|
| Tilkald assistance... Fra : jørgensen |
Dato : 24-12-09 13:47 |
|
Hørte i morges i radioen at en familie på vej til Mols fra Kbh-området, var
strandet med en bil der angiveligt pga. elektrisk fejl skulle stoppe bilen
og søge assistance.
Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg kørt
videre!!
Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax og at
mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre", "prøve at
genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi hvis den ikke
artede sig.
Nu fik familien løst problemet med en lånebil og er sikkert godt undervejs,
men alligevel (måske) sur spildtid, da det nok ikke er noget alvorligt.
Historien meldte ikke om bilmærke/type, men min første tanke at det var en
#§¤/`> fransk slæde!
---
fb
| |
Frank Leegaard (24-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-12-09 13:51 |
|
jørgensen wrote:
> Hørte i morges i radioen at en familie på vej til Mols fra
> Kbh-området, var strandet med en bil der angiveligt pga. elektrisk
> fejl skulle stoppe bilen og søge assistance.
>
> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg
> kørt videre!!
> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax
> og at mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre",
> "prøve at genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi
> hvis den ikke artede sig.
>
> Nu fik familien løst problemet med en lånebil og er sikkert godt
> undervejs, men alligevel (måske) sur spildtid, da det nok ikke er
> noget alvorligt.
> Historien meldte ikke om bilmærke/type, men min første tanke at det
> var en #§¤/`> fransk slæde!
Er bilen så ny den er under garanti, så duer det jo nok ikke.
Kender så samme eksempel da datteren lånte fars bil. Den røde lampe og den
summen som hun ignorerede på motorvejen kostede så en ny kværn.
--
- Frank
| |
jørgensen (24-12-2009)
| Kommentar Fra : jørgensen |
Dato : 24-12-09 14:28 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b3363b8$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kender så samme eksempel da datteren lånte fars bil. Den røde lampe og den
> summen som hun ignorerede på motorvejen kostede så en ny kværn.
Fransk Bil? Elektrisk problem?
....og når man låner en bil, har man selvfølgelig ikke ret til at ignorere
fejlmeldinger, hverken for udlåners eller egen (pengepungs) skyld!
Gå ind på de forskellige Citron/Pøsjø forums og se hvad de skriver om
specielt elektriske fejl og fejlmeldinger, du vil forbavses over hvor mange
pudsige meldinger og (angivelige) fejl multiplexsystemet kan generere!
Jeg har ikke ikke én eneste gang fået konstateret fejl når slæden er blevet
tjekket efter en elektrisk fejlmelding, ... og den er blevet tjekket via
computer (canbus), visuelt afsøgning osv., og jeg har efterhånden lagt ryg
til en del morsomme hændelser.
Problemet er som du selv antyder, at det kan gå galt og derfor bør tage
advarslerne alvorligt, men det er godt nok demoraliserende at se pengene
fosse ud af pungen i samme takt med at fejlmeldingerne afblæses!
---
fb
| |
Frank Leegaard (24-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 24-12-09 14:33 |
|
jørgensen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b3363b8$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Kender så samme eksempel da datteren lånte fars bil. Den røde lampe
>> og den summen som hun ignorerede på motorvejen kostede så en ny
>> kværn.
>
> Fransk Bil? Elektrisk problem?
> ...og når man låner en bil, har man selvfølgelig ikke ret til at
> ignorere fejlmeldinger, hverken for udlåners eller egen (pengepungs)
> skyld!
> Gå ind på de forskellige Citron/Pøsjø forums og se hvad de skriver om
> specielt elektriske fejl og fejlmeldinger, du vil forbavses over hvor
> mange pudsige meldinger og (angivelige) fejl multiplexsystemet kan
> generere!
> Jeg har ikke ikke én eneste gang fået konstateret fejl når slæden er
> blevet tjekket efter en elektrisk fejlmelding, ... og den er blevet
> tjekket via computer (canbus), visuelt afsøgning osv., og jeg har
> efterhånden lagt ryg til en del morsomme hændelser.
>
> Problemet er som du selv antyder, at det kan gå galt og derfor bør
> tage advarslerne alvorligt, men det er godt nok demoraliserende at se
> pengene fosse ud af pungen i samme takt med at fejlmeldingerne
> afblæses!
> ---
Jeg må med stor skam erkende at det var en af verdens allerbedste biler ...
en VW ...
--
- Frank
| |
Armand (24-12-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-12-09 23:58 |
|
jørgensen skrev:
> Hørte i morges i radioen at en familie på vej til Mols fra Kbh-området,
> var strandet med en bil der angiveligt pga. elektrisk fejl skulle stoppe
> bilen og søge assistance.
>
> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg
> kørt videre!!
> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax og
> at mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre", "prøve
> at genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi hvis den
> ikke artede sig.
>
> Nu fik familien løst problemet med en lånebil og er sikkert godt
> undervejs, men alligevel (måske) sur spildtid, da det nok ikke er noget
> alvorligt.
>
> Historien meldte ikke om bilmærke/type, men min første tanke at det var
> en #§¤/`> fransk slæde!
>
Har oplevet det med en Skoda Fabia 1,4 det hakkede lidt i det midt i en
overhaling på Autobahn og efterfølgende blinkede med motor-lampen - små
40 km senere døde den til et 20% niveau i løbet af et halvt minut og vi
fik kun akkurat slæbt os ind på en rasteplads
Den fortsatte historie er den gammelkendte med udsiftning af dyre
komponenter, hvilket kun ændrede på opførslen en lille uges tid og endte
med at ejeren opgav og byttede til en oliebrænder-Fabia Combi istedet!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 25-12-09 00:12 |
|
Armand wrote:
> jørgensen skrev:
>> Hørte i morges i radioen at en familie på vej til Mols fra
>> Kbh-området, var strandet med en bil der angiveligt pga. elektrisk
>> fejl skulle stoppe bilen og søge assistance.
>>
>> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg
>> kørt videre!!
>> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax
>> og at mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre",
>> "prøve at genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi
>> hvis den ikke artede sig.
>>
>> Nu fik familien løst problemet med en lånebil og er sikkert godt
>> undervejs, men alligevel (måske) sur spildtid, da det nok ikke er
>> noget alvorligt.
>>
>> Historien meldte ikke om bilmærke/type, men min første tanke at det
>> var en #§¤/`> fransk slæde!
>>
> Har oplevet det med en Skoda Fabia 1,4 det hakkede lidt i det midt i
> en overhaling på Autobahn og efterfølgende blinkede med motor-lampen
> - små 40 km senere døde den til et 20% niveau i løbet af et halvt
> minut og vi fik kun akkurat slæbt os ind på en rasteplads
>
> Den fortsatte historie er den gammelkendte med udsiftning af dyre
> komponenter, hvilket kun ændrede på opførslen en lille uges tid og
> endte med at ejeren opgav og byttede til en oliebrænder-Fabia Combi
> istedet!
Inkompetente værksteder er der overalt. Hvad forsøger du at fortælle?
--
- Frank
| |
Armand (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-12-09 12:31 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Armand wrote:
>> jørgensen skrev:
>>>
>>> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax
>>> og at mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre",
>>> "prøve at genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi
>>> hvis den ikke artede sig.
>>>
>> Har oplevet det med en Skoda Fabia 1,4 det hakkede lidt i det midt i
>> en overhaling på Autobahn og efterfølgende blinkede med motor-lampen
>> - små 40 km senere døde den til et 20% niveau i løbet af et halvt
>> minut og vi fik kun akkurat slæbt os ind på en rasteplads
>>
>> Den fortsatte historie er den gammelkendte med udsiftning af dyre
>> komponenter, hvilket kun ændrede på opførslen en lille uges tid og
>> endte med at ejeren opgav og byttede til en oliebrænder-Fabia Combi
>> istedet!
>
> Inkompetente værksteder er der overalt. Hvad forsøger du at fortælle?
>
Det er en simpel reaktion på Jørgensens udtalelse, á ovenfor
tilbageladte: Jég har oplevet at det der startede som en blinkende
motor-lampe satte bilen til tælling indenfor ca. 40 km!
--
Armand.
| |
Frank Leegaard (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 25-12-09 16:41 |
|
Armand wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>> Armand wrote:
>>> jørgensen skrev:
>>>>
>>>> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax
>>>> og at mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre",
>>>> "prøve at genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi
>>>> hvis den ikke artede sig.
>>>>
>>> Har oplevet det med en Skoda Fabia 1,4 det hakkede lidt i det midt i
>>> en overhaling på Autobahn og efterfølgende blinkede med motor-lampen
>>> - små 40 km senere døde den til et 20% niveau i løbet af et halvt
>>> minut og vi fik kun akkurat slæbt os ind på en rasteplads
>>>
>>> Den fortsatte historie er den gammelkendte med udsiftning af dyre
>>> komponenter, hvilket kun ændrede på opførslen en lille uges tid og
>>> endte med at ejeren opgav og byttede til en oliebrænder-Fabia Combi
>>> istedet!
>>
>> Inkompetente værksteder er der overalt. Hvad forsøger du at fortælle?
>>
> Det er en simpel reaktion på Jørgensens udtalelse, á ovenfor
> tilbageladte: Jég har oplevet at det der startede som en blinkende
> motor-lampe satte bilen til tælling indenfor ca. 40 km!
OK.... og ja .. Lamperne er der jo ikke uden grund.
--
- Frank
| |
Ukendt (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-12-09 11:24 |
|
"jørgensen" <flem.i@oinklive.dk(fjern:oink)> skrev i en meddelelse
news:4b3362aa$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg kørt
> videre!!
Jeg har også et par gange kørt videre selvom
olielampen har lyst et par sekunder.
Det er som regel sket i rundkørsler
med for megen fart og sikker et olieniveau
under MIN.
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-12-09 11:32 |
|
">>Eque<<" skriver:
>
> Jeg har også et par gange kørt videre selvom
> olielampen har lyst et par sekunder.
> Det er som regel sket i rundkørsler
> med for megen fart og sikker et olieniveau
> under MIN.
En bil i "mint condition" lyser ikke med olielampen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Kent Nielsen (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 25-12-09 11:44 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B3494A0.B7A06C22@du.kan.finde.den...
> En bil i "mint condition" lyser ikke med olielampen.
Bare den har haft "snakeoil" nok påfyldt, behøver den slet ikke olitryk.
(Man kan så heller ikke høre forskel om der er olie eller ej påfyldt, sådan
en model)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-12-09 11:54 |
|
Kent Nielsen skriver:
>
> Bare den har haft "snakeoil" nok påfyldt, behøver den slet ikke olitryk.
Nåååh "Teque 2000"
> (Man kan så heller ikke høre forskel om der er olie eller ej påfyldt, sådan
> en model)
Motorlyden er gennemtrængende uanset hvad mener du?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Kent Nielsen (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 25-12-09 12:58 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4B3499E1.2D6FF13A@du.kan.finde.den...
> Kent Nielsen skriver:
>>
>> Bare den har haft "snakeoil" nok påfyldt, behøver den slet ikke olitryk.
>
> Nåååh "Teque 2000"
>
>> (Man kan så heller ikke høre forskel om der er olie eller ej påfyldt,
>> sådan
>> en model)
>
> Motorlyden er gennemtrængende uanset hvad mener du?
Som jeg husker det, havde Ford´s OHC motorer en meget genkendelig
"knastaksellyd" efter ikke voldsomt mange km..
Meget gennemtrængende.
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Frank Leegaard (25-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 25-12-09 16:43 |
|
Kent Nielsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4B3499E1.2D6FF13A@du.kan.finde.den...
>> Kent Nielsen skriver:
>>>
>>> Bare den har haft "snakeoil" nok påfyldt, behøver den slet ikke
>>> olitryk.
>>
>> Nåååh "Teque 2000"
>>
>>> (Man kan så heller ikke høre forskel om der er olie eller ej
>>> påfyldt, sådan
>>> en model)
>>
>> Motorlyden er gennemtrængende uanset hvad mener du?
>
> Som jeg husker det, havde Ford´s OHC motorer en meget genkendelig
> "knastaksellyd" efter ikke voldsomt mange km..
> Meget gennemtrængende.
En Sømkasselyd
Ikke at forveksle med de "Sømkasser" der kom til at hedde Talbot sidenhen
--
- Frank
| |
Ukendt (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-12-09 15:14 |
|
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b34978e$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4B3494A0.B7A06C22@du.kan.finde.den...
>
>> En bil i "mint condition" lyser ikke med olielampen.
>
> Bare den har haft "snakeoil" nok påfyldt, behøver den slet ikke olitryk.
> (Man kan så heller ikke høre forskel om der er olie eller ej påfyldt,
> sådan en model)
Motorolien skal iflg. instruktionsbogen
efterses af og til.
Olielampen skal lyse når olietrykket
er for lavt.
Jeg havde ikke efterset olieniveauet
og lampen ville derfor lyse før eller siden.
Med andre ord, så virker det som det skal.
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-12-09 23:32 |
|
">>Eque<<" skriver:
>
> Motorolien skal iflg. instruktionsbogen
> efterses af og til.
Hvilket man så gør på en bil i mint condition - eller rettere det er
ikke nødvendigt andet end den 1 gang om året, hvor olien skal skiftes,
da en motor i mint condition ikek bruger olie.
> Olielampen skal lyse når olietrykket
> er for lavt.
Korrekt, her har man mistet det meste af trykket i olien der pumpes
rundt i motoren. Ergo er man ved at ødelægge motoren og den er nu gået
fra mint condition, til "jævnt slidt."
> Jeg havde ikke efterset olieniveauet
> og lampen ville derfor lyse før eller siden.
> Med andre ord, så virker det som det skal.
Korrekt.
Men bilen er langt fra i mint condition, når noget sådan har sket.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Frank Leegaard (27-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 27-12-09 00:14 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">>Eque<<" skriver:
>>
>> Motorolien skal iflg. instruktionsbogen
>> efterses af og til.
>
> Hvilket man så gør på en bil i mint condition - eller rettere det er
> ikke nødvendigt andet end den 1 gang om året, hvor olien skal skiftes,
> da en motor i mint condition ikek bruger olie.
>
>
>> Olielampen skal lyse når olietrykket
>> er for lavt.
>
> Korrekt, her har man mistet det meste af trykket i olien der pumpes
> rundt i motoren. Ergo er man ved at ødelægge motoren og den er nu gået
> fra mint condition, til "jævnt slidt."
>
>> Jeg havde ikke efterset olieniveauet
>> og lampen ville derfor lyse før eller siden.
>> Med andre ord, så virker det som det skal.
>
> Korrekt.
>
> Men bilen er langt fra i mint condition, når noget sådan har sket.
Ekko aner ikke hvad udtrykket dækker over. Han synes bare det lyder flot.
--
- Frank
| |
Ukendt (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-12-09 21:20 |
|
">>Eque<<" <-> wrote in message
news:4b3492a7$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "jørgensen" <flem.i@oinklive.dk(fjern:oink)> skrev i en meddelelse
> news:4b3362aa$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg
>> kørt videre!!
>
> Jeg har også et par gange kørt videre selvom
> olielampen har lyst et par sekunder.
> Det er som regel sket i rundkørsler
> med for megen fart og sikker et olieniveau
> under MIN.
På vores 405'er betyder det man skulle have fulgt olie på for længe siden,
og motoren er ved at være tom så den ikke kan lave olietryk... :)
Kasper
| |
Freddy (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Freddy |
Dato : 26-12-09 11:58 |
|
"jørgensen" <flem.i@oinklive.dk(fjern:oink)> skrev i en meddelelse
news:4b3362aa$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> Hørte i morges i radioen at en familie på vej til Mols fra Kbh-området,
> var strandet med en bil der angiveligt pga. elektrisk fejl skulle stoppe
> bilen og søge assistance.
>
> Så var det jeg tænkte at hvis det havde været min Citroen, så var jeg kørt
> videre!!
> Jeg har endnu ikke oplevet at en fejlmelding ikke har været en hoax og at
> mit værksted ikke har sagt at jeg bare skulle "køre videre", "prøve at
> genstarte", "tage strømmen" osv., og så lige smutte forbi hvis den ikke
> artede sig.
>
> Nu fik familien løst problemet med en lånebil og er sikkert godt
> undervejs, men alligevel (måske) sur spildtid, da det nok ikke er noget
> alvorligt.
>
> Historien meldte ikke om bilmærke/type, men min første tanke at det var en
> #§¤/`> fransk slæde!
>
> ---
> fb
Hver gang en af mine lamper lyser, glæder jeg mig bare over at pæren ikke er
sprunget.
Mvh
Freddy
Range Rover TDi 1984
| |
Bjørn J. (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-12-09 13:20 |
|
"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b35ec7d$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
> Hver gang en af mine lamper lyser, glæder jeg mig bare over at pæren ikke
> er sprunget.
> Mvh
> Freddy
> Range Rover TDi 1984
Rigtige mænd kører engelske bil, hvor man glædes over bare *noget* i potten
virker.
PS: Måske derfor de brittiske mærker stort set er en 100% "pist væk
ting"..;)
mvh/Bjørn J.
| |
Frank Leegaard (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 26-12-09 13:23 |
|
Bjørn J. wrote:
> "Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4b35ec7d$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Hver gang en af mine lamper lyser, glæder jeg mig bare over at pæren
>> ikke er sprunget.
>> Mvh
>> Freddy
>> Range Rover TDi 1984
>
> Rigtige mænd kører engelske bil, hvor man glædes over bare *noget* i
> potten virker.
>
> PS: Måske derfor de brittiske mærker stort set er en 100% "pist væk
> ting"..;)
Ingen tvivl om at der ville være masser af "street credit" i
veteranbilklubben hvis du havde et velholdt eksemplar af fx en Austin Maxi
eller Austin Allegro.
Eller i det italienske - en Alfa Sud
--
- Frank
| |
Freddy (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Freddy |
Dato : 26-12-09 14:15 |
|
>>
>> PS: Måske derfor de brittiske mærker stort set er en 100% "pist væk
>> ting"..;)
>
> Ingen tvivl om at der ville være masser af "street credit" i
> veteranbilklubben hvis du havde et velholdt eksemplar af fx en Austin Maxi
> eller Austin Allegro.
>
> Eller i det italienske - en Alfa Sud
>
Helt sikkert. Men glem ikke at Land Rover er muligvis det mest sejlivede
bilmærke der findes, når man ser bort fra eksotikere som Rolls Royce,
Ferrari m.fl.
Opgørelse sagde for et par år siden at 71 % af alle Land Rovere efter over
50 i produktion, stadig eksisterer.
| |
Frank Leegaard (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 26-12-09 14:19 |
|
Freddy wrote:
>>> PS: Måske derfor de brittiske mærker stort set er en 100% "pist væk
>>> ting"..;)
>>
>> Ingen tvivl om at der ville være masser af "street credit" i
>> veteranbilklubben hvis du havde et velholdt eksemplar af fx en
>> Austin Maxi eller Austin Allegro.
>>
>> Eller i det italienske - en Alfa Sud
>>
> Helt sikkert. Men glem ikke at Land Rover er muligvis det mest
> sejlivede bilmærke der findes, når man ser bort fra eksotikere som
> Rolls Royce, Ferrari m.fl.
> Opgørelse sagde for et par år siden at 71 % af alle Land Rovere efter
> over 50 i produktion, stadig eksisterer.
Det er jeg helt på det rene med. En enkel og solid konstruktion og heldet
med at den blev "kult"
--
- Frank
| |
Bjørn J. (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-12-09 14:28 |
|
"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b360ccd$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> PS: Måske derfor de brittiske mærker stort set er en 100% "pist væk
>>> ting"..;)
>>
>> Ingen tvivl om at der ville være masser af "street credit" i
>> veteranbilklubben hvis du havde et velholdt eksemplar af fx en Austin
>> Maxi eller Austin Allegro.
>>
>> Eller i det italienske - en Alfa Sud
>>
> Helt sikkert. Men glem ikke at Land Rover er muligvis det mest sejlivede
> bilmærke der findes, når man ser bort fra eksotikere som Rolls Royce,
> Ferrari m.fl.
> Opgørelse sagde for et par år siden at 71 % af alle Land Rovere efter over
> 50 i produktion, stadig eksisterer.
Så vidt jeg kan læse, så kører du i en RANGE Rover og det er vist noget helt
andet end en Land Rover..
mvh/Bjørn J.
| |
Freddy (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Freddy |
Dato : 26-12-09 14:33 |
|
..
>
> Så vidt jeg kan læse, så kører du i en RANGE Rover og det er vist noget
> helt andet end en Land Rover..
>
> mvh/Bjørn J.
Det ved jeg ikke lige hvad du mener med. Samme fabrik i Solihull. Næsten
identisk teknik omend Range Rover kom med den lidt mere avancerede undervogn
med skruefjedre og selvnivellerende enhed ca 14 år før Land Rovers 110 og 90
tommer modeller kom. En Range Rover hedder i dag helt klart også Land Rover.
Og så er den forresten fuldgyligt medlem i DLRK. Og klarer sig fint og ofte
bedst i det det drejer sig om: Terræn!
Mvh
Freddy
| |
Bjørn J. (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-12-09 14:41 |
|
"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b3610e3$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
> .
>>
>> Så vidt jeg kan læse, så kører du i en RANGE Rover og det er vist noget
>> helt andet end en Land Rover..
> Det ved jeg ikke lige hvad du mener med. Samme fabrik i Solihull. Næsten
> identisk teknik omend Range Rover kom med den lidt mere avancerede
> undervogn med skruefjedre og selvnivellerende enhed ca 14 år før Land
> Rovers 110 og 90 tommer modeller kom. En Range Rover hedder i dag helt
> klart også Land Rover.
Defender er vel den som både kvalitets- og holdbarhedsmæssigt kommer tæt på
de rigtige (gamle) Land Rovere.
> Og så er den forresten fuldgyligt medlem i DLRK. Og klarer sig fint og
> ofte bedst i det det drejer sig om: Terræn!
Jovist, men desværre er Range Rover så typisk engelsk, hvor man maler et
skønmalerie og underbygger dette med en floromvundet retorik.
Som alt andet engelst bilkram, komplet uden sans for detaljen = læs:
kvaliteten.
At være detaljeorienteret indgår ikke i den britisk tradition..
mvh/Bjørn J.
| |
Freddy (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Freddy |
Dato : 26-12-09 18:52 |
|
>>>
>>> Så vidt jeg kan læse, så kører du i en RANGE Rover og det er vist noget
>>> helt andet end en Land Rover..
>
>> Det ved jeg ikke lige hvad du mener med. Samme fabrik i Solihull. Næsten
>> identisk teknik omend Range Rover kom med den lidt mere avancerede
>> undervogn med skruefjedre og selvnivellerende enhed ca 14 år før Land
>> Rovers 110 og 90 tommer modeller kom. En Range Rover hedder i dag helt
>> klart også Land Rover.
>
> Defender er vel den som både kvalitets- og holdbarhedsmæssigt kommer tæt
> på de rigtige (gamle) Land Rovere.
>
>> Og så er den forresten fuldgyligt medlem i DLRK. Og klarer sig fint og
>> ofte bedst i det det drejer sig om: Terræn!
>
> Jovist, men desværre er Range Rover så typisk engelsk, hvor man maler et
> skønmalerie og underbygger dette med en floromvundet retorik.
>
> Som alt andet engelst bilkram, komplet uden sans for detaljen = læs:
> kvaliteten.
>
> At være detaljeorienteret indgår ikke i den britisk tradition..
>
> mvh/Bjørn J.
Det er noget underligt noget du siger. Så det vil jeg ikke kommentere. En
Range Rover består af fantastisk teknik. Meget holdbar og gennemtænkt.
Men du lader åbenbart engelsk bilindustri til had. Din sag. Det er trods alt
fra England noget af det absolut lækreste køretøj kommer fra.
Køb du dig en Skoda/Toyota og lad være med at undre dig over andres valg,
Mvh
Freddy
| |
Bjørn J. (26-12-2009)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 26-12-09 19:32 |
|
"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4b364da4$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>
>>>> Så vidt jeg kan læse, så kører du i en RANGE Rover og det er vist noget
>>>> helt andet end en Land Rover..
>>
>>> Det ved jeg ikke lige hvad du mener med. Samme fabrik i Solihull. Næsten
>>> identisk teknik omend Range Rover kom med den lidt mere avancerede
>>> undervogn med skruefjedre og selvnivellerende enhed ca 14 år før Land
>>> Rovers 110 og 90 tommer modeller kom. En Range Rover hedder i dag helt
>>> klart også Land Rover.
>>
>> Defender er vel den som både kvalitets- og holdbarhedsmæssigt kommer tæt
>> på de rigtige (gamle) Land Rovere.
>>
>>> Og så er den forresten fuldgyligt medlem i DLRK. Og klarer sig fint og
>>> ofte bedst i det det drejer sig om: Terræn!
>>
>> Jovist, men desværre er Range Rover så typisk engelsk, hvor man maler et
>> skønmalerie og underbygger dette med en floromvundet retorik.
>>
>> Som alt andet engelst bilkram, komplet uden sans for detaljen = læs:
>> kvaliteten.
>>
>> At være detaljeorienteret indgår ikke i den britisk tradition..
>>
>> mvh/Bjørn J.
> Det er noget underligt noget du siger. Så det vil jeg ikke kommentere. En
> Range Rover består af fantastisk teknik. Meget holdbar og gennemtænkt.
> Men du lader åbenbart engelsk bilindustri til had. Din sag. Det er trods
> alt fra England noget af det absolut lækreste køretøj kommer fra.
> Køb du dig en Skoda/Toyota og lad være med at undre dig over andres valg,
Njaee..had og had, jeg ser bl.a. Top Gear og læser tyske automobilblade.
De lækere engelske potter og jo heller ikke mere på engelske hænder ...
mvh/Bjørn J.
| |
Henrik B. (03-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 03-01-10 19:29 |
|
"Freddy" <freddy_overgaardSLET@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b364da4$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jovist, men desværre er Range Rover så typisk engelsk, hvor man maler et
>> skønmalerie og underbygger dette med en floromvundet retorik.
>>
>> Som alt andet engelst bilkram, komplet uden sans for detaljen = læs:
>> kvaliteten.
>
> Det er noget underligt noget du siger...
Jeg forstår det ellers ganske tydeligt, og må tilslutte mig holdningen....
> Det er trods alt fra England noget af det absolut lækreste køretøj kommer
> fra.
Øøøhhh nå....??
> Køb du dig en Skoda/Toyota og lad være med at undre dig over andres valg,
Tjah, skal det holde - og blive ved med det - er det jo en Landcruiser man
skal have...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
|
|