Profitgrundlag hos udstyrsforhandler
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-12-09 05:19

Læs lige forsiden af Amagerbladet:

http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 27-12-09 05:25

On 27 Dec., 13:18, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Læs lige forsiden af Amagerbladet:
>
> http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/
>
> Mvh/Harding

Kan ikke rigtig se hvad jeg skal kigge efter, ??????

Gert

Fra : blueocean

Dato : 27-12-09 05:31

On 27 Dec., 13:25, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> Kan ikke rigtig se hvad jeg skal kigge efter, ??????
>
> Gert

Sooory, Er lige blevet blind et kort øjeblik, har nu læst den artikel.

Gert

Fra : Steen Andreasen

Dato : 27-12-09 09:02

wrote:
> Læs lige forsiden af Amagerbladet:
>
> http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/
>
> Mvh/Harding

Tja,,,,, for nogen tid siden var der vist bekyldninger mod Lynettens
Bådservice for tilsvarende at bo for billigt.

Mvh Steen

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-12-09 22:13

Det lyder interessant. Det må du meget gerne uddybe!

Mvh/Harding

Fra : Per

Dato : 28-12-09 18:47

Harding E. Larsen wrote:
> Læs lige forsiden af Amagerbladet:
>
> http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/

Hvis det er sandt - så undrer det mig at Hellers ikke er væsentlig billigere
med deres varer end alle andre steder !

Den billige husleje burde gå direkte til kunderne, men jeg synes at varerne
hos Heller koster det samme som alle mulige andre steder.

mvh. Per

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-12-09 23:28

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Læs lige forsiden af Amagerbladet:

http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/

Mvh/Harding

Alle kneb gælder

Men for mit vedkommende betyder det mindre om lynetten lukker, jeg bruger
den alligevel ikke.

I Kerteminde går man konkurs og snakker efterfølgende godt med bl.a. kurator
og så er man igang igen hvilket også i nogle tilfælde er iorden.

Vi er i en tid der er hård for alle handelsdrivende og sikkert også
kynetten, men jeg tror ikke lynetten er truet grundet Hellers husleje
var de jo knækket forlængst.
jeg tror nærmere lynetten er kommet i besidelse af en oplysning som de søger
at udnytte på bedste vis, kan de nu få lukket en konkurrent eller i det
mindste stillet dem i dårligt lys... Tja, så er der jo mulighed for en lidt
større markedsandel til lynetten. Så kære lynetten, hold op med at hyle, tag
jer sammen og gør jer fortjent til overlevelse...

Mvh
JR

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 29-12-09 01:24

> Læs lige forsiden af Amagerbladet:
>
> http://www.e-pages.dk/bgmonline_ab/174/

Tja, nu kender jeg ikke facts i sagen.. kan det tænkes at Lynetten også
lejer af kommunen, men til en anden m2/pris ???

Mvh
Leon

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-12-09 06:56

Vi ved jo alle at udstyrspriserne er som i katalogerne. Lynettens
priser plejer dog at være ca 10% billigere.

Det væsentlige for os som borgere boende i de forskellige kommuner er
om vi kollektivt skal sponsorere kommuner der udbyder
forretningsarealer til priser der ligger langt under markedsprisen.
I tilfældet var markedsprisen oprindeligt fastsat til 750.000,- årligt
og ca 15 forskellige næringsdrivende og sejl- og motorbådsklubber
havde givet bud der svarede til dette. Kommunen valgte Heller til et
beløb på 232.800 fik vi at vide i havneudvalget. Beløbet blev nedsat
til ca 190.000,- ifølge referat.
Da arealet ikke tilhørere havnens arealer var havneudvalget ikke part
i sagen.

Halvdelen af den bagved liggende parkeringsplads, beregnet for den
kommunale restaurant "Million Bøffen"´s gæster, blev ligeledes
overdraget til Heller der her har salgsareal for både samt udlejer
vinteropbevaringspladser her. På resten af pladsen henstår bådtrailere
uden nummerplader.

Derfor finder en udstyrsforretning i Lynetten, der er en nabohavn, det
nok lidt konkurrenceforvridende at der kun opkræves ca.: 190.000,- i
leje og det er på den baggrund at klagen til konkurrencestyrelsen er
sket. Hvis de gamle bud fortsat findes i kommunens arkiver er
grundlaget for klagen let at overskue.

I Kastrup kører ordene blandt havnens lejere: Men vi handler i
Lynetten.

Det er der flere grunde til.

Mvh/Harding

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-12-09 17:10

> [...]

> varerne
> hos Heller koster det samme som alle mulige andre steder.

Hvis Lynetten kan sælge til ca. 10% under deres konkurrenter som du skriver,
så har de jo lidt at fire af.

Det er jo nok ikke Hellers der har sat prisen på lejen. så forbryderen er
nok ikke Hellers

Mvh
JR

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-12-09 11:38

Der er da rigtigt at Lynetten er billig, det vil de være og det kommer
selvfølgelig os sejlere til gode.

Det er rigtigt at Heller ikke er ked af at hans husleje er så billig.
Private venskaber og medlemskab af samme parti er jo ikke heller
hindringer.
Sådant er det i følelsesladet lokalpolitik.
En næringsdrivende i landzonen kunne ikke få kloakeret men efter
medlemskab af partiet gik der kun en måned, så blev der lagt kloakrør
ud i landzonen.
Skal der afholdes et arrangement hvortil der søges om et kommunalt
tilskud så kræves der regnskab der er revisorgodkendt.
Men for det sorte orkester er en dags dato godt nok som bilag, det
giver ikke problemer for sådant plejer vi selv at gøre udtaler et
kommunalbestyrelsesmedlem.
Deltagelse i klunsersalg af gammelt metal iblandet lidt nyt fra
lagerhylderne er også hvad vi læser om i lokalaviserne.

Det er den slags informationer som skiller, mellem dem der går ind for
fællesseje på rød stue, og så de på blå stue der kan se at det kan
give problemer.

I min tid i havneudvalget blev første møde indledt med at formanden
(viceborgmensteren) belærte os om at ville vi have noget igennem så
kunne vi altid ringe og hans dør stod altid åben. Så ville han sørge
for at det blev kørt rigtigt igennem.
Dertil blev svaret at der hvor klubberne fremlagde deres ønsker var i
havneudvalget og herfra blev det behandlet.
Da kommunens medlemmer altid slæbte forvaltningens ledere med til
møderne ja så blev de i møderne pålagt at undersøge/løse de opgaver
som sejlerne havde ønsket fremmet.

Efter fire år nedlage kommunalbestyrelsen havneudvalget og nu er det
kun og alene kulturelt udvalg der repræsenterer kommunens havn: Siden
da er der kun sket meget lidt.
Havnelejen stiger konstant uden at der fremlægges hverken budget eller
regnskab..jo det gøres efter indenrigsministeriets regler. der
foreligger hverken anlægs- eller vedligeholdesbudget men kun en
fremskrivning afr årets udgifter.

Jamen sådan kan man blive ved men væsentligt i denne sag som
Amagerbladet beskriver er at det er værd at bemærke at der er blevet
ydet et kommunalt tilskud til en erhvervsdrivende, motiverne ikke
nævnt. Det er blot det som Amagerbladet gør opmærksom på med deres
jounalistik.

Mvh/Harding