Nettet gør debatten vulgær.
Fra : Patruljen

Dato : 26-12-09 09:05

Tonen i debatten på nettet er vulgær og ofte hadefuld. »Der er sket et
etisk skred i debatkulturen,« siger domprovst. Han frygter, at
debatniveauet får nogle til at holde sig væk fra vigtige debatter.

Ordene er hentet på nettet og er et bevis for, at netdebat ikke kun er
spændende og konstruktiv. Den er også rå, hadefuld og vulgær. Både
politikere og bloggere bliver jævnligt udsat for verbale angreb, der
er på den forkerte side af injurielovgivningen, men det er kun
sjældent, at ophavsmændene kommer for retten.

»Der er sket et etisk skred i debatkulturen på nettet. Man udviser
mindre respekt for dem, man diskuterer med, end man gør i
avisdebatten,« siger Poul Henning Bartholin, domprovst i Århus.

Han synes grundlæggende, at nettet er godt som demokratisk forum, men
han frygter, at den hårde og hadske tone kan gøre skade på den
demokratiske debat. http://www.berlingske.dk/danmark/nettet-goer-debatten-vulgaer

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-09 17:30

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Han synes grundlæggende, at nettet er godt som demokratisk forum, men
> han frygter, at den hårde og hadske tone kan gøre skade på den

Så skal sådan en abekat sguda for helvede også definere hvad han anser som
vulgært sprog, sådan en forpulede tosse

Fra : kk

Dato : 26-12-09 17:39

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Så skal sådan en abekat sguda for helvede også definere hvad han anser som
> vulgært sprog, sådan en forpulede tosse

....hermed demonstreret!
mvh
kk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-12-09 19:24

"kk" skrev i en meddelelse

> ...hermed demonstreret!

Du har det svært med iron ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-12-09 19:26

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse

> Du har det svært med iron ?

Tja jeg har det så svært med at få det hele med , der skal naturligvis stå
"ironi"

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : kk

Dato : 26-12-09 19:56

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4b365556$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tja jeg har det så svært med at få det hele med , der skal naturligvis stå
> "ironi"
>

> Venlig Hilsen
> Michael Meidahl Jensen

Nej, det har jeg det faktisk fint med, men jeg kan ikke se nogen grund til
at Kim2000 bliver tosset, blot fordi nogle andre skriver noget som ikke
passer ham. Det er jo ikke et krav, at man skal deltage i debatten - man må
gerne sidde derhjemme og ryste på hovedet, og sige "Herregud!"
Hermed gjort!
mvh
Glædelig jul
kk

Fra : kk

Dato : 26-12-09 19:59

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passer ham. Det er jo ikke et krav, at man skal deltage i debatten - man
> må gerne sidde derhjemme og ryste på hovedet, og sige "Herregud!"
Undskyld Kim2000, det var "Patruljen" som var trådstarter! (Min rødvin her
til aften var også 14%)!
mvh
kk

Fra : Kim2000

Dato : 26-12-09 20:10

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> "kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld Kim2000, det var "Patruljen" som var trådstarter! (Min rødvin her
> til aften var også 14%)!

Nu har den pukkelryggede været her så lang tid at man overvejer de stærkere
sager

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-12-09 17:40

Kim2000 skrev:

> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Så skal sådan en abekat sguda for helvede også definere hvad han anser
> som vulgært sprog, sådan en forpulede tosse

Problemet er jo alle de her forsumpede folk på overførselsindkomst der
intet liv har men bare sidder og ævler løs på usenet og div. fora.
Pga. deres ringe livsindhold bliver de agressive og debatten bliver
afstumpet.....Jeg vil foreslå man lukker deres inet :)

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-09 18:03

Debat er godt, det underholder og gør klog og politisk bevidst

der er ingenulemper ved at den er hadsk,vulgær eller racistisk.

Fra : Dybbøl

Dato : 26-12-09 17:31

Patruljen skrev:

> [...]
>
> Han synes grundlæggende, at nettet er godt som demokratisk forum, men
> han frygter, at den hårde og hadske tone kan gøre skade på den

Fuldstændig enig!

Er egentlig også irriteret over at livssyn.kristendom.dk er oversvømmet
af halvhjerner der kun er ude på at nedgøre kristendom! Der kan derfor
ikke diskuteres kristendom i gruppen, for straks afsporer ødelæggere som
Wegge, Patruljen, Modsige og flere debatten!

Flere debatter har jeg fulgt for bl.a. selv at blive klogere - da var
det Mr. D., Falck, Pinnerup m. fl. Pinnerup var ikke-troende, men seriøs
og bidrog faktisk positivt til debatten.

Man kan faktisk godt være ateist og bidrage til en fornuftig debat, men
det evner de nævnte ateister ovenfor ikke!

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 19:02

"Dybbøl" <dybboel@hotmail.com> skrev :

> [...]
>
> Man kan faktisk godt være ateist og bidrage til en fornuftig debat, men
> det evner de nævnte ateister ovenfor ikke!
Problemet bliver så, at nogen kun ønsker at debattere et emne med folk de er
enige med - og dete r ikke udviklende.
Dernæst, at visse personer ikke ønsker at diskutere - men straks farer i at
definere at 1 - de ved alt 2 deres opponenter er dumme og 3 at de selv
ønsker at tage patent på hvem der er kristne, ateister eller hadske.

Jeg synes dete r frustrerende at ønske at bidrage til en debat - evt at
stille spørgsmål - åbent og neutralt - for derefter at få skudt i skoende,
at jeg er ateist - hvilket jeg absolut ikke er - at jeg nedgør andres tro,
hvad jeg heller ikke gør - at jeg er for dum til at forstå svaret - hvad jeg
heller ikke er - at jeg ikke fortjener et svar - hvilket muligvis er
rigtigt, men oftest synes at dække over, at den anden debattør formentlig
ikke er i stand til at svare på spørgsmålet - ihvertfald er det påfaldende,
hvor ofte svar udebliver, når man bliver en smule konkret.
Skulle det en enkelt gang ske, at man siger noget "den anden" er enig med en
i, så tales der nedladende om "at man endelig har forstået noget" - .

Jeg synes det er helt fair, at man er overbevist og absolut ikke ønsker at
ive efter på synspunkter - sådan har vi det vel flest, men det er ikke i
orden, hvis præmissen er at alle er idioter - og at man i stedet blot bruger
gruppen til at fortælle alle og enhver, at hvis de er uenige i at der kun
findes eet geni, som kan udlægge ordet, så ryger man lige lukt sydpå.

Lad os bare få debat, men lad os gøre det på en sober måde - alle sammen!

MVH Leopold

Fra : Dybbøl

Dato : 26-12-09 20:12

Firstname Lastname skrev:

> Problemet bliver så, at nogen kun ønsker at debattere et emne med folk de er
> enige med - og dete r ikke udviklende.

Ja, det er en fare! Men på den anden side hvor meget fornuft er der så i
at gå til dk.livssyn.kristendom og kun nedgøre kristendom! Det blir jo
umuligt at føre en sober dialog på den måde. Derfor er denne gruppe
faktisk ødelagt! - af halvhjerner og pattebørn! De kan jo diskutere og
fremføre hadefulde udsagn i dk.livssyn! Det ville jeg være bedøvende
ligeglad med - jeg holder mig bare fra gruppen.

> [...]
> i, så tales der nedladende om "at man endelig har forstået noget" - .

Personligt er jeg fx. uenig med Falck i trossp., men ville gerne
debattere sobert med ham, men straks obstrueres af folk som Modsige,
Patrulje (som sætter = ml. religion og psykose), Wegge o. a.

Enig

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-12-09 19:29

"Patruljen" skrev i en meddelelse

>Tonen i debatten på nettet er vulgær og ofte hadefuld. >Der er sket et
>etisk skred i debatkulturen,« siger domprovst. Han >frygter, at
>debatniveauet får nogle til at holde sig væk fra vigtige >debatter.

Domprovsten er vel ikke en af dem der har fået smurt lort på sin hovededør ,
smadret vinduer o.s.v

Når rødderne pryler i gaderne er det vel ikke sært at menigheden hyler i
cyberspace.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 11:59

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Personligt er jeg fx. uenig med Falck i trossp., men ville gerne
> debattere sobert med ham, men straks obstrueres af folk som Modsige,
> Patrulje (som sætter = ml. religion og psykose), Wegge o. a.

Om det er dig, Andreas() eller for den sags skyld Villy er et fedt. I
svømmer alle tre over af selvhøjtideligt had til alle der ikke stryger
jeres lede overtro med hårene.

Og så siddfer du der som et flæbende lille pattebarn og klynker på
soberhed. Den har du for længst forspilt din lille ynkelige
nissetilbeder.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 12:39

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Der var han igen, ham den hykleriske, ateistiske, blufærdige
> skabning fyldt med skamfølelse! Har du haft en god jul?

Jeg er ikke hykler. Jeg foregiver ikke medfølelse overfor folk jeg
sviner til. Jeg foregiver heller ikke at skamme mig over at kalde dig
den overtroiske undermåler du er.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 13:25

Vidal <vidal@webspeed.dk> writes:

> Kristne er ikke nissetilbedere.

Jehova, Allah, Buddah, Nisser, Tandfeen er alle ækvivalente.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 14:06

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Du er overhovedet ikke interesseret i at debattere kristendom, kun i
> at nedgøre kristendom! Du har i din deltagelse i denne gruppe ikke
> skrevet ét seriøst statement!

Jeg har returneret de ord du har brugt om mig. At du ikke bryder dg
om at høre dine egne ord, når de kommer ud af andres mund kan jeg ikke
gøre noget ved. Kristendommen, sådan som du missionerer den er en
skarnspand af had til anderledestænkende. Det had får du råt for
usødet tilbage.

> Du er en sølle Wegge-lus!

Kristen næstekærlighed i en nøddeskal...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 15:06

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Jeg gentager der gerne, Wegge-lus!

Og for lidt siden flæbede du som et lille pattebarn over manglende
soberhed. Skal jeg skærde det ud i pap for dig, eller begynder du at
indse at den største trussel mod jeres overtro stammer fra jer selv?

Du har ihvertfald gjort dit til at kristendommen bliver vist i det
lidet flatterende lys den fortjener.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 17:37

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Du - Anders Wegge Keller - er dybt useriøs, du er kun i
> dk.livssyn.kristendom for at dyrke din dybe idiosynkrasi: had til
> kristendom.

> Du er en wegge-lus!

Og du tillader dig at skose mig for manglende seriøsitet ...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 18:04

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Ja, selvfølgelig! Som følge af dine tåbeligheder er jeg begyndt at
> skose dig! Det tåler du ikke og beder om kristelig "blusel" og
> "skamfølelse".

Jeg udstiller blot det selvmodsigende hykleri som du, såvel som alle
andre såkaldte kristne her i gruppen i virkeligheden står for. Og når
det er så trivielt simpelt at vise hvor meget hold der er i jeres
ynkelige påstande om at i har mere moral end ateister, så er du ikke
på en position, hvor du kan sige noget jeg har andet en hån tilovers
for.

Lad mig opsummere min opfattelse af de sidste par dages "kristelighed":

* Andreas er en hykler, der foragter den videnskab der forlænger hans
ynkelige liv. Tiltaler man ham som han tiltaler andre, ser man hans
sande kujonagtige væsen.

* Du er et sevlovervurderende tågehorn, der tror din religion har
patent på almindelig anstændighed, og når du bliver udfordret på
den, viser det sig at du ikke ejer respekt overfor folk der ikke
stryger dig med håret.

* Og Villy kommer med sit sædvanlige fjogede hehe ...

> Du er en hyklerisk Wegge-lus - men jeg gider ikke svare dig mere, du
> er for ynkelig med dine hykleriske fordringer på kristelig
> behandling!

Med den succesrate i tre har haft, er der ikke noget at sige til at
du nu forsvinder ned i den tomme tønde du buldrede frem fra.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 27-12-09 20:33

Vidal <vidal@webspeed.dk> writes:

> Kender du nogen, der tror nisser eller tandfeen?

Sandhedsværdien af alle ovennævnte er den samme, så det er
ligegyldigt om der er nogen der vil brænde andre mennesker i Tandfeens
navn eller ej.

> Mennesket har behov for religion.

Narkomaner har alle dage haft brug for det næste fix.

Fra : Patruljen

Dato : 27-12-09 12:43

On 27 Dec., 20:32, Anders Wegge Keller <we...@wegge.dk> wrote:

> [...]
> navn eller ej.

>  Narkomaner har alle dage haft brug for det næste fix.

"....Lad os i det mindste møde katastrofen med stramt knyttet slips"

Jesus Flipper Sangen ( http://www.assistens.dk/turell.htm )

Før elsked’ jeg hash og piller,
nu elsker jeg kun min Gud,
Før lå jeg og knepped’ med Niller,
nu holder jeg det 6. bud.
Ja, før tog jeg speed og syre
og flippede ud hver nat.
Før gik jeg med fremmede fyre,
det liv har jeg nu forladt.

Før hørte jeg sjofle sange
og liderlig beat musik
Nu be’r jeg en bøn til Jesus,
for han er den sødeste strik.
Jeg er glad for jeg ikke tager stoffer mer’
Jeg vil ikke bedrive mer’ hor.
Nu er Jesus min eneste pusher,
lad os synge om Jesus i kor.
Jaaaaa......

Ja, nu kuller vi kun på Jesus,
for han er det fedeste flip.
Nu kokser vi kun på Jesus
for han er det tykkeste trip
Jesus, Jesus, Jesus, Jesus, Jesus
Jesus, Jesus, Jesus, Jesus, Jesus...

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 08:51

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> Eftersom det meget godt opsumerer din indstiling, og udgør det
> centrale omdrejningstpunk for din deltagelse i debaten om religion,
> undres man virkelig over hvad det egentligt er du vedvarende finder
> så interessant og dragende at du vedbliver at deltage i gruppen og
> fremture i nedgørelsen af andres overbevisninger?

Der er mange facetter af min morbide fascination af denne gruppes
faste tågehorn. Andreas() for eksempel. Han kommer til at dø en
uværdig død på et tidspunkt. Datoen bliver holdt længere ude i
fremtiden, takket være moderne naturvidenskablig forskning. Og den
ekstra levetid han har fået foræret, bruger han så til at føre en evig
hetz mod rationel tankevirksomhed. Selvmodsigelser af den størrelse
pirrer min fascination, og jeg bliver ved med at pirke til dem, i det
håb at jeg en dag forstår hvad det er ved netop kristendommen, der kan
få folk til at være så selvdestruktive.

> Faktum er at det afsporer og hijacker debatten og hver gang fører
> den til en og samme intetsigende blindgyde til skade for dem der
> ellers gerne ville have debateret egentlige aspekter og facetter
> angående kristendommen og dens indhold

Kristendommen - såfremt man definerer den som de holdninger der
bliver fremført her - består af lige del had, hån og overtro. Jeg kan
ikke se hvordan man kan afspore den yderligere. Hvis du vil klage over
tonen, kan du passende rette kritikken mod de af dine medtroende, der
gør alt hvad der står i deres magt for at desavouere jeres religion.

> SÃ¥ hvad er det egentligt der driver dig til at trolle rundt i en
> religionsdebat og medvirke til at ødelægge endnu en usenet gruppe og
> dens tiltænke funktion, med baggrund i den indstilling du jo klaet
> angiver at have til kristendom og lign.?

Når man ser på den værdirelativisme der omgiver enhver
religionsdebat, så er en negativ holdning lige så værdifuld som enhver
anden holdning. Det er derfor lodret forkert, når du hævder at jeg
ødelægger gruppen. Jeg bibringer den blot en holdning som den ellers
ikke ville have indeholdt, hvilket i virkeligheden er en styrkelse.

Du kan se hvordan mine holdninger sætter folks opfattelse af deres
religion på spidsen, og dermed afslører den indre svinehund i den. Du
vil vel ikke benægte at det er tankevækkende at se hvor let kristne
har ved at postulere at ateister er dyr, for derefter selv at opføre
sig sådan.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 11:17

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Er ateister da ikke en dyreart - altså dyr? Det plejer ellers netop
> at være den ateistiske dogmatik!

Nu er der pattedyr, og så er der den dyriske adfærd. Du er i stand
til at skelne mellem disse begreber, og vælger som en lille uartig
dreng der lige har lært at sige prut, at blande dem sammen.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 12:37

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Jeg vil faktisk gerne vide hvad din ateistiske tro siger dig er den
> principielle forskel mellem arten homo sapiens og andre dyrearter!

Ateisme er fraværet af tro på guder. Du latterliggør dig selv ved at
stille sådan et meningsløst spørgsmål.

Du har måske en selvopfattelse der betyder at du ikke findes uden en
tro, og derfor projicerer du den fejlslutning ud på alle andre?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 13:02

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Du gør som ateister plejer! De hævder der ingen forskel er, men så
> når de konfronteres med konsekvensen blir de ubehageligt til mode og
> ubehagelige i væremåde! Typisk!

Nej, jeg nægter bare at lade mig pådutte dine fikse ideer om at
ateisme er en religion. Hvis du ikke kan finde ud af at stille
spørgsmål uden at komme med den slags latterligheder, har du kun dig
selv at takke for de manglende svar.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 13:25

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Så prøver lidt mere pædagogisk:

> Er hvorved adskiller homo sapiens sig principielt fra det øvrige racer?

På samme måde som boffo boffo gør det.

Du stiller et meget åbent spørgsmål, der kan besvares på alle
tænkelige måder. Du bliver nødt til at være lidt mere specifik omkring
hvad det er for en af de myriader af forskelle der er du vil have
udpenslet?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 13:41

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Wegge vil ikke svare - han kan jo godt selv øjne sine problemer

Der er ikke andre problemer end dem du skaber.

> Han ved han kommer i svare problemer med sit eget ævl - og så
> undlader wegge-lusen selvfølgelig at svare

> Hvor er du dog fornuftig, Wegge-lus!

Hvor er kristenfacister som dig vel nok voksne og modne i deres sprog.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 14:03

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Hvorfor vil du ikke svare på et klart og relevant spørgsmål?

Fordi det spørgsmål du stiller er ufuldstændigt. Nogle af manglerne er:

* I forhold til hvilken anden art?
* Forskelle i respiration, metabolisme, forplantning, ...?
* Habitat?

Så du bliver nødt til at være mere konkret.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 15:06

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Er der en principiel forskel mellem homo sapiens og andre levende
> væsener?

Kombinationen af tværstillet tommel, selvbevidsthed og verbal
kommunikation er ret unik. Gorillaer har lang hen ad vejen de samme
egenskaber, så det er ikke noget man kan kalde en principiel forskel.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 28-12-09 15:28

Dybbøl <dybboel@hotmail.com> writes:

> Men hvorfor bliver du får du så kvababbelser over at ateister bliver
> kaldt dyr? Der er jo ingen principiel forskel?

Det generer mig heller ikke, så længe du anerkender at du er et dyr
på samme måde. Problemet er når i tågehorn begynder at benytte
betegnelsen som adfærdsetikiet. Du kender udmærket forskellen, og
ellers så du hvor hurtigt Andreas() fik benene på nakken, da jeg
tilbød han en anskuelsesundervisning i forskellen.

Fra : Patruljen

Dato : 28-12-09 11:28

On 27 Dec., 20:06, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Kender du nogen, der tror nisser eller tandfeen?
>
> Mennesket har behov for religion.

Nej. Overhovedet ikke -

Villyèn har brug for religion - og der findes andre mennesker, som har
brug for religion. Men det betyder langtfra, at vi kan tale om et
religiøst behov. Vi har været der. Villyèn har tidligere ligefrem
måtte qoutefucke i Freuds tekster og udgivet dem som Jungs for at
sandsynliggøre sit forkerte statement. Villyèn ved at udsagnet er
forkert og alligevel gentager Villyèn sigselv endnu engang -

En enestående vilje til - trods bedrevidende - at gentage de samme
forkerte ideer og forestillinger. Villyèn ved godt, at synspunktet
ikke kan forsvares af ved eneste fagperson og alligevel gentager
Villyèn sit statement hver 3. måned :)

Fra : tkruse

Dato : 04-02-10 18:45

On 28 Dec. 2009, 12:37, Anders Wegge Keller <we...@wegge.dk> wrote:

> [...]
>
> --
> /Wegge
>
> Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

i er guder siger skriften
og du tror du er til
du læser dette fordi du tror at du kan læse
og Jesus siger at dem som tror på sig selv er retfærdige
og du læser dette fordi du tror at du kan læse og forstå
men du viste ikke at du kan bygge på lette føelser
og svæve lidt over den stol du sider på
så din røv er endnu tung
og din tro med den
fordi du ikke viste ikke at du kan bygge på lette føelser
og give det vidre til andre