Grøfter
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-09 13:38

Under en køretur i går aftes undrede jeg mig lidt over grøfternes funktion.
Hvad er de lavet for? At dræne vand både fra kørebane og fra marker?
Fordi jeg ved da ikke hvor smart det er at smadre sin bil derned, fremfor at
køre dirkete ud på bondemandens mark (man ødelægger jo ikke noget da de
fleste er braklagt med EU støtte hehe).

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-09 13:46

"Morten N." <xxxxxxxxxxx> wrote in message
> [...]
> at køre dirkete ud på bondemandens mark (man ødelægger jo ikke noget da de

Jeg tror vidst ikke der er mange braklagte marker tilbage...

Kasper

Fra : KASO

Dato : 27-12-09 13:50

"Morten N." <xxxxxxxxxxx> skrev i meddelelsen
> [...]
> at køre dirkete ud på bondemandens mark (man ødelægger jo ikke noget da de

De er oprindeligt tænkt til at lede vandet væk fra vejene. At de så
lejlighedsvis også leder bilerne væk fra vejene - tjah - det er så en
bivirkning

Kører man fornuftigt - og med rette "fodtøj", er risikoen for at lande i
grøften beskeden.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-09 14:31

KASO wrote:
> Kører man fornuftigt - og med rette "fodtøj", er risikoen for at
> lande i grøften beskeden.

Man kunne jo blive påkørt eller tvunget derud...

Fra : KASO

Dato : 27-12-09 15:14

> Man kunne jo blive påkørt eller tvunget derud...
Jeps - derfor skrev jeg heller ikke, at det ikke kunne ske - kun at risikoen
var beskeden

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-09 14:11

Morten N. skrev:
> [...]
> køre dirkete ud på bondemandens mark (man ødelægger jo ikke noget da de

Sikkert fordi det er lettere, og dermed billigere, at rense en grøft op
end at rense de rør vandet ellers skulle løbe i.