SPAM i gruppen
Fra : jos

Dato : 26-12-09 12:32

Hvor/hvem tager sig af dette?

Da jeg ikke ser det i andre grupper, må der være procedurer/metoder

finn

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-12-09 12:33

> Hvor/hvem tager sig af dette?

Det gør "ignoranterne" forstået på den måde, at man ikke skal tage sig af
det

Ignorer det og lad være med at besvare det. Det kommer lidt i bølger -
pt. er vi midt i en bølge.

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-12-09 12:37

jos wrote:
> Hvor/hvem tager sig af dette?

Ingen, højst udbyderens spamfilter hvis der er et.

> Da jeg ikke ser det i andre grupper, må der være procedurer/metoder

Åh jo, det findes i en del andre grupper, men mængden er som her
behersket.

FUT dk.admin.netmisbrug

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-09 13:18

jos wrote:
> Hvor/hvem tager sig af dette?
>
> Da jeg ikke ser det i andre grupper, må der være procedurer/metoder

Jeg prøvede i går at lave en regel i min reader, så mails med en masse
tilder (~) i emnelinjen bliver slettet. Så vil det vise sig, om jeg får mere
af det bras at se.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Hauge

Dato : 26-12-09 13:28

Erik Ginnerskov skrev:
> Jeg prøvede i går at lave en regel i min reader, så mails med en masse
> tilder (~) i emnelinjen bliver slettet. Så vil det vise sig, om jeg får
> mere af det bras at se.

Ellers brug en ordenlig news-udbyder, jeg har absolut ikke set noget
spam i de grupper jeg holder til i og jeg har ingen "regler" imod spam i
min reader.

Mvh Hauge

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-09 13:36

Hauge wrote:

> Ellers brug en ordenlig news-udbyder, jeg har absolut ikke set noget
> spam i de grupper jeg holder til i og jeg har ingen "regler" imod
> spam i min reader.

Og hvilken news-udbyder frekventerer du så? De udbydere jeg kan bruge for at
se denne gruppe (sunsite og google) kan ikke frafiltrere det lo..

Fra : Hauge

Dato : 26-12-09 13:54

Erik Ginnerskov skrev:
> Og hvilken news-udbyder frekventerer du så? De udbydere jeg kan bruge
> for at se denne gruppe (sunsite og google) kan ikke frafiltrere det lo..

Individual.net, mener det koster 10 Euro om året, hvilket jeg gerne
giver for en stabil udbyder uden spam. TDC's server var helt aht. for
nogle måneder siden og Sunsite var også lige ringe, så derfor ofrede jeg
lidt ussel mammon..
Hellere kvalitet til penge der virker, end lort der er gratis.

Mvh Hauge

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 13:37

Hauge udtrykte præcist:

> Ellers brug en ordenlig news-udbyder, jeg har absolut ikke set noget spam i
> de grupper jeg holder til i og jeg har ingen "regler" imod spam i min reader.

How come?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 13:43

Hans Paulin (6310) udtrykte præcist:
> Hauge udtrykte præcist:

> How come?

Sorry; læste det som news-reader...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:28

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg prøvede i går at lave en regel i min reader, så mails med en masse
> tilder (~) i emnelinjen bliver slettet. Så vil det vise sig, om jeg får
> mere af det bras at se.

Brug Mozilla Thunderbird som news/mail -reader: Moz. har en enkel
firewall-funktion der udelukker indlæg fra afsenderen og andre lignende
indlæg!
I de 5 års tid jeg har brugt Mozilla i stedet for Billy-boy's std.
produkt har der endnu ikke landet nogen utilsigtede i 'boksen'!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 20:16

Armand udtrykte præcist:

> Moz. har en enkel
> firewall-funktion der udelukker indlæg fra afsenderen og andre lignende
> indlæg!

Hér er der jo tale om varierende afsendere (i news)...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-12-09 22:20

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i en meddelelse
> Hér er der jo tale om varierende afsendere (i news)...

Ja - i OE kan du oprette en regel, der sletter alle indlæg, der
indeholder ~~~~~~~ i emnelinien - så slipper du for dem fremover.

Marker et af indlæggene - og vælg "opret regel" i meddelese-menuen.

De allede modtagne forsvinder dog ikke - men du kan så slette dem
manuelt med del-tasten.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 22:25

Følgende er skrevet af Jan Vestergaard:

> [...]
>
> Marker et af indlæggene - og vælg "opret regel" i meddelese-menuen.
>
> De allede modtagne forsvinder dog ikke - men du kan så slette dem manuelt med

Har prøvet at lave samme regel i MesNews som jeg foretrækker frem for
OE men det virker desværre ikke

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 23:20

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand udtrykte præcist:

> Hér er der jo tale om varierende afsendere (i news)...

Mozilla sorterer 'intelligent'!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)