Teenagemusik fra Flandern
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-09 21:58

Nu er hollandsk musik jo blvet såp populærtt i de sidste år, men de taler jo
også hollandsk i Flandern (Nord-Belgien).

Hvad synes i om Flandernsk slager ?

Her er et par gode sange. Her....

Jeg vil danse med dig:
http://www.youtube.com/watch?v=X9CbiUikn_A&feature=related

Du er kvinden: http://www.youtube.com/watch?v=ppsfvBL8f3I&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-09 22:10

meddelelsen news:4b2beceb$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nu er hollandsk musik jo blvet såp populærtt i de sidste år, men de taler
> jo også hollandsk i Flandern (Nord-Belgien).

Lige et par smagsprøver mere

http://www.youtube.com/watch?v=khXgemrSh54&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bUC-IOm3RpU&feature=related

Fra : Michel

Dato : 19-12-09 06:32

> Hvad synes i om Flandernsk slager ?

At musikken er glimrende, men de unge mennesker skulle måske gestikulere
lidt mindre, for det ser mildest talt afsindigt sjovt ud.

Jeg var selv i Bruxelles for nogle år siden og skulle med turistbus hjem kl.
2 om natten, så jeg ventede ved et busstoppested (det var ret koldt), og der
var intet mindre end to venlige teenagere, der på henholdsvis flamsk og
fransk (med nogle minutters mellemrum) gjorde mig opmærksom på, at der ikke
kørte busser på dette tidspunkt. Spøjst med en by hvor man taler to meget
forskellige sprog. Jeg ankom i øvrigt kl. 4 om morgenen til Bruxelles og tog
videre til Antwerpen, så det var lidt af en "dødstur". Men dette er vist
lidt off-topic, så jeg holder her med "rejseoplevelserne"...

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-09 09:59

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> At musikken er glimrende, men de unge mennesker skulle måske gestikulere
> lidt mindre, for det ser mildest talt afsindigt sjovt ud.

Så vil du synes ham her er sjov. Man skal passe på ikke at få en arm i
hovedet: http://www.youtube.com/watch?v=MlJrl2jgpvo&feature=related

ZangerBob har også meget med det: http://www.youtube.com/watch?v=URyJMwqOnXA

........og her er der armsvingeri til den store guldmedalje:
http://www.youtube.com/watch?v=v4K3jRg0jb8&feature=related

JESSAICA MALFIT
Men de kan også lade være. Her er ikke meget af det:
Jessica Malfait, svinger f.eks. ikke meget med arme og ben, men hun synger
dæleme godt og musikken har dejlig tysk lyd-præg. Men det er altså hollandk.
Hun ved sandelig hvordan et hit skrues sammen:
http://www.youtube.com/watch?v=TOI9zwO1dVU&feature=related

og LINDA forholder sig også relativt rolig:
http://www.youtube.com/watch?v=YSVxYaMJTdM&feature=related

Hilsen Åge