Fjerne nikotin/cigarlugt fra lædermøbler.
Fra : Ukendt

Dato : 26-12-09 00:50

Hvordan får man gammel cigar og nikotinlugt
væk fra lædermøbler.
Jeg har været så heldig at arve nogle meget flotte
lædermøbler, men de lugter ganske fælt.

Jeg har prøvet med kraftig vask af læderet med
sæbespånelud og børste, samt vasket inderpuderne
i vaskemaskine.
Det tog ganske meget, men ikke nok.

Jeg har hørt om at brugbilforhandlere har et trick til
at få gamle tilrøgede biler til at lugte som nye.

Mvh og Glædelig Jul
Eyvind

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 11:07

Følgende er skrevet af Eyvind Dk:

> Jeg har hørt om at brugbilforhandlere har et trick til
> at få gamle tilrøgede biler til at lugte som nye.

Man kan sætte en skål med eddike ind i bilen et stykke tid.

Lånte engang en (mc)læderdragt ud til én der røg og havde den hængende
i stuen.

Læderdragten kom ud at hænge i mit drivhus ½ år da jeg fik den tilbage;
dét hjalp

Det samme sted kom nogle stinkende lædermøbler hen; dét hjalp osse

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Gamle

Dato : 26-12-09 20:23

Hans Paulin (6310) wrote:
> Læderdragten kom ud at hænge i mit drivhus ½ år da jeg fik den
> tilbage; dét hjalp
>
> Det samme sted kom nogle stinkende lædermøbler hen; dét hjalp osse

Så kunne konen sidde og se agurken vokse sig større og større

Mvh.
Torben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 20:32

Gamle kom med denne ide:

> Så kunne konen sidde og se agurken vokse sig større og større

Dét plejer så ik at foregå i drivhuset!

Hans
www.zofiaoghans.dk