Kønsdiskriminering ?
Fra : Per

Dato : 28-12-09 20:04

Hej NG !

Specielle parkeringsbåse til kvinder i Kina.

http://jp.dk/udland/article1931685.ece

Gad vide om den var gået herhjemme

/ Per

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-12-09 20:20

> Specielle parkeringsbåse til kvinder i Kina.
>
> http://jp.dk/udland/article1931685.ece

Det er der nu ikke noget nyt i - det har man såmænd haft i Tyskalnd i mange
år efterhånden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ivar

Dato : 28-12-09 23:40

Andreas M. Hansen skrev:

> Det er der nu ikke noget nyt i - det har man såmænd haft i Tyskalnd i mange
> år efterhånden.

Ja, Det er ringe journalistik at skulle hente en sådan historie
fra Kina, når den kan findes i Tyskland

http://static.twoday.net/zueribaer/images/Frauenparkplatz.jpg

Og så begynder historierne:
http://www.bild.de/BILD/news/leserreporter/2009/02/01/lustiges/frauenparkplatz-11415714-mfbq-fg,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

http://www.spassfieber.de/funpics/frauenparkplatz-schild.jpg

http://lachjetzt.la.funpic.de/Filedump/bilder/Frauenparkplatz.jpg

Ivar Magnusson

Fra : thl

Dato : 29-12-09 05:20

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Det er ringe journalistik at skulle hente en sådan historie
> [...]

Flere beretninger fra det virkelige liv

http://www.frau-am-steuer.de/

se under Lustiges

mvh

Thorbjørn

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-12-09 07:11

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, Det er ringe journalistik at skulle hente en sådan historie
> fra Kina, når den kan findes i Tyskland
>
> http://static.twoday.net/zueribaer/images/Frauenparkplatz.jpg

Ja. De parkerer dælme dårligt. Hold 3 pladser fri for at en hausfrau kan
parkere

Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-12-09 23:41

Andreas M. Hansen skrev:
> Det er der nu ikke noget nyt i - det har man såmænd haft i Tyskalnd i
> mange år efterhånden.

Hvis det er de to "frauenparkplatz" der er på mange
motorvejsrastepladser er formålet altså et lidt andet.

De pladser er forbeholdt (særligt nat-) personalet.

Fra : Ivar

Dato : 28-12-09 23:45

Finn Guldmann skrev:

> De pladser er forbeholdt (særligt nat-) personalet.

Nej, de er forbeholdt kvinder!

Ivar Magnusson

Fra : alexbo

Dato : 28-12-09 21:12

"Per" skrev

> Specielle parkeringsbåse til kvinder i Kina.

> Gad vide om den var gået herhjemme

Ja,
parkeringsbåse herhjemme er for det meste udelukkende designet til at give
flest pladser, smalle og vinkelrette på tilkørselsvejen.
Parkeringsbåse bør være på skrå , og meget gerne med særlige pladser til
kunder med mindre børn, det er stort set håbløst at hive et par unger ud af
barnestolene når der kun er 30-40 cm mellem bilerne.

Det er for tåbeligt at man skal tage ungerne ud af bilen inden man kører ind
i båsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-12-09 23:19

"Per" <> skrev i meddelelsen ...

> Specielle parkeringsbåse til kvinder i Kina.
> http://jp.dk/udland/article1931685.ece
> Gad vide om den var gået herhjemme

Det er hen ved 10 år siden at jeg hørte om
det har de også i Svejs.

mvh
Henning

Fra : Armand

Dato : 29-12-09 00:37

Henning Præstegaard skrev:

> Det er hen ved 10 år siden at jeg hørte om
> det har de også i Svejs.

Kvinde-parkeringsafdelinger er meget brugt, men drejer sig almindeligvis
om at indgyde de kvindelige 'parkister' en smule tryghed med lyse
forhold og kun andre kvindfolk omkring dem - I modsætning til en skummel
P-kælder med luskende skygger af alskens seksualitet.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de kinesiske kvindfolk betaler
mer-pris for den ekstra plads og personale-service :-/

--
Armand.
(der tilslutter sig Alex's betragtninger omkring den oversete skråparkering)