Byggeanmeldelse eller byggetilladelse???
Fra : Klaus Ankerstjerne E~

Dato : 20-12-09 00:34

Jeg skal til at lave nyt køkken. Vores uopvarmede udestue på 24 kvm.
skal isoleres, opvarmes og indrettes til køkken, men skal kommunen give
tilladelse til sådan en ombygning eller er det nok at, jeg bare anmelder
det? Det mest optimale ville jo være, at jeg bare kunne lave ombygningen
uden at indblande kommunen, men det er sikkert ikke lovligt.

mvh. Klaus Ankerstjerne

Fra : CC

Dato : 20-12-09 09:36

"Klaus Ankerstjerne Eriksen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> det? Det mest optimale ville jo være, at jeg bare kunne lave ombygningen
> uden at indblande kommunen, men det er sikkert ikke lovligt.

Du bygger til dit hus med x m2. Derfor skal du søge om byggetilladelse.
Om så udestuen bygges om, eller et redskabsrum må lade livet eller du bygger
på den "bare" jord - så er det en tilbygning.
Endvidere står din udestue sandsynligvis anført i BBR, og det skal jo også
ændres.

Er du stadig i tvivl - så besøg kommunens tekniske forvaltning, og få en
snak, så får du også præciseret hvad der skal vedlægges byggetilladelsen.
Husk at der skal aut. håndværkere til vand, kloak og el. Så måske skal du
nøjes med at bygge en stue