Problem med CSS
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-09 12:46

Hej !

Jeg har "lidt" problemer med min skabelon til http://rath-møller.dk
Efter jeg har lavet det så man skal logge sig på er noget gået galt - måske
nogen kan kigge forbi ?

Siden ser ud som den skal når man er logget ind - hvis det er nødvendigt for
at forstå hvad mener
kan man logge sig ind med brugernavn : test og password testtest

Det ser jo lige lidt rodet ud når man ikke er logget ind.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 19:17

> Jeg har "lidt" problemer med min skabelon til http://rath-møller.dk
> Efter jeg har lavet det så man skal logge sig på er noget gået galt -
> måske nogen kan kigge forbi ?

Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig med problemet ?

Mvh. Allan

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-12-09 20:45

Allan Rath Møller skrev:
> [...]
> kan man logge sig ind med brugernavn : test og password testtest
>
> Det ser jo lige lidt rodet ud når man ikke er logget ind.

Din side kan ikke tjekkes af validatoren. Jeg har mistanke om, det er
pga. det danske navn i domænet, men kan ikke undedrbygge det (andet end
med mavefornemmelse).

Her er der nok andre, som må tage over, som kan give en løsning på det.

Din kode er pæn og nydelig, men formatteringen er ustruktureret, hvis du
skal lave indrykninger, sørg for, at hvert tag som startes, har samme
position på linjen ved afslutning. Så er det langt lettere at overskue.
Det gælder særligt dine DIVer. Det er interessant at vide, om du har
glemt en afslutning eller har en DIV for meget.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-12-09 22:19

Rune Jensen wrote:

> Din side kan ikke tjekkes af validatoren. Jeg har mistanke om, det er
> pga. det danske navn i domænet, men kan ikke undedrbygge det (andet end
> med mavefornemmelse).

Det er det.

> Her er der nok andre, som må tage over, som kan give en løsning på det.

Løsningen er at bruge det der idn navn, som det vist hedder, men det er ikke
noget jeg gider finde frem.

> Det er interessant at vide, om du har
> glemt en afslutning eller har en DIV for meget.

Firefox - Rune - Firefox med validator.

Der er ingen fejl, men et tilsyneladende syndigt rod med noget <table>, og
en masse <p>'er.

Det tyder på det er noget template i Jomla, som jeg ikke kender til.

Måske er det bedre at finde et supportforum for Jomla.

Stig Johansen

Fra : Anders

Dato : 29-12-09 13:27

Allan Rath Møller skrev:
> Hej !
>
> Jeg har "lidt" problemer med min skabelon til http://rath-møller.dk

Jeg kan tilsyneladende slet ikke åbne webstedet, kan det evt. være
en indstilling i min browser?

Her er hvad jeg får på skærmen:
http://www.ankerliv.dk/test/pics/rath-moller.png

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-12-09 18:41

Anders wrote:

> Jeg kan tilsyneladende slet ikke åbne webstedet, kan det evt. være
> en indstilling i min browser?
>
> Her er hvad jeg får på skærmen:
> http://www.ankerliv.dk/test/pics/rath-moller.png

Sandsynligvis et helt lokalt (hos dig) problem. Andre kan uden problemer se
siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-09 19:17

> Sandsynligvis et helt lokalt (hos dig) problem. Andre kan uden problemer
> se siden.

Det korrekte link er så http://xn--rath-mller-5cb.dk uden danske tegnsæt -
selvom det snart burde virke i alle nye browsere.
Som Stig skrev er det et template til en Joomla men ved at være et
hjemmestrikket template.

Jeg prøver i Joomlaforum - var ellers overbevist om det var et rent CSS
problem.

Men tak.

Mvh. Allan

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-12-09 23:14

"Allan Rath Møller" <amatfjernallanmdotdk> wrote:

> Jeg prøver i Joomlaforum - var ellers overbevist om det var et rent CSS
> problem.

Hvis du bruger Firefox med webdeveloper, så prøv af lave outline af tables
m.m.

Her ser det ud som om du har fået placeret en tabel inde i en tabel.

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-12-09 19:55

Erik Ginnerskov skrev:

> Sandsynligvis et helt lokalt (hos dig) problem. Andre kan uden problemer
> se siden.

Hvis jeg bare klikker på linket, får jeg en lignende besked, mens jeg
ikke har problemer hvis jeg manuelt indtaster adressen.

Så bliver jeg omstillet til
http://www.rath-m%c3%b8ller.dk/

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-12-09 01:24

Erik Ginnerskov skrev:

> Sandsynligvis et helt lokalt (hos dig) problem. Andre
> kan uden problemer se siden.

Eller også bruger han en meget forældet browser,
det tyder skærmbilledet på.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-09 09:42

Allan Vebel wrote:

> Eller også bruger han en meget forældet browser,
> det tyder skærmbilledet på.

Er det ikke bare Windows-opsætningen (klassisk layout) eller
Windows-versionen (max 2K), der snyder dig?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-12-09 19:15

Erik Ginnerskov skrev:

> Er det ikke bare Windows-opsætningen (klassisk layout) eller
> Windows-versionen (max 2K), der snyder dig?

Frem-og-tilbageknapperne ligner Firefox 3.x, så det _er_ nok det med
"klassisk layout" der snyder.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk