Afgift af importeret VW
Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-12-09 21:10

Sidder og bøvler med at finde ud af hvad SKAT vil flå mig for
hvis jeg vil indreg. en svensk indreg. bil i DK i stedet for.
Kigger så lidt tilbage i gruppen og finder Allan Rath Møllers indlæg
med samme subj. Her får han bla et svar om at man kan se tidligere
afgørelser. Han kan ikke finde dem og det kan jeg sq heller ikke.
Er der nogen der kan linke mig/os dertil??

Hvis man har lidt indsigt og kan hjælpe direkte er det meget
velkomment.
Helt konkret er det er gammel VW Golf 2 Manhattan fra 1990 der har
rullet 290.000 km. Standen er vel i gennemsnit under middel.
(Der er stort set ingen rust, men lakken er falmet og kabinen er
godt nedslidt.)

Sidste udvej er selvfølgelig at spørge direkte hos SKAT, men onde
tunger siger de er lukket indtil næste år, og min tålmodighed er
stort set lig nul

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : alexbo

Dato : 28-12-09 21:22

"Andersen [3650]" skrev

> Han kan ikke finde dem og det kan jeg sq heller ikke.

På skat.dk er der på forsiden en genvej til indførsel af biler, det burde
sq være til at finde.

Allan's problem var at han ville købe en afgiftfri 9 personers bus og ændre
den til en afgiftberettiget bus til privat buskørsel, dem er der ikke så
mange af.

Golfer er der mange sider med.
http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f0=t&command%3ATransmit=Forrige+side&sid=655438.TUTFCLVY.14&keyboard=

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-09 21:30

alexbo skriver:

> Golfer er der mange sider med.
> http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb?f0=t&command%3ATransmit=Forrige+side&sid=655438.TUTFCLVY.14&keyboard=

Session control....

Anyhow så lander den et sted mellem 6500 og 15000 kr kan jeg se.

Klaus

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-12-09 18:10

Klaus D. Mikkelsen formulerede spørgsmålet:
> alexbo skriver:

> Session control....
>
> Anyhow så lander den et sted mellem 6500 og 15000 kr kan jeg se.

Jeg kan dælme ikke komme på den side. Hverken med Firefox eller IE.
Men hvis det er prisen så bliver det sq for dyrt. Der skal også lægges
de der 16-1700 oveni også (syn + nummerplader).
Bilen er købt for 1800, og umiddelbart syntes jeg ikke den er mere værd
end i omegnen af 5000.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-12-09 02:05

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> de der 16-1700 oveni også (syn + nummerplader).
> Bilen er købt for 1800, og umiddelbart syntes jeg ikke den er mere

Muligvis er afgiftsniveauet med vilje lagt højt, da myndighederne er ved at
være trætte af gamle osende Golf II ...

Ditto her.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-09 09:37

"Andersen [3650]" skriver:

> Jeg kan dælme ikke komme på den side. Hverken med Firefox eller IE.

Nej ikke via det direkte link.

> [...]
> de der 16-1700 oveni også (syn + nummerplader).
> Bilen er købt for 1800, og umiddelbart syntes jeg ikke den er mere værd

Prøv at ret en konkret forespørgsel til Skat.

Klaus

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-12-09 12:44

Følgende er skrevet af Klaus D. Mikkelsen:
> "Andersen [3650]" skriver:

> Nej ikke via det direkte link.

> Prøv at ret en konkret forespørgsel til Skat.

Det vil jeg også, men som jeg indledningsvis sagde, så er jeg at
utålmodig natur og vil høre om der er nogen her der kan guide mig i
retning af et ca. beløb. SKAT åbner jo først på tirsdag.