/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Et problem eller ej?
Fra : Frank Leegaard


Dato : 22-12-09 23:50

I mine øjne nej. Vi lever i international verden. At forsøge at benægte det,
er at kaste blår i øjnene på sig selv.

http://epn.dk/privat/biler/article1927511.ece



--
- Frank



 
 
Mogens \(K\) (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 23-12-09 08:44

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b314d05$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I mine øjne nej. Vi lever i international verden. At forsøge at benægte
> det, er at kaste blår i øjnene på sig selv.
> http://epn.dk/privat/biler/article1927511.ece

Om det altid er en go' idé for een overhovedet at lease, kan man vurdere på
vha. dette link: http://epn.dk/privat/biler/article1849721.ece


Frank Leegaard (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-12-09 09:14

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b314d05$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> I mine øjne nej. Vi lever i international verden. At forsøge at
>> benægte det, er at kaste blår i øjnene på sig selv.
>> http://epn.dk/privat/biler/article1927511.ece
>
> Om det altid er en go' idé for een overhovedet at lease, kan man
> vurdere på vha. dette link:
> http://epn.dk/privat/biler/article1849721.ece

Klart. Det er dog lidt en anden problematik. Men i DK er afgift trods alt en
voldsom del af en nybils værdi. Kan den modereres noget, kan leasingprisen
sænkes tilsvarende.

I mine øjne er grunden til at DAF er imod konceptet, at alle de største
leasingfirmaer køber bilerne direkte fra grossisten.

På den måde går en god del deres næse forbi.

Næste skridt er vel at leasingfirmaerne selv opretter egne
serviceværksteder, og eller parallelimporterer.





--
- Frank



Finn Guldmann (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-12-09 09:45

Frank Leegaard skrev:
>>> I mine øjne nej. Vi lever i international verden. At forsøge at
>>> benægte det, er at kaste blår i øjnene på sig selv.
>>> http://epn.dk/privat/biler/article1927511.ece
>> Om det altid er en go' idé for een overhovedet at lease, kan man
>> vurdere på vha. dette link:
>> http://epn.dk/privat/biler/article1849721.ece
> Klart. Det er dog lidt en anden problematik. Men i DK er afgift trods alt en
> voldsom del af en nybils værdi. Kan den modereres noget, kan leasingprisen
> sænkes tilsvarende.
> I mine øjne er grunden til at DAF er imod konceptet, at alle de største
> leasingfirmaer køber bilerne direkte fra grossisten.
> På den måde går en god del deres næse forbi.
> Næste skridt er vel at leasingfirmaerne selv opretter egne
> serviceværksteder, og eller parallelimporterer.
>
Den skal vel også med den at bilerne står "uden afgift" efter tre år og
kan sælges til udlandet til en bedre pris end herhjemme.

Hvilket i alt giver at bilerne kommer til landet, bliver brugt og
skippes ud af landet igen uden at forhandlerne på noget tidspunkt er
involveret. Selvfølgelig er de ikke tilfreds med den situation.

Frank Leegaard (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-12-09 09:57

Finn Guldmann wrote:
> Frank Leegaard skrev:
>>>> I mine øjne nej. Vi lever i international verden. At forsøge at
>>>> benægte det, er at kaste blår i øjnene på sig selv.
>>>> http://epn.dk/privat/biler/article1927511.ece
>>> Om det altid er en go' idé for een overhovedet at lease, kan man
>>> vurdere på vha. dette link:
>>> http://epn.dk/privat/biler/article1849721.ece
>> Klart. Det er dog lidt en anden problematik. Men i DK er afgift
>> trods alt en voldsom del af en nybils værdi. Kan den modereres
>> noget, kan leasingprisen sænkes tilsvarende.
>> I mine øjne er grunden til at DAF er imod konceptet, at alle de
>> største leasingfirmaer køber bilerne direkte fra grossisten.
>> På den måde går en god del deres næse forbi.
>> Næste skridt er vel at leasingfirmaerne selv opretter egne
>> serviceværksteder, og eller parallelimporterer.
>>
> Den skal vel også med den at bilerne står "uden afgift" efter tre år
> og kan sælges til udlandet til en bedre pris end herhjemme.
>
> Hvilket i alt giver at bilerne kommer til landet, bliver brugt og
> skippes ud af landet igen uden at forhandlerne på noget tidspunkt er
> involveret. Selvfølgelig er de ikke tilfreds med den situation.

Klart. Men den del er ikke udelt et problem. For køber en forhandler en
sådan bil, har han kun en kapitalbinding på cirka en tredjedel af sit
normale ved "varelageret".


--
- Frank



Finn Guldmann (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 23-12-09 15:24

>>> Klart. Det er dog lidt en anden problematik. Men i DK er afgift
>>> trods alt en voldsom del af en nybils værdi. Kan den modereres
>>> noget, kan leasingprisen sænkes tilsvarende.
>>> I mine øjne er grunden til at DAF er imod konceptet, at alle de
>>> største leasingfirmaer køber bilerne direkte fra grossisten.
>>> På den måde går en god del deres næse forbi.
>>> Næste skridt er vel at leasingfirmaerne selv opretter egne
>>> serviceværksteder, og eller parallelimporterer.
>> Den skal vel også med den at bilerne står "uden afgift" efter tre år
>> og kan sælges til udlandet til en bedre pris end herhjemme.
>> Hvilket i alt giver at bilerne kommer til landet, bliver brugt og
>> skippes ud af landet igen uden at forhandlerne på noget tidspunkt er
>> involveret. Selvfølgelig er de ikke tilfreds med den situation.
> Klart. Men den del er ikke udelt et problem. For køber en forhandler en
> sådan bil, har han kun en kapitalbinding på cirka en tredjedel af sit
> normale ved "varelageret".
>
Kan det ikke betragtes som en fordel for forhandleren i stedet for en
bagdel?

Og en omregistrering er vel ikke meget anderledes end en nyregistrering,
beløbene bliver nogenlunde det samme, det er blot krydserne der skal
sættes nogle andre steder?

Frank Leegaard (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-12-09 15:38

Finn Guldmann wrote:
>>>> Klart. Det er dog lidt en anden problematik. Men i DK er afgift
>>>> trods alt en voldsom del af en nybils værdi. Kan den modereres
>>>> noget, kan leasingprisen sænkes tilsvarende.
>>>> I mine øjne er grunden til at DAF er imod konceptet, at alle de
>>>> største leasingfirmaer køber bilerne direkte fra grossisten.
>>>> På den måde går en god del deres næse forbi.
>>>> Næste skridt er vel at leasingfirmaerne selv opretter egne
>>>> serviceværksteder, og eller parallelimporterer.
>>> Den skal vel også med den at bilerne står "uden afgift" efter tre år
>>> og kan sælges til udlandet til en bedre pris end herhjemme.
>>> Hvilket i alt giver at bilerne kommer til landet, bliver brugt og
>>> skippes ud af landet igen uden at forhandlerne på noget tidspunkt er
>>> involveret. Selvfølgelig er de ikke tilfreds med den situation.
>> Klart. Men den del er ikke udelt et problem. For køber en forhandler
>> en sådan bil, har han kun en kapitalbinding på cirka en tredjedel af
>> sit normale ved "varelageret".
>>
> Kan det ikke betragtes som en fordel for forhandleren i stedet for en
> bagdel?

Netop. Helt sikkert.



>
> Og en omregistrering er vel ikke meget anderledes end en
> nyregistrering, beløbene bliver nogenlunde det samme, det er blot
> krydserne der skal sættes nogle andre steder?

Et værditab bliver jo også "ædt" med 2/3 af staten.




--
- Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste