Surt!
Fra : Martin Bak

Dato : 23-12-09 09:58

"Da ambulancen ankom, klagede den 19-årige kvinde over smerter i nakken.
Ambulance-personalet turde ikke lade hende bevæge sig, og derfor måtte de
skære taget af vennens bil, så hun kunne løftes ud og køres til hospitalet."

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2009/12/23/054540.htm

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 10:00

Martin Bak wrote:
> [...]
> nakken. Ambulance-personalet turde ikke lade hende bevæge sig, og
> derfor måtte de skære taget af vennens bil, så hun kunne løftes ud og

Hvad surt er der da ved det?

En snottet bil ifht til en ung piges måske kommende arbejdsliv?

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 23-12-09 11:13

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad surt er der da ved det?

At få taget klippet af sin bil.
> En snottet bil ifht til en ung piges måske kommende arbejdsliv?

Ser du nogen steder at jeg synes de skulle have gjort anderledes?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 11:19

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad surt er der da ved det?

Spritny Suzuki:
www.bt.dk/utroligt-men-sandt/fik-taget-skaaret-af-splinterny-bil

Fra : Martin Bjerre

Dato : 23-12-09 13:05

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Spritny Suzuki:
> www.bt.dk/utroligt-men-sandt/fik-taget-skaaret-af-splinterny-bil
Gad vide hvad forsikringen siger til den sag ?

Martin

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-12-09 13:40

"Martin Bjerre" <martin.bjerreGIDERIKKESPAM@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Gad vide hvad forsikringen siger til den sag ?

Du tror måske, de lægger sag an mod Falck for hærværk

Fra : Martin Bjerre

Dato : 23-12-09 13:45

> "

> Du tror måske, de lægger sag an mod Falck for hærværk

Sikkert, Falckmanden der klippede får sikkert en betinget dom for hærværk,
og et erstatningskrav

Jeg kunne bare se et problem, fordi bilen ikke havde været indvolveret i et
uheld, og "skaden" sker mens ejeren ser på. Forsikringsselskaberne gør jo
hvad de kan for at slippe for regningen.

Martin

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-12-09 15:15

Martin Bjerre wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide hvad forsikringen siger til den sag ?

De kan da vel kun sige een ting - Ny bil.

--
- Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-09 13:39

Martin Bak skriver:

> [...]
> skære taget af vennens bil, så hun kunne løftes ud og køres til hospitalet."

Sådan gør man uanset hvilken bil det er og hvor lidt eller meget folk
har af ydre skrammer.

Er der chancer for problemer med hals/nakker skal man ovenud af sædet -
det betyder væk med taget!

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 23-12-09 13:48

> Er der chancer for problemer med hals/nakker skal man ovenud af sædet -
> det betyder væk med taget!

Mon det bliver svejst på igen (gud forbyde det og nej tak!) eller manden
får den totalskadet og dermed ny bil?

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-12-09 13:53

Martin [6000] formulerede spørgsmålet:

> Mon det bliver svejst på igen (gud forbyde det og nej tak!) eller manden
> får den totalskadet og dermed ny bil?

Da jeg var i lære kunne man sagtens købe et komplet tag med stolper og
hele svineriet (til fx. en VW type 1)

Spørgsmålet er nok mere om ikke Suzukien er så blød i bunden med
selvbærende karosseri i forhold til en platforms- eller chassisramme at
den synker/knækker sammen.

Væk-transporten af "vraget" gør det nok heller ikke bedre.

Hans
www.zofiaoghans.dk