Mads Bo Falk: Respekt!!
Fra : SørenH

Dato : 21-12-09 20:41

Har lige læst del2 af Mads Bo Falk's solosejlads i sommer til
Shetlandsøerne i FTLF's medlemsblad "Langtursejlerne".

Hatten af for den præstation Mads!
Mens vi andre lå og hyggesejlede på de franske kanaler i magsvejr og
lokal rødvin, stred du dig alene frem gennem gigant-nordsøbølger og
kuling+ i din beskedne PD26 Mathilde, og synes alligevel det havde været
det hele værd.

Hvis du har artiklen på en hjemmeside et sted skulle du fortælle det
hér, så også ikke-FTLF-medlemmer i denne gruppe kunne få del i dine
oplevelser.

Sejler- og julehilsen
SørenH
s/y Marie af Næstved

PS Forsidebilledet siger at du ligger for svaj ved Out Skerries, men det
er da et svensk gæsteflag du har blafrende?!!

Fra : blueocean

Dato : 21-12-09 13:06

On 21 Dec., 20:40, SørenH <so...@FJERNhelefamilien.dk.dk> wrote:
> [...]
>
> PS Forsidebilledet siger at du ligger for svaj ved Out Skerries, men det
> er da et svensk gæsteflag du har blafrende?!!

Har du fået det nye FTLF blad for december ???

Gert

Fra : SørenH

Dato : 21-12-09 21:20

blueocean skrev:

> Har du fået det nye FTLF blad for december ???
>
> Gert

Det kom lørdag!

Fra : HO

Dato : 23-12-09 08:26

"SørenH" <soren@FJERNhelefamilien.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har artiklen på en hjemmeside et sted skulle du fortælle det hér,
> så også ikke-FTLF-medlemmer i denne gruppe kunne få del i dine oplevelser.

http://tur2009.tumblr.com/

MVH
HO

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 23-12-09 18:09

Tak for respons!

Jeg har tidligere lagt et link her i forummet, hvor det meste af artiklen
ligger som poster i den blog, jeg skrev undervejs. Det er, som HO skriver,
www.tur2009.tumblr.com . En dag ved lejlighed samler jeg det nok til en mere
overskuelig hjemmeside.

Kigger du nærmere efter, vil du bemærke, at det er et hvidt kors, der er i
gæsteflaget. Det er Shetlands (selvbestaltede) nationalflag.
Billedet er, af formodentlig layout-mæssige årsager, blevet spejlvendt. Jeg
fører altid gæsteflag under styrbord saling, som sig hør og bør!

Det er ikke umuligt, at jeg næste gang vælger rødvinen og de franske
kanaler, men tilfredsstillelsen ved at have overvundet Nordsøen er nu en del
kamp værd :0)

Sad i går aftes på båden med en kammerat (og en del rødvin) i
petroleumsovnens rigelige varme. Fedt at tænke tilbage på Nordsøen og de
fjerne klippeøer, når jeg kiggede gennem lugen ud på de lange istapper fra
vindroret...

Glædelig jul og godt nytår :0)

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : blueocean

Dato : 25-12-09 06:42

On 23 Dec., 18:08, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> [...]
> fjerne klippeøer, når jeg kiggede gennem lugen ud på de lange istapper fra

Hej Mads Bo

Jeg syntes at du skal henvende dig til FTLF og klage over at de har
lavet denne bommert med "det spejlvendte" billede, for ja det ligner
som om du ikke ved at Klubstander med m.m. føres i bagbords side under
salling og Gæste flag under stybord salling. Så hvis det er blevet
vendt bør du henvende dig så du får et FTLF udsagn om at det dem der
har klokket idet.

Og ja det ser unægtelig ud som et svensk flag du har sat, Og meget
svært at se at det er et hvidt kors der er i det.
Men en god artikel er det, Så du er måske ikke lige til en single hand
tur over dammen hi hi.

Og ja en tur til det sydfranske kan anbefales og hvis du tager turen
gennem kanalerne, er det en familie mæssig oplevelse. og du skal ikke
tage hensyn til om det blæser eller vinden er imod Hi hi. Men uden om
er også en udfordring af de lidt større, hvis du tegaer den vej.

Gert

Fra : JensK

Dato : 01-01-10 10:21

Kære Mads
Godt Nytår til dig også.
Fantastisk rejse du beskriver - og som beskrevet mange gange før,
opfører elektronik/mekanik sig besynderligt - så tilbage står den
dygtige sejler med æren og oplevelsen.
Hilsen Jens
tidl Pd sejler - altid danske indre farvande, men inkl en tur i
uventet W 18 m/s fra Skagen til Anholt, som endte i Helsingør (1. læ
havn)