elvarme
Fra : tina hedeman

Dato : 24-12-09 15:48

Hej

Vi har lige lavet badværelse og fået lagt gulvvarme i. Men vi synes ikke det
kan varme badværelset op. Vi overvejer at købe en el radiator at sætte op
eller en håndklæde tørre.
Men hvad vil i synes der er bedst??
Det er kun her mens det er koldt det kniber med at få det varmet op.
Gulvvarmen er faktisk skruet så langt op den kan.
Men kan håndklæde tørrer hjælpe??
Badværelset er ikke ret stort.

Hilsen Tina

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 24-12-09 17:55

tina hedeman skrev:
> [...]
> Det er kun her mens det er koldt det kniber med at få det varmet op.
> Gulvvarmen er faktisk skruet så langt op den kan.

Gulvvarmen i vores badeværelse er kun skruet ganske lidt op, da det
ellers hurtig bliver for varmt.
Det kunne vel ikke være din termostat der er defekt?
Eller din cirkulationspumpe der er for lille?
hilsen Matthias

Fra : Elmand

Dato : 24-12-09 18:29

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtig bliver for varmt.
> Det kunne vel ikke være din termostat der er defekt?
> Eller din cirkulationspumpe der er for lille?

Mathias ! Der er da ikke cirkulationspumpe på el-varme !

Til Tina. Jeg går ud fra der er ordentlig isolation under varmekablet.

Hvad er effekten på varmekablet.?
Hvor stor er rummet ?
Hvor godt er huset isoleret ?
Med de oplysninger du giver, kan der ikke mangle meget effekt, men hvem
har beregnet størelsen på denne ?
Jeg ville nok foretrække en lille radiator på måske ca 300 watt.
Husk termostaterne skal indstilles een gang for alle.
der bliver ikke tilført større effekt til gulvvarmekablerne fordi du skruer op.
Gulvet bliver bare varmere, når udetemperaturen stiger -

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-12-09 03:37

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> "Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Mathias ! Der er da ikke cirkulationspumpe på el-varme !

Måske det er mig der er blind, men hvor står der, at det er el gulvvarme de
har lagt ?

Bjarne K.

Fra : tina hedeman

Dato : 25-12-09 06:34

Hej

Jeg glemt nok at skrive det er elvarme i gulvet
Der har jo været en elektriker og sluttte det til.
Men jeg kan lige skrive igen når jeg kommer hjem fra arb.

God jul til jer

Tina

Fra : Elmand

Dato : 25-12-09 10:15

> [...]
>
> "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> Måske det er mig der er blind, men hvor står der, at det er el gulvvarme de

Det står der i brevhovedet.
Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Leif Neland

Dato : 25-12-09 11:24

Elmand skrev:

> Det står der i brevhovedet.
> Med venlig hilsen
> ESPERSEN EL & Antenne

Nu er det blevet afklaret, men ellers kunne det lige så godt forstås at
man ønskede at supplere den vandbaserede gulvvarme med en elradiator
eller elhåndklædetørrer.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-12-09 12:29

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> Nu er det blevet afklaret, men ellers kunne det lige så godt forstås at
> man ønskede at supplere den vandbaserede gulvvarme med en elradiator eller
> elhåndklædetørrer.

Nemlig ja <

Bjarne K.

Fra : tina hedeman

Dato : 25-12-09 16:34

Hej

Rummet er ca 4 m3 og det elvarme der lagt i er 600 watt.

Fra : Hauge

Dato : 25-12-09 16:43

tina hedeman skrev:
> Rummet er ca 4 m3 og det elvarme der lagt i er 600 watt.

Du mener nok m2.. Men 600 Watt på 4 m2, er ikke ret meget, det er kun
til at holde selve gulvet ikke-koldt.
Du skal have et alternativ, el-radiator eller varmepumpe (luft <> luft).
Varmepumpe vil sandsynligvis være upraktisk i så lille et rum.

Mvh Hauge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-12-09 22:51

> Du mener nok m2.. Men 600 Watt på 4 m2, er ikke ret meget, det er kun til
> at holde selve gulvet ikke-koldt.

Man regner da normalt med 75 W pr. kvm? Så er 600 da rigeligt.

Jeg vil tro at det bare virker langsomt fordi det er muret inde.

Mvh Maria

Fra : tina hedeman

Dato : 26-12-09 06:28

Hej

Det blev lavet i sommers så det har da haft tid nok til at virke...