Kitcar :-)
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-12-09 14:48

Kitcar med 1600 VW-motor:

http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 17:03

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4b321f74$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Kitcar med 1600 VW-motor:
> http://jp.dk/jptv/biler/article1927356.ece

Du ka' sgu ikke helt slippe gamle dage, hva'

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-12-09 18:41

Følgende er skrevet af Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Du ka' sgu ikke helt slippe gamle dage, hva'

Hæ hæ; nej, der er sq nok noget om det (selvom jeg var ved at brække
mig da han åbnede ned til maskinrummet - og da jeg hørte lyden!

Min fætter er dog lige blevet færdig* med en anden kitcar; den er på
basis af en MGA hvilket bedre lader sig høre :

http://zeroup.dk/Vis/kitcar28.jpg

* L*rtet skal dog lakkes om da den nye maling koger

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 24-12-09 23:30

Hans Paulin (6310) skrev:
> Følgende er skrevet af Mogens (K):

> ...(selvom jeg var ved at brække mig da han åbnede ned til
> maskinrummet - og da jeg hørte lyden!

Omkring da jeg fik mit kørekort, og det er maaange år siden, kørte der
en sommer en Morgan/Jaguar SS -lignende bil rundt i byen - Fed bil sådan
at se til; men når der blev grønt og spanden accelererede med
ubestridelig VW boble-lyd gik glansen alvorligt af sagen

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-12-09 23:34

Armand forklarede den 24-12-2009:

> [...]
> til; men når der blev grønt og spanden accelererede med ubestridelig VW
> boble-lyd gik glansen alvorligt af sagen

Ja, fy for den!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 23:46

Hans Paulin (6310) wrote:
> Armand forklarede den 24-12-2009:

> Ja, fy for den!

Med rette "banan" kan lyden af bokser sløres en del.

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 00:09

Frank Leegaard formulerede spørgsmålet:

> Med rette "banan" kan lyden af bokser sløres en del.

Jow jow; en mekaniker hos "os" (hvor jeg blev udlært) havde en
"bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!

Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der ligner
en Ferrari.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-09 00:13

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> "bananklase-udstødning" på sin 1302S; dét lød tæskegodt!
>
> Jeg synes bare ikke sådan en (hæk)motor hører hjemme i noget der

Næe .. men det er jo en af de mest velegnede platforme til kitcars i Øvropa.

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 00:22

Frank Leegaard har bragt dette til os:

> Næe .. men det er jo en af de mest velegnede platforme til kitcars i Øvropa.

Uetisk anyways!

Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
Phillips fordi B&O er dyrt!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-09 00:31

Hans Paulin (6310) wrote:
> Frank Leegaard har bragt dette til os:

> Uetisk anyways!
>
> Så ku vi alle køre rundt i Ceed fordi den både er billig og go'; og ha
> Phillips fordi B&O er dyrt!

Siger du Kia-drivere er uetiske?

--
- Frank

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 01:26

Frank Leegaard kom med følgende:

> Siger du Kia-drivere er uetiske?

Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
rundt i Ceed's

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-12-09 08:58

> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
> rundt i Ceed's

Cruze i en Ceed

Er den så ringe da - Ceed'en?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 09:55

Mogens (K) forklarede den 25-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Cruze i en Ceed
>
> Er den så ringe da - Ceed'en?

Mig bekendt er den ikke ringe; den er derimod fornuftig.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-09 12:03

Hans Paulin (6310) wrote:
> Mogens (K) forklarede den 25-12-2009:

> Mig bekendt er den ikke ringe; den er derimod fornuftig.

Lidt som Cruze. Kører som l...t.

--
- Frank

Fra : Armand

Dato : 25-12-09 12:41

Hans Paulin (6310) skrev:
> Frank Leegaard kom med følgende:

> Jeg siger at hvis det var fornuften der styrede alt kunne vi alle køre
> rundt i Ceed's

Hvad angår fornuften omkring platformen for kit-cars, så ligger det i at
man behøver en bil med seperat chassis til at bygge kit'et på, og på
denne side af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest
byggede af sådan konstruktion og derfor lettest tilgængelig.

Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af
ærmet som alternativer, men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast
chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 12:58

Armand:

> [...]
> af atlanten er Boblen såvel den mest udbredte, som senest byggede af sådan
> konstruktion og derfor lettest tilgængelig.

Jeg synes bare det er en forfærdelig konstruktion rent
køreegenskabsmæssigt (og varme-ditto)

Skulle jeg derudover endelig ha en bil der brugte benzin som en Jaguar
skulle det ikke være en 34-hestes luftkølet boxerhækmotor

> Umiddelbart kan jeg kun rasle landRover og Volvo 444 varevogn ud af ærmet som
> alternativer,

Herald / Spitfire ku måske bruges.

Mascot har osse været brugt til en bil der hed Moke:

http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg

> men bevæger man sig tilbage før 60'erne er fast chassis vel
> nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål om vandalisme at
> bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-09 16:35

> [...]
>
> http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg

> Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!

Mini Moke var vist ikke en Kit-Car men en fabriksbygget variant af Mini'en.
For at få lidt stivhed i konstruktionen fik den et par solide kasse-vanger -
der også var benzin-tank.
Mini'en havde jo selvbærende karosseri, så bunden blev nok lidt slatten, når
man fjernede toppen
Men prøv at søge efter Mini-Marcos - den var der straks lidt mere ræs over.

Blandt dagens biler er der ikke mange donorer at finde - vores egen Suzuki
Jimny er vel een af de meget få, der stadig har en stige-ramme under
karosseriet. Har dog ikke set anden ombyrgningsmuligheder end en sne-skovl
til den

Så i sommer noget åben bil, der lignede en lidt ældre Lotus - især pga en
meget spids front (set i profil). Syntes dog den så lidt stor ud - og
indvendigt vaar den alt for moderned. Heldigvis kom ejeren og han fortalte
at det "bare" var en MX5'er der havde været krøllet lidt. Derfor havde han
skaffet et kit med ny front og hæk - faktisk ganske vellykket.

Problemet med Kit-Cars herhjemme er jo det samme som ødelægger alt andet
sjovt på hjul; afgifter + sysregler !
Det er et område, hvor jeg ønsker mig svenske tilstande herhjemme.

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 17:02

Jesper Hedegaard kom med denne ide:

> Mini'en havde jo selvbærende karosseri, så bunden blev nok lidt slatten, når
> man fjernede toppen

Selv på min Herald bandt dørene nå man boltede taget af

> Problemet med Kit-Cars herhjemme er jo det samme som ødelægger alt andet
> sjovt på hjul; afgifter + sysregler !

Mener fætter blev bonnet for over 30K

> Det er et område, hvor jeg ønsker mig svenske tilstande herhjemme.

Ja, dét er dræbende

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:48

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jesper Hedegaard kom med denne ide:

> Selv på min Herald bandt dørene nå man boltede taget af

Dén havde heller ikke selvbærende karosse, men derimod et solidt chassis
underneden, som karossen 'stod' på :-|

> Mener fætter blev bonnet for over 30K

Hvilket vel også er overkommeligt for et køretøj som næppe findes lige i
hele landsdelen :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 20:10

Armand kom med følgende:

> Dén havde heller ikke selvbærende karosse, men derimod et solidt chassis
> underneden, som karossen 'stod' på :-|

I know

> Hvilket vel også er overkommeligt for et køretøj som næppe findes lige i hele
> landsdelen :-/

Der er kun 2 stks. i hele Verden, siger han; den anden er dog en
cabriolet.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 23:17

Hans Paulin (6310) forklarede den 25-12-2009:

> Herald / Spitfire ku måske bruges.

http://www.dba.dk/-spartan-20-roadster-1954/id-60849067/

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:36

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand:

> Herald / Spitfire ku måske bruges.

De få der ikke er rustet væk af dém, er da synd at bygge om :-|

> Mascot har osse været brugt til en bil der hed Moke:
>
> http://www.britishcarlinks.com/Copy%20of%20Mini%20Moke.jpg

Mini Moke er ikke en kitcar, men derimod BLMC's eget bud på et let
terrængående køretøj til SAS-styrkerne (á: "commando's").
Som forhjulstrækker kom den dog til kort, men vandt en vis civil
popularitet som de samtidige Buggy's (á også kitcars)!

> Jeg overvejede det samme da fætter brugte en MGA som platform!

Jup!
Og som årene går bliver det kun sværere!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 20:12

Armand udtrykte præcist:

> De få der ikke er rustet væk af dém, er da synd at bygge om :-|

Arh, en Herald ville jeg ikke have noget i mod at slagte.

I England kører der osse en del rundt så jeg fra et træf for nogle år
siden.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-12-09 16:18

Armand skrev:
> [...]
> chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
> om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er
kommet gang i at bygge en kit-car der "var sig selv". Hvorfor de altid
skal ligne noget andet og mere end de er.

Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er vist
ikke mange.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 17:05

Finn Guldmann:

> Noget der altid har undret mig lidt er hvorfor der aldrig rigtig er kommet
> gang i at bygge en kit-car der "var sig selv".

Måske dérfor:

http://kortlink.dk/7a39

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-12-09 17:23

Hans Paulin (6310) skrev:
> Måske dérfor:
> http://kortlink.dk/7a39

Ok, det er så ovre i ekstremerne.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-09 17:53

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-09 17:53

> Ok, det er så ovre i ekstremerne.

Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43 sko på

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 17:54

Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Svjh så ekstemt at du havde svært ved at køre den med 2 stk str. 43 sko på

Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
størrelse!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-12-09 18:06

> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:

> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
> [...]
Så-så - jeg har personligt og egenhændigt (!) kørt Mascot iført Moon-Boots
(altså - jeg var iført bemeldte fortøj - Mascotten havde dæk på)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 18:26

Jesper Hedegaard skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Så-så - jeg har personligt og egenhændigt (!) kørt Mascot iført Moon-Boots
> (altså - jeg var iført bemeldte fortøj - Mascotten havde dæk på)

Hæ hæ

Det var Mogens H. Damkjær der drog konklusionen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:51

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jesper Hedegaard formulerede spørgsmålet:

> Dér ka du jo så få jackpot i en Mascot bare med en enkelt sko i dén
> størrelse!

.. . . . Endsige alle engelske biler - Tæt siddende pedaler var et af
englændernes nationale kendetegn!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-12-09 20:15

Armand:

> . . . . Endsige alle engelske biler - Tæt siddende pedaler var et af
> englændernes nationale kendetegn!

Nå, var det dét!?

Havde en Herald og en Triumph 2000; men kan ikke huske at sidstnævnte
var speciel udpræget.

Til gengæld var hele pedal-systemet i Heralden forskudt til venstre da
gearkassen befandt sig inde i kabinen; men dét vænnede man sig hurtigt
til

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 20:28

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand:

> Nå, var det dét!?
>
> Havde en Herald og en Triumph 2000; men kan ikke huske at sidstnævnte
> var speciel udpræget.

Eller også havde du blot vænnet dig til forekomsten efter Herald'en :-/
Tætte pedaler er ikke en ubrugelighed, snarere et alternativ og blandt
rallye-kørere findes der elskere af muligheden for at være på både
bremse og mellemgas med én og samme fod!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-12-09 19:42

Finn Guldmann skrev:

> [...]
> skal ligne noget andet og mere end de er.
>
> Ok, der har været enkelte der ikke "har gjort sig til", men det er vist

Den ultimative kitcar må da være Beach Buggy'en, som i højeste grad er
'sin egen'!

Derudover er det vel drømmen om at have en Morgan; Ferrari eller MG til
overkommelige penge stående i garagen :-/

Endelig må man ikke lade sig overraske over at det ikke er verdens
største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 19:57

Armand wrote:

> [...]
> største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
> produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|

Der findes replica af Lamborghini lavet over Supra svjh. Det er mere
helligbrøde IMHO. Det andet er jo soleklart ikke den ægte vare. Lambo er
sværere at gennemskue.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-09 22:09

Armand skrev:
> [...]
> største designere der laver karosser til kit-cars, hvorved at
> produkterne selvsagt er lænet hårdt op ad bestående kreationer :-|

Det skal nok være mig der er underlig, men jeg har nu altid syntes bedre
om at have en ulv i fåreklæder end et får i ulveklæder.

I øvrigt kan jeg ikke lige komme i tanke om ret mange andre end "BB" der
ikke blot var en "efterligning" af noget andet.

For den der "spy" 2CV var da vist ikke en kitcar, men Citroen selv der
byggede en 2CV "Offroader".

Fra : N/A

Dato : 25-12-09 19:16

Fra : N/A

Dato : 25-12-09 19:16

Fra : N/A

Dato : 25-12-09 19:16

Fra : N/A

Dato : 25-12-09 19:16

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-12-09 09:32

On 25 Dec., 12:41, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> chassis vel nærmest standarden, til gengæld er det vel så et spørgsmål
> om vandalisme at bygge en kitcar på overlevende fra dén tid

Citroën 2CV, men den rangerer nok ikke meget højere end boblen som
donor, selv om den er en markant mere genial konstruktion...
Der laves nogle rimelige Morgan-agtige kit til den, f.eks.:
http://www.lepatron.nl/

Leo

Fra : ERLO

Dato : 25-12-09 19:16

Hej
Jeg har aldrig forstået at der ikke var nogen som benyttede WARTBURG til
kit-car projekter.
Den har en vidunderlig oval stålramme, lavt tyngdepunkt og et meget
kraftigt bremsesystem ( som VOLVO 140).
Endelig er den i den billige registreringsprisklasse.
Mvh. Ernst Løgstrup
God hjul til alle.
støddæmpere til alle biler haves.

Fra : N/A