Problem med drop-menu
Fra : Elisabet Petersen

Dato : 27-12-09 17:16

Jeg vedligeholder et website på adressen:
http://vibefauerholdt.dk

Under knappen "Mine malerier" er der en drop-menu med 3 links:
Galleri 1, Galleri 2 og jeg har netop tilføjet Galleri 3.
Det ser fint nok ud på min bærbare, der kører Vista, men på min
stationære med XP er drop-boksen nu ikke længere "lukket" i højre
side. Den hvide lodrette streg mangler.

Filen jeg har ændret ligger i:
http://vibefauerholdt.dk/menu.inc.php

Er der een der kan gennemskue problemet?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-09 18:16

Den Sun, 27 Dec 2009 16:15:56 +0000 skrev Elisabet Petersen:

> [...]
>
> Filen jeg har ændret ligger i:
> http://vibefauerholdt.dk/menu.inc.php
>
> Er der een der kan gennemskue problemet?

#navigation-1 li ul.navigation-2 li ul.navigation-3 li:hover a,
#navigation-1 li ul.navigation-2 li ul.navigation-3 li a:hover,
#navigation-1 li ul.navigation-2 li ul.navigation-3 li a:active {
   background:#666666;
}

Hvor i hede hulen har du det juks fra?

Kan du gennemskue listen? (Mit gæt=nej).

--
Karl Erik.

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 27-12-09 18:27

Gennemskueligt er det ikke, men det har nu fungeret meget godt - indtil jeg
tilføjede Galleri 3 tidligere i dag.

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-12-09 21:43

"Elisabet Petersen" <eopetersen1NOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> Gennemskueligt er det ikke, men det har nu fungeret meget godt - indtil
jeg
> tilføjede Galleri 3 tidligere i dag.

Spørgsmålet er: har du gjort andet end at tilføje galleri3?
Lige som Karl Erik vil jeg nok foreslå dig at rydde lidt op i/strukturere
dit CSS.

Når man umiddelbart skimmer det, så angiver de de samme egenskaber gentagne
gange, men varierer lidt be bredder på 145,146 og 148 px, og lidt top og
left.

Det medfører, at det ikke står rigtigt i min FF og Konqueror, og i IE6
virker det slet ikke.

IE6 betyder ikke så meget, men jeg har ikke nyere(kører Win2K), men det
giver et fingerpeg om, at dit problem nok er browserafhængigt.

Dog er det de vandrette borders, der ikke passer her, mens de lodrette er
der.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 27-12-09 22:34

Ja, jeg må se om jeg kan finde ud af at rydde op i css'en uden at resultatet
går helt i koks...
Men jeg gjorde faktisk ikke andet end at tilføje den ene linje med Galleri 3
- og den er jo nøjagtig magen til de tilsvarende linjer for galleri 1 og 2,
så derfor synes jeg at det er lidt mystisk.

Og ja - det er den højre sidekant der bliver væk.

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-12-09 09:02

> Ja, jeg må se om jeg kan finde ud af at rydde op i css'en uden at
resultatet
> går helt i koks...

Det var ment som et forslag til at gøre det mere overskueligt, ikke mindst
for læserne af NG'en.

> [...]
2,
> så derfor synes jeg at det er lidt mystisk.

Jeg forstår godt din frustration, men du må også forstår læsernes
frustration.
Du skriver, at _du_ oplever at højre border forsvinder, men _jeg_ oplever
det ikke (heller ikke i Opera som jeg lige har installeret).

For at løse et problem, skal det kunne rekonstrueres, og jeg kan ikke
genskabe problemt i de browsere, jeg har til rådighed.

Så i bund og grund beder du om at læserne skal lede efter noget der ikke er
der.

Det kan man ikke - "spørg efter det, der ikke er der" - endless battle.

> Og ja - det er den højre sidekant der bliver væk.

Ja, men stadig hos dig, men ikke nødvendigvis hos læserne (herunder
undertegnede).

Det kan meget vel være et lokalt problem på din egen maskine, og ikke
nødvendigvis et problem på andres maskiner.

Jeg har hverken XP eller Vista, men du kunne starte med at undersøge i
hvilke browsere/OS versioner problemet opstår.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-09 23:19

Den Sun, 27 Dec 2009 21:34:01 +0000 skrev Elisabet Petersen:

> [...]
> galleri 1 og 2, så derfor synes jeg at det er lidt mystisk.
>
> Og ja - det er den højre sidekant der bliver væk.

Ellers kan du jo "snuppe" denne menu, og eksperimentere med den.
Den er bare flot og god (efter min mening). Farverne skal nok tilpasses,
men det klarer du jo nemt

CSS'en er menu.css

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-12-09 23:21

Den Sun, 27 Dec 2009 22:19:18 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Ellers kan du jo "snuppe" denne menu, og eksperimentere med den. Den er
> bare flot og god (efter min mening). Farverne skal nok tilpasses, men
> det klarer du jo nemt
>
> CSS'en er menu.css

NÃ¥ ja, selv jeg er ikke ufejlbarlig.
Her er linket:

http://denilsonsa.selfip.org/~denilson/menu/menu.html

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-12-09 13:49

Den Mon, 28 Dec 2009 09:02:24 +0100 skrev Stig Johansen:

> Jeg har hverken XP eller Vista, men du kunne starte med at undersøge i
> hvilke browsere/OS versioner problemet opstår.

FireFox på Linux viser også menuen fint (mangler ikke højre kant).

--
Karl Erik.

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 28-12-09 20:02

Hej begge,

Tusind tak for jeres hjælp og konstruktive kommentarer.
Jeg vil prøve at se, hvordan menuen ser ud i de forskellige browsere, og
prøve at rydde op i koden eller evt. bruge koden fra
http://denilsonsa.selfip.org/~denilson/menu/menu.html

Også tak for det tip. Den er bestemt fin!

Mange hilsener,