Ford Mondeo mk 2 1,8 2000
Fra : Niels Madsen

Dato : 25-12-09 15:05

Ved udkobling slipper jeg gassen men først efter 3-4 sek. falder
omdrejningerne på motoren
Hvem ved hvad problemet kan være.
Niels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-12-09 17:03

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Ved udkobling slipper jeg gassen men først efter 3-4 sek. falder
> omdrejningerne på motoren
> Hvem ved hvad problemet kan være.

'Problemet' er nok at hastighedssignalet til speedometer også delvis styrer
omdrejninger på motoren.

Er problemet der også ved stilstand, eller kun hvis bilen triller lidt?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:49

Uffe Bærentsen skrev:
> "Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>
> 'Problemet' er nok at hastighedssignalet til speedometer også delvis styrer
> omdrejninger på motoren.

Tyder på en irregulær brug af udkobling (når man ser bort fra ønske om
brændstoføkonomi!) :-/

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 19:54

Armand wrote:

> Tyder på en irregulær brug af udkobling (når man ser bort fra ønske om
> brændstoføkonomi!) :-/

Men hvilket netop forårsager det modsatte.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 20:24

Frank Leegaard skrev:

> Men hvilket netop forårsager det modsatte.

Både/og!
Friløbsmekanisme er da ved at vinde frem blandt sparebøsserne!

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 22:33

Armand wrote:

> Både/og!
> Friløbsmekanisme er da ved at vinde frem blandt sparebøsserne!

Dog næppe på en MK2 Mondeo.

--
- Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-09 00:30

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Dog næppe på en MK2 Mondeo.

Jeg har regnet på det i en bil der kører 22 km/l ved 80 km/t - forskellen på
at køre frem til et kryds med motorbremse og i friløb.

Friløbet vandt selv om bilen gik i tomgang (den bruger 0,6 liter i timen i
tomgang).

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-12-09 00:47

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> forskellen på at køre frem til et kryds med motorbremse og i friløb.
>
> Friløbet vandt selv om bilen gik i tomgang (den bruger 0,6 liter i

og det passer så heller ikke på en Mondeo MK II benzin ..

--
- Frank

Fra : Carsten Andersen

Dato : 25-12-09 18:22

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Ved udkobling slipper jeg gassen men først efter 3-4 sek. falder
> [...]
Hej,

Den har vel gjort det altid?
Har selv haft en årgang 2000 (2,0) og fik at vide at det var pga.
synkronisering i gearkassen, altså at den holder omdrejninger oppe ved
gearskifte.
Jeg har ikke selv forstand på det, men det lyder rimeligt nok synes jeg.

mvh
Carsten

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-12-09 23:38

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> Ved udkobling slipper jeg gassen men først efter 3-4 sek. falder
> omdrejningerne på motoren
> Hvem ved hvad problemet kan være.

Jeg har haft en 94 som har gjort det samme. Når man holdt stille, faldt
omdrejningerne øjeblikkeligt ned til tomgang.

--
Per