Hver tiende præst har oplevet chikane elle~
Fra : Patruljen

Dato : 21-12-09 01:36

Det er slet ikke ualmindeligt, at præster udsættes for så groft
hærværk og voldsom chikane, at de må flygte fra deres bolig. Det får
nu Præsteforeningen til at reagere.

Smadrede ruder, hundelort på måtten og trusler om tæsk. Det er blot
nogle af eksemplerne på den form for chikane eller hærværk, som
landets præster har været udsat for. Mere end hver tiende præst – 11
procent – har oplevet forskellige former for hærværk eller chikane
inden for de sidste fem år, viser en undersøgelse, som Kristeligt
Dagblad har fået foretaget, hvor 880 af landets præster har medvirket.
Truslerne går på alt lige fra et hagekors malet på garageporten,
graffiti med ordene "Han er Djævelens søn" til dødstrusler i
forbindelse med dåb af en person med muslimsk familie.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/350293:Kirke---tro--Hver-tiende-praest-har-oplevet-chikane-eller-haervaerk?all=1

Fra : Per Rønne

Dato : 21-12-09 10:41

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/350293:Kirke---tro--Hver-tiende
-praest-har-oplevet-chikane-eller-haervaerk?all=1

Man kan kun beklage at det ikke fremgår i /hvilke/ dele af landet
præsterne udsættes for groft hærværk og voldsom chikane.

Der er kun nævnt to tilfælde, nemlig Ulrich Vogel i Tingbjerg, og Asser
Skude ved Nørrebro station.

Det kunne være rart at vide i hvilket omfang det præster i landbosogn, i
sogn præget af villakvarterer som i Gentofte og Brønshøj, eller i sogn
med store koncentrationer af islamiske indvandrere som Tingbjerg og
Nørrerbro der er ramt.

Indtil videre vil jeg ikke »påstå« noget; jeg vil bare gerne have nogle
tal at forholde mig til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-12-09 11:13

Per Rønne wrote:
> [...]
> præsterne udsættes for groft hærværk og voldsom chikane.
> Der er kun nævnt to tilfælde, nemlig Ulrich Vogel i Tingbjerg, og Asser

Man skal nok også huske at den formodentlig går begge veje... fx.
modtog Abdul Wahid Pedersen dødstrusler fra et par fyre i 2004, de
blev dømt for det og fik hhv. 3 og 5mdr.

// Hans

Fra : /Peter

Dato : 21-12-09 11:20

> Man skal nok også huske at den formodentlig går begge veje... fx.
> modtog Abdul Wahid Pedersen dødstrusler fra et par fyre i 2004, de
> blev dømt for det og fik hhv. 3 og 5mdr.

Hvorfor skal man huske det?
Den ene kriminelle handling retfærdiggør vel ikke den anden.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-12-09 11:26

/Peter wrote:
> Hvorfor skal man huske det?
> Den ene kriminelle handling retfærdiggør vel ikke den anden.

Det er vigtigt at have det hele med hvis man vil snakke om
personer der bliver undertrykt pga. deres embede.

// Hans

Fra : /Peter

Dato : 21-12-09 12:42

> Det er vigtigt at have det hele med hvis man vil snakke om
> personer der bliver undertrykt pga. deres embede.

Det vil man heller ikke, man vil kun snakke om een bestemt gruppe nemlig
de
danske præster alle andre er uvedkommende i den diskussion.

Muhamedanerpræsterne kan tage deres snak andetsteds.

Fra : ;@

Dato : 21-12-09 19:43

On 21 Dec 2009 10:26:10 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Det er vigtigt at have det hele med hvis man vil snakke om
>personer der bliver undertrykt pga. deres embede.

det hele

altså een enkelt infam imam

og over 10 % af præsterne i Danmark

man må sige at du gør alt for at rette fokus det forkerte sted hen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-12-09 21:01

On Mon, 21 Dec 2009 19:43:28 +0100, ;@ wrote:

> det hele
>
> altså een enkelt infam imam

Flot ordspil

> og over 10 % af præsterne i Danmark
>

> man må sige at du gør alt for at rette fokus det forkerte sted hen

Det er nok nærmere omkring 2 % imamer, hovedsagelig fordi deres adresser
ikke er kendte.

Kun en fornemmelse

--
MVH
Bruno

Fra : Harald Mossige

Dato : 21-12-09 11:43

Patruljen skreiv:

> [...]
> graffiti med ordene "Han er Djævelens søn" til dødstrusler i
> forbindelse med dåb af en person med muslimsk familie.

Bekymringsfullt.

Man skulle tro at det bekymrer kirken også, så mye at kirken gikk inn i
årsaksforholdene. Med så store tall er det faktisk mulig at det er en
systemfeil småfeet reagerer imot. Men siden dette eventuellt ville
innebære å erkjenne egne fril, så er det sikkert mest fornuftig å bare
klage høylytt?