Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Jeg kan ikke få en pæn jævn hvid kant, når~
Fra : jonaskjaer

Dato : 20-12-09 09:10

Jeg har netop købt en Canon Pixma mp990 til at printe billeder
på. På trods af at printeren kan printe billederne uden hvid kant, så
synes jeg faktisk det ser fedt ud med den hvide kant!

Mit problem er, at jeg ikke kan få den hvide kant jævn! Hvis jeg
vælger printerens standard indstillinger bliver det helt skævt og selv
om jeg selv prøver at korrigerer margenerne, bliver det aldrig helt
jævnt.

Er der nogen der har et tip til, hvordan jeg kan få fine jævne hvide
kanter på mine printede billeder?

Mange hilsner
Jonas

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-12-09 18:03

"jonaskjaer" <mail@jonaskjaer.dk> skrev i en meddelelse
[...]

_________________________________

Hvad med at lave et lag i photoshop i 297x210mm og lave hvide kanter på dét,
og så bede printeren om at printe til kant?

Mvh Anders

Fra : thl

Dato : 21-12-09 10:50

[...]

Du skal sikre dig at papiret ikke kæntrer på sets vej
gennem maskinen.
Når der kommer skæve print ud af min printer, er det altid et papirstyr
der ikke er sat rigtigt

mvh

Thorbjørn

Fra : jonaskjaer

Dato : 23-12-09 02:18

On 21 Dec., 10:50, "thl" <lykkeb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gennem maskinen.
> Når der kommer skæve print ud af min printer, er det altid et papirstyr

#Thorbjørn:
Der er sådan en automatisk sliske (eller hvad sådan noget hedder), der
præcist føder printeren med papiret, så jeg tror ikke det er der
problemet ligger.

Fra : Bo Armand

Dato : 23-12-09 10:58

> [...]

Der er sådan en automatisk sliske (eller hvad sådan noget hedder), der
præcist føder printeren med papiret, så jeg tror ikke det er der

Der sidder nogle "slidere" du skal skyde ind så de passer med Fotopapiret,
som du self. sætter ned i den bagerste arkføder.
Ifølge Canons online manual er det ikke automatisk, men noget du selv skal
tilpasse.

Hilsen Bo Armand

Fra : jonaskjaer

Dato : 23-12-09 02:19

On 20 Dec., 18:02, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad med at lave et lag i photoshop i 297x210mm og lave hvide kanter på dét,
> og så bede printeren om at printe til kant?

#Anders
Tak for tip - det er selvfølgelig en mulighed. Men det undre mig bare,
at den ikke selv kan gøre dem jævne.