Jan skrev:
>
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2d0ed9$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Det er jo pokkers uheldigt, at lige den ting ud af to man prøver først
>> ikke er den der gør tricket. Men jeg synes nu, at værkstedet har ret.
>> Som du beskriver det, så var det dig selv i samråd med værkstedet der
>> tog beslutningen om, at starte med at udskifte relæet. Det fremgår
>> ikke, at du på det tidspunkt lavede nogen aftale med værkstedet om at
>> de ville tage det nye relæ tilbage hvis det viste sig ikke at være
>> årsagen.
>> Det har en medarbejder så siden nævnt for dig i telefonen, men det
>> måske uden at kende historien til bunds, og kun efter at have hørt din
>> udlægning.
>> Du skriver ikke om værkstedet virkelig bestilte relæet hjem, eller om
>> de havde det på lager, men det ændrer ikke ret meget ved situationen.
>>
>> Jeg synes du skulle æde regningen og glæde dig over, at du
>> sandsynligvis har fået taget et kommende problem i opløbet. Husk på,
>> at der faktisk blev vist fejl ved relæet ved motortesten. Hvis det er
>> svært at betale regningen, er værkstedet sikkert til at snakke med om
>> at dele den i 2. Hvis du vil prøve at "spare" lidt, så kan du jo
>> montere dit gamle, og angiveligt fejlbehæftede relæ i bilen igen, og
>> se om du kan få afsat det "nye" på DBA. Det vil du dog nok fortryde
>> hvis det gamle pludselig fejler så du får problemer med bilen igen.
>> Sorry, men det er nu min mening.
>>
>> --
>> Martin
>>
www.martinbak.dk/
>>
http://www.youtube.com/watch?v=qnIGe-27lTU
>
> Hej Martin
>
> Det er netop for at høre andres meninger at jeg skriver her. Jeg skal
> dog sige at jeg gennem hele forløbet har gjort værkstedet opmærksom på
> at det skal gøres så billigt som muligt. Der skal jo være råd til
> julegaver til andre end bilen og værkstedet
> Men Jeg forstår ikke hvorfor værkstedet bare udskifter dele uden at
> kontrollere om de virkelig er defekte, men ud fra en devise om at "Det
> computeren sagde, var at der var fejl på dimsen"
> Groft sagt kunne man jo have startet med at skifte delen mellem
> nummerpladerne. For derefter at sige at computeren sagde at det var den
> der var defekt.
> Jeg ved at man kan tærske langhalm på sådan et spørgsmål. Men der sgu
> surt at skulle betale for noget der ikke var defekt. Nu er jeg selv
> el-mand og kender til den slags.
> Det er også mega surt at betale 2350 kr. for at finde ud af dagen efter
> at det hjalp intet. Så føler man virkelig at pengen var givet bedre til
> fattige børn i afrika. Eller nede på den lokale bodega.
>
Situationen er efterhånden klassisk omkring fejlmeldinger og til dels
forårsaget af moderne mekanikere der lige som vi andre stoler blindt på
det elektronikken fortæller dem og ikke tillige udfører lidt godt
gammeldags mekaniker-arbejde á 'skille ad - kigge på - samle igen'
hvorunder stikket med den dårlige forbindelse sikkert ville have været
fundet
Rundt omkring i det ganske land er der masser af mekanikere der lever
højt på at have specialiseret sig i mærker eller ligefrem modeller og
derved har meget lettere ved at stille rette diagnose fra starten af,
bl.a. ud fra 'plejer at være' kendskabet, hvilket desværre så langtfra
ikke er tilfældet for de autoriserede værksteder
F.eks. er en bekendt meget ærekær VW-mekaniker og har derfor, igennem
længere tid, været på kollisionskurs med sin værkfører der er gammel
Ford-mekaniker og føler sig nødsaget til at udføre fejlsøgning efter
bogen og ikke vil høre på medarbejdere 'der husker engang hvor et
lignende tilfælde'
--
Armand.