Købe en dyr vare privat via nettet, hvorda~
Fra : Stampe

Dato : 22-12-09 10:22

Jeg overvejer at købe en dims til 4000 kr. via en af nyhedsgrupperne, sælger
bor i Jylland og jeg på Sjælland. Jeg kender ikke køberen og han vil have
forudbetaling. Er der en måde man kan sikre sig feks bankgaranti eller
hvordan kan man tilgodese begge parter? Som det ser ud nu sætter jeg 4000
ind på en fremmed mands konto og håber på at han sender mig varen.

Mvh
Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-09 11:13

Stampe skrev:

> [...]
> bor i Jylland og jeg på Sjælland. Jeg kender ikke køberen og han vil have
> forudbetaling. Er der en måde man kan sikre sig feks bankgaranti eller

Hvis du kan finde en mellemmand som du har tillid til, kan det
lade sig gøre. Jeg mener at der er firmaer der håndterer den
slags. De tager imod pengene, afventer at køber har modtaget
varen og erklæret sig tilfreds, og derefter frigiver de beløbet
til sælger.

Ved direkte handel skal en af parterne løbe den fulde risiko.

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 22-12-09 11:15

"Stampe" skrev

> [...]
> 4000 ind på en fremmed mands konto og håber på at han sender mig varen.

Ja eller han sender en femmed mand en vare og håber på han betaler, man kan
mødes på midten enten i bogstavelig forstand på fyn, eller pengemæssigt
betale 2.000 forud og resten når varen er ankommet.

Paypal er lavet for at imødekomme dette behov for en neutral mellemmand, man
hører så om meget vrøvl i den retning, men derfor kan det godt være en meget
lille procentdel af paypal handler der går galt.

Jeg ved ikke om man rent faktisk kan mødes ved betalingsstedet på
Storebæltbroen, jeg mener jeg har læst at der er kommet en mulighed for at
man kan vende om på fynssiden, for at undgå at folk der kører forkert kører
tilbage mod færdselsretningen.

Man kunne forestille sig posthusene agere mellemmænd, en alvidende
Permand post der kontrollerer varen og giver besked til modtagers posthus at
varen er til stede og ser rigtig ud, modtager betaler på sit posthus, varen
sendes og beløbet sendes til afsender.
Det kræver en stor omsætning og basis for et fornuftigt gebyr for at holde i
gang og det er der nok ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 22-12-09 13:57

"Stampe" skrev

> Som det ser ud nu sætter jeg 4000 ind på en fremmed mands konto og håber
> på at han sender mig varen.

Har ingen erfaring med dem, men ved at http://www.privatbetaling.dk/ findes
til netop dette formål.
De er kun positivt omtalt ifølge
http://www.trustpilot.dk/review/www.privatbetaling.dk, pt. dog kun 2
anmeldelser.

/Peter

Fra : Stampe

Dato : 22-12-09 22:20

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i meddelelsen

> Har ingen erfaring med dem, men ved at http://www.privatbetaling.dk/
> [...]
Tak for link og gode råd kikker på det

Mvh
Allan

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-09 01:08

Stampe wrote:
> [...]
> bankgaranti eller hvordan kan man tilgodese begge parter? Som det ser
> ud nu sætter jeg 4000 ind på en fremmed mands konto og håber på at

Har du talt med manden i telefonen? Har han hemmeligt nummer?

Har du hans adresse? Alle den slags oplysninger ville jeg bruge til at
vurdere sælger på.

--
- Frank