Hjælp - siden loades ikke helt første gang
Fra : Mads Horndrup

Dato : 21-12-09 14:14

Hejsa.

Når jeg går ind på min side, viser den ikke hele stylesheetet så
hjemmesiden bliver fin og som den skal være.
Tværtimod - når jeg loader hjemmesiden loader den af og til kun
noget af mit stylesheet, så det hele bliver mærkeligt at se på -
eller også loader den det meste fint - ud over et billede der
ikke bliver loadet - samt at en border er synlig - selv om jeg
ikke har nogen border-type på den div.

Alt hjælp er påskønnet :)
-Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-09 14:16

Mads Horndrup skrev:

> Alt hjælp er påskønnet :)

Link til problemet er påskønnet - og helt essentielt.

--
Bertel

Fra : Mads Horndrup

Dato : 21-12-09 15:05

> Link til problemet er påskønnet - og helt essentielt.

Tænk at jeg glemte det :(

http://www.horndrup.eu/lalala.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-09 16:49

Mads Horndrup skrev:

> Når jeg går ind på min side, viser den ikke hele stylesheetet så
> hjemmesiden bliver fin og som den skal være.

Der er ikke mere at vise end det der vises og bruges.

Enten har du ikke lagt den reviderede CSS-fil op, eller også
ligger den et forkert sted eller hedder noget forkert.

> ikke bliver loadet - samt at en border er synlig - selv om jeg
> ikke har nogen border-type på den div.

Det er ikke en div der giver border. Du har border på menuspalte,
menupunkt, artikel og sidefod, og det er dem der vises.

Et fif:

I stedet for

border-top-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-bottom-width: 0px;
border-left-width: 1px;

kan du skrive:

border-width: 1px 1px 0 1px;

Tænk på uret når du skal huske rækkefølgen:
klokken 0, 3, 6 og 9

(et rent 0 behøver ikke enhed, men må gerne få det)

Hvis man skriver:

border-width: 1px 0;

svarer det til

border-top-width: 1px;
border-right-width: 0;
border-bottom-width: 1px;
border-left-width: 0;

--
Bertel

Fra : Jahirah

Dato : 21-12-09 19:34

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Tænk på uret når du skal huske rækkefølgen:
> klokken 0, 3, 6 og 9

--------8<-----------------------------

Som en kommentar til for ovenstående;

....genialt! Simpelt og nemt, tusind tak Bertel! (elsker huskeregler)
Tænk at det aldrig har slået mig før at tænke sådan på det før :)
Bøvlede altid med at huske om det var "top","right,"left", eller
"bottom" der kom først ^^

Går ud fra at top er 0?

//Jahirah

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-12-09 19:42

Jahirah skrev:

> [...]
> Tænk at det aldrig har slået mig før at tænke sådan på det før :)
> Bøvlede altid med at huske om det var "top","right,"left", eller

Ja. Det svarer til kl. 12. Eller 00 på digitalur.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-12-09 20:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> Et fif:
>
> I stedet for
>
> border-top-width: 1px;
> border-right-width: 1px;
> border-bottom-width: 0px;
> border-left-width: 1px;
>
> kan du skrive:
>
> border-width: 1px 1px 0 1px;

For lige afrunde den, så bliver den modsatte værdi brugt, hvis der ikke er
angivet en værdi, så det svarer også til:

border-width: 1px 1px 0 ;

Stig Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-09 10:16

Stig Johansen skrev:

> For lige afrunde den, så bliver den modsatte værdi brugt, hvis der ikke er
> angivet en værdi, så det svarer også til:

> border-width: 1px 1px 0 ;

Tak, den kendte jeg ikke. Jeg vil nu nok heller ikke bruge den.
Det er ikke tydeligt hvad der sker.

--
Bertel