At afmontere en bilalarm?
Fra : KimT

Dato : 20-12-09 21:58

Hej, efter at have haft en del problemer med min alarm (monteret af den
tidligere ejer) har jeg besluttet af fjerne den.

Der sidder en sirene i motorrummet og når jeg følger ledningerne fra den
forsvinder de væk under paneler mm. Så før jeg afmonterer det hele vil
jeg høre om jeg kan få lidt hjælp her.

Den er af typen med sirene+centrallås (man kan ikke låse dørene op med
nøgle, kun fjernbetjeningen).

Hvor svært er det at fjerne sådan en alarm ?

Skal jeg også have dørbeklædningen af ?

Jeg har ikke erfaring med bilalarmer, så jeg er ikke klar over hvor
kompliceret en opgave det er at afmontere. Håber på et par kommentarer
herfra fra nogen som har rodet med den slags.

Mvh KimT

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-12-09 22:00

KimT wrote:
> [...]
> kompliceret en opgave det er at afmontere. Håber på et par kommentarer
> herfra fra nogen som har rodet med den slags.

Er det lavet "rigtigt" er det i sagens natur, ikke let.

--
- Frank

Fra : alexbo

Dato : 20-12-09 23:42

"KimT" skrev

> Den er af typen med sirene+centrallås (man kan ikke låse dørene op med
> nøgle, kun fjernbetjeningen).
>
> Hvor svært er det at fjerne sådan en alarm ?

Hvis centrallåsen er original og alarmen blot er koblet på den er det ikke
svært.

Man er det een enhed med centrallås, startspærre og alarm i en boks vil det
være svært.
Alarmen, altså lyden og blinkene er nok ikke svære, river du sirenen ud kan
den ikke sige noget, og fjerner du ekstraledningerne til blinklyset, så
blinker de ikke mere.

Men jeg formoder at det er en gammel slæde uden fabriksmonteret centrallås,
uden fabriksmonteret startspærre, hvor en tidligere ejer har fjernet
dørlåsene og monteret en kombinationsting, så kan du jo vælge at købe en ny
centrallås hive alt det andet ud, og bare have en virksom centrallås.

I princippet er alle eftermonterede startspærrer ens, nogle ledninger fra
boksen afbryder nogle fabriksledninger, så man følger alle ledninger, og
finder man to der går op til en overklippet fabriksledning så samler man den
overklippede og fjerner de nye.

Hvis du ingen dørlåse har skal du jo være noget forsigtig med hvad du
fjerner.
Jeg synes du skal starte med at overveje hvad det egentlig er du har og hvad
du vil.

mvh
Alex Christensen