Julesne
Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 10:31

Så kom sneen til syd-vestjylland. Herligt.
Ude og trille små 130 km. i julevejret.
Det var ikke specielt glat, vejene kunne
forceres med ca. 70 km/t. De fleste
biler kørte med denne hastighed med
nogenlunde fornuftig afstand bortset
fra lastvognene.

Så godt nok en lastbil + en personvogn
som holdt noget nær i grøften. Fortsatte.

Blev dog af sundhedsmæssige årsager
nødt til at foretage en overhaling da
en gammel Golf 2 kom i vejen.
Den lugtede fælt af diesel og
kørte ikke særligt stærkt.
Den var sikkert monteret med vinterdæk.

Vel hjemme blev det tid til lidt ræs
på parkeringspladsen. Meget sne, intet
problem for sommerdækkene. Skønt
at køre lidt bredt. Mange år siden sidst.
Sjovt.

Kan mærke i dag blir' endnu en dejlig dag
i sneen.

Forhjulstræk er for hjemmeplejen.
Diesel for bønderne.
Baghjulstræk for Rigtige Mænd.

-og dermed Glædelig Jul.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 10:56

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen

> Den var sikkert monteret med vinterdæk.
> Forhjulstræk er for hjemmeplejen.
> Diesel for bønderne.
> Baghjulstræk for Rigtige Mænd.

Still going strong

> -og dermed Glædelig Jul.

Lige over da !

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 11:59

> Meget sne, intet
> problem for sommerdækkene.

Idiot

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-09 13:41

"Peter Sørensen" skriver:

> Idiot

Intet nyt under solen.

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-12-09 14:43

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:

Nææ både klaus og peter er idioter..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 15:13

Peter Sørensen wrote:

> Idiot

Du glemte et "klinisk" foran.

--
- Frank

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-12-09 20:27

"Peter Sørensen" <-> skrev i meddelelsen ...

> Idiot
Tak for tilliden. Jeg kørte her tirsdag d22/12
en tur fra Viborg til Kolding og tilbage igen
på mine fine sommerdæk. Ingen problemer.
Så mange i grøften og en del der ikke kunne
komme op af bakkerne. Intet problem på
sommerdæk. Faktisk havde jeg ydersporet
for mig selv på motorveje fra Vejle til
udfletningen til Fyn. Indersporet var for
langsom til mig. Og de store huller i vejen!
Gys.

På turen hjem. Lastbilerne kørte godt nok
stærk og tæt, på motorvejen op til udfletningen
til Fyn . At de tør. Men det satte bakken efter
Vejlefjordbroen en stopper på. De arme
lastbiler kunne ikke komme op. Vejen var som
brun sæbe. Ingen problemer på sommerdæk.
Fra Vejle til Viborg var der meget sne på vejen.
Ikke noget problem på sommerdækkene. De få
gange hvor bilen skred, vil være så fræk at sige
at, vinterdæk ikke ville have hjulpet.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-09 05:10

Henning Præstegaard wrote:
> [...]
> Fra Vejle til Viborg var der meget sne på vejen.
> Ikke noget problem på sommerdækkene. De få
> gange hvor bilen skred, vil være så fræk at sige

Jeg håber satme det er en vittighed. Ellers er du virkelig snotdum.
Køre på sommerdæk i det her vejr. Jeg gider slet ikke skrive mere...

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-09 08:27

"Peter Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Køre på sommerdæk i det her vejr. Jeg gider slet ikke skrive mere...

Her i området ligger der hverken sne eller is så hvorfor
køre på vinterdæk som tilmed typisk bremser dårligere
på våde veje ???
Dêt satme for naivt at investere i vinterdæk når
der sjældent ligger sne og gode sommerdæk
sædvanligvis bremser bedre i vådt føre...
Og den med de 7 grader holder heller ikke mere
men det er du vel ikke istand til at ha' en kommentar til...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-12-09 08:40

> Jeg håber satme det er en vittighed. Ellers er du virkelig snotdum.
> Køre på sommerdæk i det her vejr. Jeg gider slet ikke skrive mere...

Den histore var ikke en vittighed, men fortalt som den foregik.
Læg mærke til ordene: Ingen problemer.
Forøvrigt kører jeg ikke på brede fælge, men på smalle standarthjul.
Her er forskelen på vinterdæk og sommerdæk minimal.
Har haft vinterdæk på bilen. Sommerdækkene står bare bedre
fast.

mvh
Henning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 09:58

Henning Præstegaard wrote:

> [...]
> Her er forskelen på vinterdæk og sommerdæk minimal.
> Har haft vinterdæk på bilen. Sommerdækkene står bare bedre

Gu står de da ikke bare bedre fast i et føre som det vi lige har haft.

Du er jo fantast og mytoman.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 09:56

Peter Sørensen wrote:

> Jeg håber satme det er en vittighed. Ellers er du virkelig snotdum.
> Køre på sommerdæk i det her vejr. Jeg gider slet ikke skrive mere...

Herregud. Manden er fattig. Og dum.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 20:31

> Idiot

Glædelig jul, også til dig ven.

Håber dog dit nytårskrudt
er mere tørt end du er bag ørene...

Fra : Benny

Dato : 23-12-09 11:38

> i sneen.
>
> Forhjulstræk er for hjemmeplejen.
> Diesel for bønderne.
> Baghjulstræk for Rigtige Mænd.

Tja. Da jeg har haft de vesteuropæriske jeg skal have (Ford/Fiat/VW) :-
(, skal det nok være en japaner. Baghjulstrukne japanere er der ikke
så mange af hvis man ser bort fra Skyline/Supra tvillingerne .

Fiatten jeg havde var baghjulstrukket. Jo jeg kan også bedst li
bagtrækkere. Et par cementsække i bagagerummet og man kan klare næsten
alt.

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 20:31

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Fiatten jeg havde var baghjulstrukket. Jo jeg kan også bedst li
>bagtrækkere. Et par cementsække i bagagerummet og man kan klare næsten alt.

Det kan du også med baghjulstræk og sommerdæk uden cement.
Selvom der ligger lidt sne, så følger du snildt
trafikken uden problemer eller sætte noget som
helst over styr.
Det handler om omtanke og generel
bevågenhed som var det en sommerdag
med masser af trafik på vejene.
Sådan er dêt.
Vinterdæk er for de overfølsomme trafikanter
som mener, det kvarter de når før frem er det
altafgørende.

Fra : Benny

Dato : 23-12-09 11:51

On 23 Dec., 19:38, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Fiatten jeg havde var baghjulstrukket. Jo jeg kan også bedst li
> bagtrækkere. Et par cementsække i bagagerummet og man kan klare næsten

PS:

For satan jeg er glad for at få UG7 hjulene på. Selv om P7erne var
testvinder på våd vej når de ikke UG7'erne til sokkeholderne.
Især er bremselængden er faldet drastisk ned på en 1/3 del.

PSS:

Diesel er fremtidens motor. Det ligger i teorien.

Benny

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-12-09 14:24

Benny skrev:

> For satan jeg er glad for at få UG7 hjulene på. Selv om P7erne var
> testvinder på våd vej når de ikke UG7'erne til sokkeholderne.
> Især er bremselængden er faldet drastisk ned på en 1/3 del.

Også her, dog UG7+. Antispin+ESP+UG'erne :) Det vil altså frem på de små
veje herude hvor der ikke ofres snerydning :)

> Diesel er fremtidens motor. Det ligger i teorien.

Tjah, er også røget på dieselholdet, nu hvor VW har lært at lave en
dieselmotor der kan holde kæft :) Må så leve med at være en bonderøv af
hjemmeplejer.. Men det går skam nok endda!

Glædelig jul.

/Kent Glerup

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 14:35

Kent Glerup wrote:

> [...]
> dieselmotor der kan holde kæft :) Må så leve med at være en bonderøv
> af hjemmeplejer.. Men det går skam nok endda!

Jeg selv er ikke i tvivl. Hellere en "hjemmeplejer" som partner, end en
"bagskubber"

:-I

--
- Frank

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-12-09 11:58

> Tja. Da jeg har haft de vesteuropæriske jeg skal have (Ford/Fiat/VW) :-
> (, skal det nok være en japaner. Baghjulstrukne japanere er der ikke
> så mange af hvis man ser bort fra Skyline/Supra tvillingerne .

Lexus IS200

> Fiatten jeg havde var baghjulstrukket. Jo jeg kan også bedst li
> bagtrækkere. Et par cementsække i bagagerummet og man kan klare næsten
> alt.

Min er 'heldigvis' født tung og behøves ikke den slags. Hvis jeg bare
holder tanken på 86 liter nogenlunde fuld...

Leo

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 19:59

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min er 'heldigvis' født tung og behøves ikke den slags. Hvis jeg bare
> holder tanken på 86 liter nogenlunde fuld...

Og tidligere kunne man styre vægten vha valg af tank

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-09 20:31

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Min er 'heldigvis' født tung og behøves ikke den slags. Hvis jeg bare
> holder tanken på 86 liter nogenlunde fuld...

Åh ja.
Måske man skulle fylde op med de 60 som den gamle kan rumme...
Men nåeh nej, i morgen for vi jo 5 graders varme og så er dêt show forbi.

Fra : Benny

Dato : 23-12-09 12:27

On 23 Dec., 19:57, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> Lexus IS200

Håbede at Lexus havde nogle, men vidste ikke med sikkerhed.

Benny

Fra : Benny

Dato : 23-12-09 14:44

> [...]
> Sådan er dêt.
> Vinterdæk er for de overfølsomme trafikanter
> som mener, det kvarter de når før frem er det

Nej. Der giver jeg dig ikke ret.

Den første dag der var sæbe på vejen. Jeg kom kørende med god fart
inde i byen da en dum hvalp i en Golf2'er kørte ud foran mig.
Jeg klappede bremsen med med sommerdæk kunne jeg ingen ting gør. Jeg
havnede oppe på fortovet for at undgå idioten. Det ville ikke være
nødvendigt med vinterdækkene.

Vinterdæk er ikke guds løsning på alt, men vinterdækkene har en meget
korter bremselængde.

Benny

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 22:58

Benny wrote:

> [...]
> nødvendigt med vinterdækkene.
>
> Vinterdæk er ikke guds løsning på alt, men vinterdækkene har en meget

Ingen seriøse skribenter herinde gider kommentere Ekkos sludder om sommerdæk
om vinteren.

Så er der lige de 2-3 fortabte sjæle der som han ikke kan finde pengene til
vinterdækkene der også mener "at sommerdæk er fine i et føre som nu".

Fred med de tosser.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-09 08:27

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen seriøse skribenter herinde gider kommentere Ekkos sludder om
> sommerdæk om vinteren.

Netop Frand Leegaard har nok været een af de største
"kommententer" hvad angår emnet sommerdæk/vinterdæk-debatten
gennem den sidste 1½ måneds tid.
Og hans indlæg har nemmelig ikke været seriøse.
Jeg har helt tiden haft FDM, Færdelsstyrrelsen og SBI på min side
hvilket han ikke brød sig om.

> Så er der lige de 2-3 fortabte sjæle der som han ikke kan finde pengene
> til vinterdækkene der også mener "at sommerdæk er fine i et føre som nu".

Her i området ligger der ikke sne eller is, så hvorfor skulle
man ofre 4-6000 på fælge/vinterdæk ?
Som FDM skrev, så er "vinterdæk ofte spild af penge".

> Fred med de tosser.

Tosset at gi' flere tusinde for de få dage
der ligger sne om året.
Fred være med de naive tosser...
Vi er jo nogle som kan køre bil med omtanke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-12-09 09:52

">>Eque<<" skriver:

> Her i området ligger der ikke sne eller is, så hvorfor skulle
> man ofre 4-6000 på fælge/vinterdæk ?
> Som FDM skrev, så er "vinterdæk ofte spild af penge".

Her har det lagt siden torsdag i sidste uge.

Skulle vi så være blevet hjemme?

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 10:00

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ">>Eque<<" skriver:

> Her har det lagt siden torsdag i sidste uge.
>
> Skulle vi så være blevet hjemme?

Manden er total tåbe. At diskutere emnet med ham er spildte tastetryk.

Der kan ikke blive råd til de vinterdæk, og længere er den så ikke. Han
cykler.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 11:24

> Manden er total tåbe. At diskutere emnet med ham er spildte tastetryk.

Vi må konkludere, at Frank Leegaard ikke har bedre argumenter
og har snoet sig ned på Klaus D niveau. Sådan er dêt.

> Der kan ikke blive råd til de vinterdæk, og længere er den så ikke. Han
> cykler.

Købte nye sommerdæk i marts, ny cykel i oktober.
Frank fik kun råd til 4 billige Viborg vinterdæk og
må være i offensiven for at klare dagen og vejen.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-12-09 11:01

>">>Eque<<" skriver:

> Her har det lagt siden torsdag i sidste uge.
>
> Skulle vi så være blevet hjemme?

Læs mandens sidste posting og vælg så sel hvilken sætning du vil tilføje til
samlingen af:
"Famous last words"

Jeg kan tilføje at følgende allerede er i samlingen:
'Bare rolig, jeg har gjort dette 1000 gange før, så der sker ikke noget.'

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 13:48

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan tilføje at følgende allerede er i samlingen:
> 'Bare rolig, jeg har gjort dette 1000 gange før, så der sker ikke

Nogenlunde samme valgsprog har jeg hørt tusind gange før.

Som oftest af spritbilister.

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-09 11:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Som oftest af spritbilister.

Undrer ikke det primært er sådant et klientel
fra det lokale værtshus du omgås.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-09 08:27

> Nej. Der giver jeg dig ikke ret.

Jeg får nok mandlen alligevel...

>Den første dag der var sæbe på vejen. Jeg kom kørende med god fart
> inde i byen da en dum hvalp i en Golf2'er kørte ud foran mig.

Jeg kører aldrig med 'god fart' når der er sæbe på vejen.

> Jeg klappede bremsen med med sommerdæk kunne jeg ingen ting gør. Jeg
> havnede oppe på fortovet for at undgå idioten. Det ville ikke være
> nødvendigt med vinterdækkene.

Det kan du så ikke være sikker på, men mindre du er blandt dem
som mener, vinterdæk er julefreden selv.

> Vinterdæk er ikke guds løsning på alt, men vinterdækkene har en meget
> korter bremselængde.

Hvorfor man skal tænke sig godt om når man kører på sne og is
med sommerdæk hvilket har været debatteret før der kom sne.
Og nu er den væk og vi kan få skyllet skærmkasserne og maskinvasket
bilen inden den stille ind for juledagene:

Fra : N/A

Dato : 24-12-09 14:24