Ny dansk World Vejr side. check den
Fra : blueocean

Dato : 23-12-09 10:14

Hej
har lige siddet og læst om Jesper Larsen´s nye site på internettet om
Worlwhether site, en side hvor man kan plotte sin rute ind og se
vind , bølger m.m på den planlagte rute. Den er ikke helt færdig , men
bestemt et besøg værd og checke den ud.

Her er linket:
http://worldwildweather.com/

Glædelig Jul til alle

Gert
Sy-Grog

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-12-09 05:01

Hej Gert,

Siden er ganske udmærket. P.g.a. opload tiden for simulering er den
desværre lidt langsom for brugere der har wifi/ICE m.m. ombord; men
med en hurtig forbindelse er det et godt program.
De dækkende arealer er gode for sejlerne. Jeg prøvede med kortet over
indre danske farvande og med prognosetiden på 9 dage vil det være et
godt hjælpemiddel for feriesejlere.

Glædelig Jul og Godt Nytår.

Mvh/Harding

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 02-01-10 10:56

blueocean wrote:
> [...]
> Worlwhether site, en side hvor man kan plotte sin rute ind og se
> vind , bølger m.m på den planlagte rute. Den er ikke helt færdig , men

Jeg holder mig nok til Farvandsvæsenet
http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=SURFERE

Med mindre jeg skal til at gætte meget langt.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 02-01-10 05:49

Farvandsvæsenets side er god, med mange forskellige informationer. der
dækker 48 timer frem.
Den omtalte side viser 9 døgn frem i prognosen, det kan have sin
fordel, ellers kan man få data direkte via UGRIB.
Endelig kan du finde links vejrtjenester rund omkring i verden på B-31
Klubbens Skydrive under Meterologi:

http://cid-385b351f0fa74290.skydrive.live.com/self.aspx/Meteorologi/Meteorologi.doc

Det burde tilfredsstille behovet.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 03-01-10 08:22

On 2 Jan., 13:48, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> fordel, ellers kan man få data direkte via UGRIB.
> Endelig kan du finde links vejrtjenester rund omkring i verden på B-31

Man kan få dækket sit metrologi informations behov bare det at søge på
nettet, men det den danske site viser er jo ikke bare vind og vejr,
men man kan direkte plotte sin rute ind på det kort der vises, også
for indre danske farvande, her er der en klar fordel fremfor Frv.dk
som er en ganske udmærket side.
Det er jo også rart at se at der er andre især fra dK DER KAN VISE
NOGET KREATIVT.

Ikke fordi jeg selv agter at bruge den så meget men som et subblement
til alle de andre sider er det jo rart med en alternativ metode.

Men smag og behag vælger man jo det som er bedst for en selv, UGRIB
er også godt og som alternativ en meget informerende site.

Gert