Danskere og snekæder
Fra : oz3bto

Dato : 23-12-09 12:40

Som nogen måske husker så tilbringer jeg vinteren i Norge på et af
skisportsstederne

Det er nemt at spotte de danske biler heroppe .. Enten køre de med snekæder
og max 30kmt også på tør asfalt ellers hedder det max 50kmt og yderst
forsigtig
Det ser dog ud til at de har husket at få monteret vinterdæk :P

Vi har dog haft ret travelt de sidste par dage i taxaen .. Fordi at folks
batterier i bilen er døde så de ikke kan starte pga. kulden ..dagtempraturen
har lagt på minus 15-20 og om natten har vi været nede og runde minus 30-36
(Målte enda minus 36 kl 11 om formiddagen)
Det er batterier ikke vildt glade for

Selv har jeg måtte udskifte de 2 i Terranoen selvom de var helt nye .. 70ah
er ikke nok der måtte 2 x 110ah til.. std sidder der 2 x 60ah

Høre at der er kommet lidt sne derhjemme .. det har vel givet kaos :D

Fra : JK

Dato : 23-12-09 13:27

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 70ah er ikke nok der måtte 2 x 110ah til.. std sidder der 2 x 60ah
>
> Høre at der er kommet lidt sne derhjemme .. det har vel givet kaos :D

Kaos og Kaos der er da kun kommet en 60-70 cm de 2 dage det har sneet

Fra : Søren C

Dato : 23-12-09 12:11

Og op til en lille meter hvor der er kommet mest.
Men synes ærligtalt ikke der har været store problemer med at komme
frem.
Åh jo brian med 19" fælge og brede sommer sutter havde da lidt
problemer...