sorteret i alfabetisk orden
Fra : oz3jbp

Dato : 28-12-09 09:28

Jeg har en Indholdsfortegnelse lavet af SharePoint Designer,
Kan man indsætte en kode så links bliver sorteret i alfabetisk
orden.?

http://www.oz7aik.dk/faglig/_indhold/index.htm

ps. har prøvet i FrontPage gruppen
men kan man indsætte en kode manuel.?

JbP

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-12-09 18:04

oz3jbp skrev:
> Jeg har en Indholdsfortegnelse lavet af SharePoint Designer,
> Kan man indsætte en kode så links bliver sorteret i alfabetisk
> [...]

Mener du javascript?

Prøv:
http://www.go4expert.com/forums/showthread.php?t=1947

Jeg har ikke testet det, og det er bubble-sort, så det er ikke godt til
større lister.

I fald, det ikke virker, er du nok nødt til at gå i clientside-gruppen
og spørge.

MVH
Rune Jensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-12-09 18:07

Rune Jensen skrev:

> [...]
> større lister.
>
> I fald, det ikke virker, er du nok nødt til at gå i clientside-gruppen

Brugte du ikke også noget javascript til det på webdesigngruppen.dk?
Jeg mindes i hvert fald en diskussion om forskellige algoritmer,
deriblandt Bubblesort.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-12-09 18:35

Philip Nunnegaard skrev:

> Brugte du ikke også noget javascript til det på webdesigngruppen.dk?
> Jeg mindes i hvert fald en diskussion om forskellige algoritmer,
> deriblandt Bubblesort.

Jo, men det var til tabeller ;) Jeg har søgt lidt på et
liste-sorteringsscript, og kunne ikke rigtigt finde andet end det jeg
lagde link til. Det er muligt, det skal uddybes i clientside, hvor der
sikkert også er bedre løsninger.

Jeg ved ikke, om listen skal være sorteret fra start og altid være
sorteret i samme rækkefølge. I så fald er langt det bedste en serverside
løsning, da javascript bruges, fordi man kan skifte sorteringen, og som
en funktion for brugeren.

MVH
Rune Jensen