Klagefrist for forsvunden pakke 3d Logisti~
Fra : Knud Iversen

Dato : 21-12-09 12:21

Håber nogen kan give et tip

Jeg har jævnligt noget værktøj der sendes til renovering.

Nu er der så mistet en pakke som budet siger er stillet i min garage. der er
af naturlige årsager ikke kviteret for modtagelse af pakken, da der efter
min opfattelse ingen pakkebud har været her. der er noteret mobilnummer på
pakken så de kan ringe hvis der ingen er til stede. Der er ikke modtaget
noget opkald. Jeg har aldrig oplevet et transportfirma afleverer en pakke
her uden kvitering eller forudgået aftale.
Pakken er afsendt 4 november og vi eftersøger pakken 33 dage efter
afsendelse. fragtfirmaet 3D siger så at sagen er forældet da der er gået
mere end 30 dage.

problemet er at der til tider er 60-70 dages leveringstid fra
værktøjsfirmaet og jeg så ikke spekulerer over hvornår der er gået 30 dage.
jeg hørte først om det da de ringede fredag 4 dec for at spørge om jeg havde
glemt at betale regningen. Her fandt vi så ud af at den var væk.
værkstedsfirmaet kontaktede 3D mandag den 7.

Jeg kan finde forskellige versioner om forældelse men ved ikke om jeg læser
rigtige regler

30 dage hvis det er skrifteligt aftalt ellers 60 dage

30 dage efter forventelig modtagelse af pakken.

men hvad er forventelig modtagelse af en pakke. ?

Kan de bare afvise os og sige at det er bare ærgeligt?

Mvh Knud

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-12-09 12:48

Jeg synes du skal lade afsender om at brokke sig.

Fra : Knud Iversen

Dato : 21-12-09 13:24

"Jon Bendtsen"skrev i meddelelsen news:hgnnaa$25ug$1@munin.diku.dk...
> Jeg synes du skal lade afsender om at brokke sig.

Det kan du have ret i ,men nu er afsender et firma jeg samarbejder godt med,
det gør vi så også om dette.

Samtidig kan jeg jo selv løbe ind i samme problem, da jeg jo stadig sender
værktøjet med pakke til værkstedet.

Mvh Knud

Fra : alexbo

Dato : 21-12-09 13:45

"Knud Iversen" skrev

> Det kan du have ret i ,men nu er afsender et firma jeg samarbejder godt
> med, det gør vi så også om dette.

Det er også godt nok, men du vil have os til at gætte på hvilken aftale
afsender har med fragtfirmaet.
Det er afsender der har mistet en pakke, de betaler for at få den afleveret
til dig, det er ikke sket.

At overlade det til afsender betyder ikke at du bare skal sige "hvad rager
det mig det er jeres problem" det betyder at du ikke skal forkludre sagen
ved henvendelser til fragtfirmaet, du risikerer at afsender så regner med at
det klarer du, og til sidst er der ikke nogen der gør nok.

Jeg synes så at afsender burde sende en mail ved afsendelse, med eller uden
track and trace, men i hvert fald en besked om at en pakke er på vej.
Det bør du også selv gøre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Knud Iversen

Dato : 21-12-09 19:38

"alexbo" skrev

> Det er også godt nok, men du vil have os til at gætte på hvilken aftale
> afsender har med fragtfirmaet.
> Det er afsender der har mistet en pakke, de betaler for at få den
> afleveret til dig, det er ikke sket.

De betaler også for en modtagerkvitering, det er så ikke sket. aligevel
mener de pakken er afleveret
syntes ikke mit spørgsmål drejede sig om dette.
Mit spørgsmål er om hvor hurtig jeg skal klage over en manglende pakke.

30 dage fra afsendelse

30 dage fra forventet modtagelse. her falder det så på en lørdag og først
kommende hverdag klagede vi.

60 dage fra afsendelse

> [...]
> ved henvendelser til fragtfirmaet, du risikerer at afsender så regner med
> at det klarer du, og til sidst er der ikke nogen der gør nok.

Det er vel vores problem

Nu er det jo så ikke sådan at jeg skal overtage det fra dem. hvem der gør
hvad er ikke et problem for os at finde ud af men forstår godt hvad du
mener.

> Jeg synes så at afsender burde sende en mail ved afsendelse, med eller
> uden track and trace, men i hvert fald en besked om at en pakke er på vej.
> Det bør du også selv gøre.

Kan godt se at der skal ændres på måden vi varsler om en pakke på vej Vi
har aftale om hvordan vi undgår lignende igen.
det hjælper så bare ikke lige på den manglende pakke.

Mvh Knud

Fra : alexbo

Dato : 22-12-09 14:48

"Knud Iversen" skrev

> De betaler også for en modtagerkvitering, det er så ikke sket. aligevel
> mener de pakken er afleveret
Det er formentlig ikke den samme "de".

> syntes ikke mit spørgsmål drejede sig om dette.
> Mit spørgsmål er om hvor hurtig jeg skal klage over en manglende pakke.
Hvis du er forbruger hvad jeg regner med når der omtales en garage som
afleveringssted, så har du to mdr. til at reklamere over en mangel, som en
manglende levering må siges at være.
Den frist må gå fra du forventer pakken, til du klager til sælger/reparatør.

Hvilken frist afsender har må komme an på hvilke vilkår afsender har,
hvis betaler for modtagerkvittering betyder at de får besked når modtager
har fået varen, så har de jo en bedre mulighed for at reklamere over
manglende modtagelse, og måske derfor også en kort frist til at klage.

> Det er vel vores problem
Ja, men løsningen skal findes mellem afsender og fragtfirma.

> Kan godt se at der skal ændres på måden vi varsler om en pakke på vej
Det vil sige at der er en varslingsmodel der bare ikke virkede, så er det
interessant i hvilken ende den svigtede.
Om afsender har forsømt at varsle, så havde du jo ingen mulighed for at vide
at pakken var på vej.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Weber

Dato : 23-12-09 08:12

Knud Iversen wrote:
> Håber nogen kan give et tip

3d Logistik burde skifte navn til 4d Logistik?

Sorry, ku´ ik´ la´ vær´.
:)

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/