Focus MKII Tilskudsvarmer
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-09 22:59

Hej,

Jeg har en TDCI 1.6 årgang 05, nogle der ved om der er tilskudsvarmer i
sådan en som standard?

I de har temperature er den utrolig længe om at blive varm... altså over
60-70grader bare...

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-12-09 23:37

Kasper wrote:
> [...]
> i sådan en som standard?
>
> I de har temperature er den utrolig længe om at blive varm... altså

Sikkert ikke. Ud fra din beskrivelse.

Hvad udstyrsniveau er den?

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-09 23:57

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Sikkert ikke. Ud fra din beskrivelse.
>
> Hvad udstyrsniveau er den?

Jeg tror det er den Trend... 2-Zone klima anlæg og varme i forude etc..

Men du har nok ret det ikke er deri... troede måske det bare var som
standard ved at man skal køre så langt ingen den bliver varm, det er vel
ikke sundt for motoren

Kasper

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-09 00:05

Kasper wrote:
> [...]
> Men du har nok ret det ikke er deri... troede måske det bare var som
> standard ved at man skal køre så langt ingen den bliver varm, det er

Det mest usunde i den sammenhæng er nok hvis olien er alt for tyktflydende.
Ellers tror jeg såmænd ikke det i sig selv er så slemt.
--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 06:18

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> Jeg har en TDCI 1.6 årgang 05, nogle der ved om der er tilskudsvarmer i
> sådan en som standard?

Det ka jeg ik forestille mig medmindre du har købt den med vinterpakken, som
jeg mener hedder Nordic.

> I de har temperature er den utrolig længe om at blive varm... altså over
> 60-70grader bare...

Eksakt mine medarbejderes store frustration, fordi:
I mit forrige job havde jeg 15 stk Ford Connect med samme motor kørende. Det
gav mig megen skriveri ift. Ford-importøren, fordi medarbejderne klagde over
en kold bil om vinteren. Meget blev forsøgt bla. montering af
tilskudsvarmeenhed, men det var stadig ikke godt. Nogle af bilerne blev
leverede med Nordic-pakken (Ford og vi var ikke opmærksom på muligheden for
dét tilvalg - fremgik ikke af brochure eller andet), som var en bedre
løsning. Underligt nok gav eftermontering af samme system ikke samme
resultat.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 11:35

Kasper wrote:
> [...]
> i sådan en som standard?
>
> I de har temperature er den utrolig længe om at blive varm... altså

Til dem der har tilskudsvarmer og ønsker fuld funktionalitet:

http://padborg-elektro.dk.web2.redhost.dk/webshop?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=50&category_id=17

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-12-09 11:39

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Til dem der har tilskudsvarmer og ønsker fuld funktionalitet:

Det er en annonce - ikke en erfaring på at/om det virker !

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 11:59

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det er en annonce - ikke en erfaring på at/om det virker !

Er det som alle andre med oliefyr, tror jeg ingen har oplevet at de 4-5 KW
varme den hoster ind, ikke gør en stor forskel.

Så er ret overbevist om den virker.

Men kan da tage fejl. I VW mener jeg bestemt den slags virker. Har aldrig
hørt andet.

Forskellen på stand- og zusatzheizung er jo netop at du kan vælge at starte
fyret selv ved standh.

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 26-12-09 14:28

> ...tror jeg ingen har oplevet at de 4-5 KW varme den hoster ind, ikke gør
> en stor forskel...

Uden tvivl

> Men kan da tage fejl.

Ja

> I VW mener jeg bestemt den slags virker. Har aldrig hørt andet.

VW? - det er en Ford.

> Forskellen på stand- og zusatzheizung er jo netop at du kan vælge at
> starte fyret selv ved standh.

For at Kasper får det fulde udbytte af investering af et ombygningssæt, vil
jeg tro, dét kræver, at han har et system (fyr som tilskudsvarme) i forvejen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-12-09 15:31

Mogens (K) wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Uden tvivl

> Ja

> VW? - det er en Ford.

Det er jo også derfor jeg skriver VW. Men tror næppe det gør den store
forskel. Linket jeg henviser til er jo netop også til en Ford.

> For at Kasper får det fulde udbytte af investering af et
> ombygningssæt, vil jeg tro, dét kræver, at han har et system (fyr som
> tilskudsvarme) i forvejen

Sjovt nok er det jo netop også det jeg skriver:

"Til dem der har tilskudsvarmer og ønsker fuld funktionalitet"

For vi fik det da nogenlunde på det rene at det havde spørger vist ikke..
:ø)

--
- Frank