener det koster dba for meget at miste indtægter fra de brugere som
'utilsigtet' føler de hellere må fyre penge af på annonce
profileringer.
Der findes mange klagesange når firmaer skal begrunde hvorfor de må
have nogle penge. En typisk dialog med en kunde : det koster at
administrere - vi har et indtægtsbidrag på X millioner fra Y antal
fakturaer - hver faktura koster X/Y
| |
Jesper Haaber Gyllin~ (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 03-01-10 16:41 |
|
Support dba.dk <lenk@dba.dk> wrote:
> Hej Brian Vestergaard,
>
> Hvis du ikke har været logget ind på www.dba.dk i 90 dage, vil evt.
> saldo på din Blå Konto blive nulstillet. Vi har foretaget denne
> ændring, da det er tungt og besværligt at administrere Blå Konto-
> systemet, når der står så mange penge i det.
>
> Du vil modtage besked 14 dage før, hvor vi opfordrer dig til at logge
> ind, hvorefter dette ikke sker.
>
> Vi tager dog på ingen måde dine penge - Også efter de nye vilkår, som
> trådte i kraft i oktober, kan du altid få dine penge igen. Du skal
> blot kontakte Support på support@dba.dk og evt. slettet saldo
> tilbageføres til Blå Konto.
>
> Har du spørgsmål til ovenstående er du naturligvis altid velkommen til
> at kontakte mig på support@dba.dk - Att.: Lene
>
> Fortsat go´ fornøjelse med dba.dk og godt Nytår til alle :)
>
> Med venlig hilsen
>
> Lene Kristensen
> Support dba.dk
Kan du ikke lige forklare mig hvad der er sket med mine 46 kroner? Min
konto er pludselig i nul og jeg bruger DBA hele tiden.
Jeg fatter ikke at I ikke bare kan tilbageføre pengene til det kort de
er blevet sat ind med?
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640
| |
Support dba.dk (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Support dba.dk |
Dato : 03-01-10 10:12 |
|
Hej Jesper,
Hvis du venligst vil skrive til Support på support@dba.dk (Att. Lene)
med den mailadresse som du er oprettet under, så vil jeg gerne
undersøge sagen.
Hvis det viser sig at saldo er nulstillet grundet de 90 dagen, vil
beløbet naturligvis blive tilbageført til din Blå Konto.
Ser frem til at høre fra dig :)
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
| |
Brian Vestergaard (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Brian Vestergaard |
Dato : 03-01-10 20:38 |
|
Support dba.dk har bragt dette til verden:
> Hej Jesper,
> Hvis du venligst vil skrive til Support på support@dba.dk (Att. Lene)
> med den mailadresse som du er oprettet under, så vil jeg gerne
> undersøge sagen.
> Hvis det viser sig at saldo er nulstillet grundet de 90 dagen, vil
> beløbet naturligvis blive tilbageført til din Blå Konto.
> Ser frem til at høre fra dig :)
> Med venlig hilsen
> Lene Kristensen
> Support dba.dk
Flot, men hvad med at forholde sig til spørgsmålet, om blot at
tilbageføre beløbet til den konto i har modtaget fra ??
Har fået en del private mail, fra folk der føler sig snydt af DBA,
faktisk så mange så der nu vil blive oprettet en www, så må vi se hvad
den bringer, den er på banen hurtigst muligt (pt. er reserveret og
bestilt dba-snydt.dk)
--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)
| |
Morten Wartou (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 04-01-10 00:46 |
|
"Support dba.dk" <lenk@dba.dk> skrev i meddelelsen
news:57f8d148-e613-4452-8c87-b70c6d5f3f9d@o28g2000yqh.googlegroups.com...
> Hej Jesper,
>
> Hvis du venligst vil skrive til Support på support@dba.dk (Att. Lene)
> med den mailadresse som du er oprettet under, så vil jeg gerne
> undersøge sagen.
>
> Hvis det viser sig at saldo er nulstillet grundet de 90 dagen, vil
> beløbet naturligvis blive tilbageført til din Blå Konto.
Lene, I stjæler folks penge med en dårlig undskyldning om at det er dyrt at
have dem stående (altså et databasefelt som indeholder en værdi i stedet for
en anden (forestil dig at du skal have et kartotekskort for hver kunde -
uanset om der er penge på hans konto eller ej - på en kundes kort står der
97,75, på en andens står der 0,00 - men kartotekskortet skal stadig ligge i
systemet - er det billigere administrativt at håndtere den kunde der har
0,00 stående på sit kartotekskort?)) - kan du ikke forklare hvad det er der
gør det så dyrt at "administrere" disse beløb, og hvordan det kan være
dyrere end at skulle sidde og læse og håndtere e-mails fra sure kunder, der
vil have deres penge tilbage? Helt konkret, hvad er det der koster penge ved
denne "administration"?
Du ønskede tydeligvis ikke at svare på mit sidste indlæg, så jeg prøver
naivt igen - et manglende svar er svar nok i sig selv.
--
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 08:59 |
|
"Morten Wartou" skrev
> Du ønskede tydeligvis ikke at svare på mit sidste indlæg, så jeg prøver
> naivt igen - et manglende svar er svar nok i sig selv.
Sådan skal det være, først sviner man folk til og hvis de ikke vil svare må
man have ret.
Lene har bedt om man skriver til hende på support, men nej det ønsker man
ikke, alle skal kunne læse guldkornene..
Den slags idioter findes alle vegne, du behøver ikke svare jeg er ravende
ligeglad.
mvh
Alex Christensen
| |
cpeter (04-01-2010)
| Kommentar Fra : cpeter |
Dato : 04-01-10 01:36 |
|
> Sådan skal det være, først sviner man folk til og hvis de ikke vil svare må
> man have ret.
Nemlig!
Det forekommer mig at hvis DBA ønskede at stjæle folks penge, så kunne
de jo bare bruge den anerkendte og vidt brugte metode: indfør et
betalingsgebyr.
DBA har kommunikeret lidt dårligt, men de har en eller anden grund til
at indføre proceduren, for ellers var det jo billigere for dem at lade
være. Men at udnævne dette til "tyveri", som nogle skribenter her
gør, og til og med oprette et hade site, er altså langt ude. Jeg
tvivler meget på, at DBAs fremtidige forretningsmodel er baseret på at
narre penge ud af folk.
| |
Morten Wartou (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 04-01-10 10:46 |
|
"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:9f1cb2f1-bc9b-41b1-9895-0f43781f70b6@d20g2000yqh.googlegroups.com...
>
>> Sådan skal det være, først sviner man folk til og hvis de ikke vil svare
>> må
>> man have ret.
>
> Nemlig!
>
> Det forekommer mig at hvis DBA ønskede at stjæle folks penge, så kunne
> de jo bare bruge den anerkendte og vidt brugte metode: indfør et
> betalingsgebyr.
>
> DBA har kommunikeret lidt dårligt, men de har en eller anden grund til
> at indføre proceduren, for ellers var det jo billigere for dem at lade
> være. Men at udnævne dette til "tyveri", som nogle skribenter her
> gør, og til og med oprette et hade site, er altså langt ude. Jeg
> tvivler meget på, at DBAs fremtidige forretningsmodel er baseret på at
> narre penge ud af folk.
Jeg efterlyser den grund til at indføre proceduren, som ikke skyldes ønske
om egen vinding. Jeg har spekuleret og spekuleret, og kan ikke finde bare
spor af en årsag (og DBA har hidtil ikke villet forklare konkret hvad der er
fordyrende/besværligt ved det), derfor antager jeg at der er tale om ond
vilje fra DBA's side. Blot at godtage DBA's forklaring om øgede
administrationsomkostninger er ret naivt - det er simpelthen så langt ude,
at det er nærmest grotesk.
--
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
| |
Bertel Lund Hansen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-01-10 11:24 |
|
Morten Wartou skrev:
> Jeg efterlyser den grund til at indføre proceduren, som ikke skyldes ønske
> om egen vinding. Jeg har spekuleret og spekuleret, og kan ikke finde bare
> spor af en årsag (og DBA har hidtil ikke villet forklare konkret hvad der er
> fordyrende/besværligt ved det), derfor antager jeg at der er tale om ond
> vilje fra DBA's side. Blot at godtage DBA's forklaring om øgede
> administrationsomkostninger er ret naivt - det er simpelthen så langt ude,
> at det er nærmest grotesk.
Jeg må erklære mig enig. Så vidt jeg kan se, vil det faktisk
kræve *mindre* administration at lade være med at pille ved konti
når de én gang er oprettet.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 11:55 |
|
"Bertel Lund Hansen" skrev
> Jeg må erklære mig enig. Så vidt jeg kan se, vil det faktisk
> kræve *mindre* administration at lade være med at pille ved konti
> når de én gang er oprettet.
Mener du at fordi du ikke kan se en fornuftig grund så findes den ikke?
mvh
Alex Christensen
| |
Kim Ludvigsen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 04-01-10 12:18 |
|
alexbo skrev:
> "Bertel Lund Hansen" skrev
>
>> Jeg må erklære mig enig. Så vidt jeg kan se, vil det faktisk
>> kræve *mindre* administration at lade være med at pille ved konti
>> når de én gang er oprettet.
>
> Mener du at fordi du ikke kan se en fornuftig grund så findes den ikke?
Han skrev: "Så vidt jeg kan se". Jeg har for øvrigt helt det
samme syn. Og udover arbejdet med at pille ved konti, så er
der også det manuelle arbejde med at håndtere alle dem, der
skal have tilbageført penge. På en eller anden måde, må dba
have ment, at det alligevel kunne betale sig at lave
systemet om.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til det danske sprog:
http://ordforklaring.dk
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 12:41 |
|
"Kim Ludvigsen" skrev i
> Han skrev: "Så vidt jeg kan se".
Bertel erklærer sig enig i ond vilje.
mvh
Alex Christensen
| |
Kim Ludvigsen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 04-01-10 13:00 |
|
alexbo skrev:
> "Kim Ludvigsen" skrev i
>
>> Han skrev: "Så vidt jeg kan se".
>
> Bertel erklærer sig enig i ond vilje.
Det samme kan du sige om mig. Dog er "ond vilje" afhængig af
øjnene, der ser. Hvis man er meget virksomhedsvenlig, er det
sikkert "ond vilje" at sige noget, der kan være mod en
hvilken som helsts virksomheds interesser. For de fleste
andre, vil det nok nærmere være dba, der har udvist "ond vilje".
Jeg kan i hvert fald ikke se anden grund til ændringen, end
at dba har satset på, at mange ikke vil reagere, og at de
penge, dba dermed uretmæssigt indkasserer, er mere end nok
til at betale de ekstra omkostninger, der er ved at foretage
ændringen.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 13:24 |
|
"Kim Ludvigsen" skrev
> Det samme kan du sige om mig. Dog er "ond vilje" afhængig af øjnene, der
> ser. Hvis man er meget virksomhedsvenlig, er det sikkert "ond vilje" at
> sige noget, der kan være mod en hvilken som helsts virksomheds interesser.
> For de fleste andre, vil det nok nærmere være dba, der har udvist "ond
> vilje".
Sådan nærmest at hvis ikke man er enig i den onde vilje så er man meget
virksomhedsvenlig.
Jeg bryder mig ikke om at beskylde nogen for noget, bare fordi jeg ikke kan
regne baggrunden for deres handlemåde ud.
Men har jeg forstået dig rigtigt når jeg konkluderer at du mener at DBA
stjæler folks penge, at deres kontostop er for at narre pengene fra folk, at
de har ond vilje, at kontostoppet ikke er af tekniske årsager men for at
snyde?
Taletidskort har de samme betingelser, men det er vel så af de samme
svindelgrunde.
Nu er det ikke så mange steder man har penge på en firmakonto, men mange
kontoer lukkes p.g.a. manglende brug.
Så står man i Metro og kortet virker ikke, så bestiller man varer hos en
grossist og kontoen er lukket så må den åbnes igen, det er en alm. ting for
mig der er visse steder jeg handler meget sjældent, måske jeg derfor blev en
smule overrasket over beskyldningerne om tyveri og svindel.
mvh
Alex Christensen
| |
Jesper Haaber Gyllin~ (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 04-01-10 13:54 |
|
alexbo <alexbo@email.dk> wrote:
> "Kim Ludvigsen" skrev
>
> > Det samme kan du sige om mig. Dog er "ond vilje" afhængig af øjnene, der
> > ser. Hvis man er meget virksomhedsvenlig, er det sikkert "ond vilje" at
> > sige noget, der kan være mod en hvilken som helsts virksomheds interesser.
> > For de fleste andre, vil det nok nærmere være dba, der har udvist "ond
> > vilje".
>
> Sådan nærmest at hvis ikke man er enig i den onde vilje så er man meget
> virksomhedsvenlig.
> Jeg bryder mig ikke om at beskylde nogen for noget, bare fordi jeg ikke kan
> regne baggrunden for deres handlemåde ud.
>
> Men har jeg forstået dig rigtigt når jeg konkluderer at du mener at DBA
> stjæler folks penge, at deres kontostop er for at narre pengene fra folk, at
> de har ond vilje, at kontostoppet ikke er af tekniske årsager men for at
> snyde?
>
> Taletidskort har de samme betingelser, men det er vel så af de samme
> svindelgrunde.
>
> Nu er det ikke så mange steder man har penge på en firmakonto, men mange
> kontoer lukkes p.g.a. manglende brug.
> Så står man i Metro og kortet virker ikke, så bestiller man varer hos en
> grossist og kontoen er lukket så må den åbnes igen, det er en alm. ting for
> mig der er visse steder jeg handler meget sjældent, måske jeg derfor blev en
> smule overrasket over beskyldningerne om tyveri og svindel.
Det kan jo også skyldes, at DBA har konstateret at efter de gjorde det
gratis at få oplyst sælgers telefonnumer, så forsvandt hele ideen med at
man skulle have en konto hos dem?
Jeg har udelukkende haft en konto hos DBA, da de havde den idiotiske
holdning at man skulle betale for at købe noget via dem. Jeg har ALDRIG
betalt for at fremhæve, tydeliggøre, få-annonce-øverst eller lignende.
Siden de har gjort det gratis at få oplysningerne, så er jeg tilgengæld
blevet spammet til med alle mulige tåbelige statistikker på mine
annoncer samt hvor nemt jeg kan få en annonce gjort mere attraktiv mod
betaling........ penge, som folk jo lige tilfældigvis har stående hos
dem og ikke rigtigt ved hvad de skal stille op med!
Det ville klæde DBA, hvis de bare pr. konduite tilbageførte folk deres
indstående hos dem og så lod dem som rent faktisk har brug for at have
en konto hos dem, sætte pengene ind igen. På den måde kunne de slippe
for sure kunder og en masse kostbar support tid.
Jeg har i øvrigt lige tjekket min bankkonto og kan se at de rent faktisk
har tilbageført alle min penge, men det skete også først efter flere
opkald til dem samt flere mails. Sådan burde det ikke være.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640
| |
Kim Ludvigsen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Kim Ludvigsen |
Dato : 04-01-10 14:48 |
|
alexbo skrev:
> "Kim Ludvigsen" skrev
>
>> Det samme kan du sige om mig. Dog er "ond vilje" afhængig af øjnene, der
>> ser. Hvis man er meget virksomhedsvenlig, er det sikkert "ond vilje" at
>> sige noget, der kan være mod en hvilken som helsts virksomheds interesser.
>
> Sådan nærmest at hvis ikke man er enig i den onde vilje så er man meget
> virksomhedsvenlig.
Nej, det var ikke ud fra denne tråd. Hvis der er en tvist
mellem en virksomhed og en person, så kan man være ret så
sikker på, hvilken side du står på.
> Men har jeg forstået dig rigtigt når jeg konkluderer at du mener at DBA
> stjæler folks penge ...
>
> Taletidskort har de samme betingelser, men det er vel så af de samme
> svindelgrunde.
Jeg har ikke talt om tyveri og svindel, jeg skrev
"uretmæssigt indkasserer".
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:
http://kimludvigsen.dk/linux
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 15:23 |
|
"Kim Ludvigsen" > skrev
> Jeg har ikke talt om tyveri og svindel, jeg skrev "uretmæssigt
> indkasserer".'
I en tråd om at DBA prøver at stjæle folks penge kommer du med "uretmæssigt
indkasserer".
§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller
andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller
udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse,
hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen
bliver afgørende, et formuetab.
Om du mener at "uretmæssigt indkasserer" er mildere end "uberettiget
vinding" og "retsstridigt" ved jeg ikke og det er heller ikke vigtigt.
Det er selve anklagen om at nogle betingelser i et handelsforum har til
formål at snyde brugerne jeg finder tyndt begrundet.
Rent juridisk er det en aftale man har indgået og pengene er da heller ikke
tabt, man skal bare ud af kravlegården og foretage sig noget selv.
mvh
Alex Christensen
| |
Bertel Lund Hansen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-01-10 16:16 |
|
alexbo skrev:
> Rent juridisk er det en aftale man har indgået og pengene er da heller ikke
> tabt, man skal bare ud af kravlegården og foretage sig noget selv.
Et gavekort der er påstemplet med 1 års gyldighedstud, kan
indløses efter et års forløb. Betingelsen anses for urimelig.
Forældelsesfristen er 3 år. Hvorfor vil DBA ikke respektere den
uden slagsmål?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Jesper Haaber Gyllin~ (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ |
Dato : 04-01-10 17:27 |
|
Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
> alexbo skrev:
>
> > Rent juridisk er det en aftale man har indgået og pengene er da heller ikke
> > tabt, man skal bare ud af kravlegården og foretage sig noget selv.
>
> Et gavekort der er påstemplet med 1 års gyldighedstud, kan
> indløses efter et års forløb. Betingelsen anses for urimelig.
>
> Forældelsesfristen er 3 år. Hvorfor vil DBA ikke respektere den
> uden slagsmål?
Er den ikke 5 år i dag?
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640
| |
Bertel Lund Hansen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-01-10 18:15 |
|
Jesper Haaber Gylling skrev:
> > Forældelsesfristen er 3 år. Hvorfor vil DBA ikke respektere den
> > uden slagsmål?
> Er den ikke 5 år i dag?
Nej, det var for et par år siden. Fristerne blev reguleret ned
med den gældende lov.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Bertel Lund Hansen (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-01-10 13:10 |
|
alexbo skrev:
> Bertel erklærer sig enig i ond vilje.
Ja. Der ligger ond vilje bag når et firma fratager kunderne deres
retmæssige penge. At man via krumspring og forbønner allernådigst
kan få lov at få råderet over sine egne penge igen, ændrer ikke
det forhold.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 11:56 |
|
"cpeter" skrev
>Jeg tvivler meget på, at DBAs fremtidige forretningsmodel er baseret på at
>narre penge ud af folk.
Det ville jo også forudsætte at DBAs brugere er nemme at narre, eller at
DBA tror de er nemme at narre.
Nogen må altså mene at DBA tror de er nemme at narre,
det må være lidt trist at "vide" at andre mener man er nem at narre.
mvh
Alex Christensen
| |
Support dba.dk (04-01-2010)
| Kommentar Fra : Support dba.dk |
Dato : 04-01-10 05:08 |
|
Jeg vil rigtig gerne hjælpe hvis du har spørgsmål til brugen af dba.dk
og evt. nulstilling af din Blå Konto - Dog bliver jeg nødt til at
henvise dig til vores Supportafdeling.
Mailadressen er support@dba.dk og skriv gerne att. Lene
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support dba.dk
| |
alexbo (04-01-2010)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-01-10 13:41 |
|
"Support dba.dk" skrev
>Jeg vil rigtig gerne hjælpe hvis du har spørgsmål til brugen af dba.dk
>og evt. nulstilling af din Blå Konto -
Der er ikke nogen der vil have din hjælp, vi vil have lov til i fred og ro
at gætte på hvad der sker inde hos jer.
Der er ikke noget ved at bagtale nogen hvis de hele tiden blander sig.
Der er så vel gået op for dig at en bedre vejledning sammen med
kontolukkevarslet vil være en god ide.
Måske også en forklaring om at I ikke kan returnere beløbet fordi I ikke ved
hvilket kontonummer det skal returneres til.
Der er nogen der tror man bare kan sende penge tilbage man har fået
indbetalt via PBS.
Du behøver ikke svare, vi ved godt vi skal skrive til support hvis vi ønsker
svar.
mvh
Alex Christensen
| |
cpeter (04-01-2010)
| Kommentar Fra : cpeter |
Dato : 04-01-10 05:14 |
|
On Jan 4, 1:00 pm, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:
> alexbo skrev:
>
> > "Kim Ludvigsen" skrev i
>
> >> Han skrev: "Så vidt jeg kan se".
>
> > Bertel erklærer sig enig i ond vilje.
>
> Det samme kan du sige om mig. Dog er "ond vilje" afhængig af
> øjnene, der ser. Hvis man er meget virksomhedsvenlig, er det
> sikkert "ond vilje" at sige noget, der kan være mod en
> hvilken som helsts virksomheds interesser. For de fleste
> andre, vil det nok nærmere være dba, der har udvist "ond vilje".
>
> Jeg kan i hvert fald ikke se anden grund til ændringen, end
> at dba har satset på, at mange ikke vil reagere, og at de
> penge, dba dermed uretmæssigt indkasserer, er mere end nok
> til at betale de ekstra omkostninger, der er ved at foretage
> ændringen.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen http://kimludvigsen.dk
Jeg kan også være kreativ og gætte på en hel masse.
Jeg gætter på, at opbevaring af penge koster penge, ikke fordi det
rent fysisk slider på databasen. men fordi, pga diverse bank/kort/etc-
og forsikringslovgivning, DBA hænger på en regning, for at have
pengene stående spredt på alle kunderne. Dette er pure tankespind, men
IMHO lige så godt som jeres, men faktisk også på linje med DBAs egen
forklaring
| |
|
|