Time picker (CSS) - sikkert banalt.
Fra : Stig Johansen

Dato : 23-12-09 11:35

Hej.

Jeg sidder og fedter lidt med at lave en timepicker.

Date pickere findes der masser af, men ikke rigtig time picker, som jeg
gerne vil have det.

Jeg vil gerne have en delvis analog picker, og havde egentlig tænkt noget
med ure og cirkler, men det ser ud som om det er for meget bøvl med at hive
musen med rundt i en cirkel.

I stedet vil jeg gerne have en 'picker' med sliders, med timer, minutter og
sekunder.

Jeg synes det kunne være en udfordring at lave det med så meget HTML/CSS i
stedet for billeder, så mit forsøg ligger her:
http://w-o-p-r.dk/tips/time.picker.asp

(Den skal bruges som popup senere)

Den skulle jo grumme gerne være alignet, så den er 'pæn', og normalt ville
jeg bare lave et <table> layout.

Jeg er lidt en nar til det der, så dette eksempel er lavet med <br/> til
layout, men det er jo ikke det rigtige.

Hvordan får jeg stillet det op, så det fremstår 'aligned' ?

(Jeg går ud fra, det er noget med float og clear, men det går jeg sukkerkold
i - hver gang

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-09 11:54

Stig Johansen wrote:

> [...]

> til layout, men det er jo ikke det rigtige.
>
> Hvordan får jeg stillet det op, så det fremstår 'aligned' ?

Idet jeg går ud fra, at data fra de tre slides skal bruges et eller andet
sted, ville en formular være oplagt (ved ikke lige om den slags data er
lovlige i den sammenhæng - tjek selv). Men hvis ellers, kan du styre
alignment med labels, som du giver en bredde og float:left;. Der skal stadig
et <br> efter de to første sliders.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-12-09 16:16

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> Idet jeg går ud fra, at data fra de tre slides skal bruges et eller andet
> sted,

Ja, det er til brug for et indtastningsfelt, hvor jeg opererer med et
dato/tid format som ikke er heeelt 'human readable'.

> ville en formular være oplagt (ved ikke lige om den slags data er
> lovlige i den sammenhæng - tjek selv).

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er lovligt eller ej - fra DTD'en:
Each label must not contain more than ONE field
Label elements shouldn't be nested

Jeg synes ikke det fremgår om der SKAL være et felt, blot at der ikke må
være mere end et.

Det bliver nok ved table alligevel.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-12-09 17:12

Stig Johansen forklarede:
> [...]
> Label elements shouldn't be nested
>
> Jeg synes ikke det fremgår om der SKAL være et felt, blot at der ikke må

Man kan godt bruge label uden et element...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-12-09 18:21

Stig Johansen wrote:

> [...]
> Label elements shouldn't be nested
> Jeg synes ikke det fremgår om der SKAL være et felt, blot at der ikke

Du skal naturligvis have en label for hver af de tre sliders. Du sætter
float og bredden for labels generelt i css.

> Det bliver nok ved table alligevel.

Det er også en løsning.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-12-09 11:52

> Det er også en løsning.

Det bliver det også.

Uanset hvor meget jeg prøver, så synes jeg at <table> er bedre til
strukturerede input.

Det er kun lidt 'work in progress', men jeg skulle bruge date/time pickeren
til denne her form:
http://w-o-p-r.dk/monitor/monitor.statistics.asp

Her er jeg også i gang med <table>, for jeg synes stadig det er nemmere til
den slags.

(Man behøver ikke at klikke, for der findes ikke umiddelbart data bag).

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-09 12:53

Stig Johansen wrote:

> Det er kun lidt 'work in progress', men jeg skulle bruge date/time
> pickeren til denne her form:
> http://w-o-p-r.dk/monitor/monitor.statistics.asp

Med det setup er det klart lettest at bruge en tabel.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk