Att. Mogens (K): Komplette vinterhjul; hvo~
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 20:18

Skal til Flensborg d. 23.12. og hente gæster (med lille barn=ingen
taxa) og overvejede "Kompletträder: Stahlfelgen mit Winterreifen" hos

http://ssl.delti.com/cgi-bin/skw.pl

Får dog denne besked:

"Leider können wir Ihnen für dieses Fahrzeug im Moment keine
Kompletträder anbieten."

Wo denn sonst?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-09 20:34

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> "Leider können wir Ihnen für dieses Fahrzeug im Moment keine Kompletträder
> anbieten."

Toyota er der vel ik så mange af down there?
På min gamle laptop havde jeg et link til een i Flensborg, der kunne matche
reifendirekt, men laptoppen er skrottet inkl. mistede data

> Wo denn sonst?

Alternativ: fælge fra en hugger og dæk fra dækonline?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 20:44

Mogens (K) har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Toyota er der vel ik så mange af down there?

Camryen blev stort set ikke solgt dér (prisen matchede en Daimler )

> På min gamle laptop havde jeg et link til een i Flensborg, der kunne matche
> reifendirekt, men laptoppen er skrottet inkl. mistede data

Tom (Vandhund) endte vist ved Euromaster for ½ år siden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-09 20:55

> Camryen blev stort set ikke solgt dér (prisen matchede en Daimler )

Eksklusivt :)

> Tom (Vandhund) endte vist ved Euromaster for ½ år siden

Jup, men kun dæk?
Det var Kim Voss, som skrev noget, men en søgning på google gav ik noget:
http://lmgtfy.com/?q=d%C3%A6k+flensborg+kim+voss

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 20:57

Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Eksklusivt :)

Hæ hæ

> Jup, men kun dæk?

Ka sq godt være...

> Det var Kim Voss, som skrev noget, men en søgning på google gav ik noget:
> http://lmgtfy.com/?q=d%C3%A6k+flensborg+kim+voss

Sidder selv og roder:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/ec6b7c81c80b1ee0/f4d41df8b7484a92?pli=1

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-12-09 21:04

> Sidder selv og roder:
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/ec6b7c81c80b1ee0/f4d41df8b7484a92?pli=1

Tror det var Meerbach: www.reifenhelm.de
Eller Reifen Thomsen. Er mest til den første - erindringsmæssigt

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 21:18

Mogens (K) forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Tror det var Meerbach: www.reifenhelm.de
> Eller Reifen Thomsen.

Han er - alt andet lige - dyrere...

> Er mest til den første - erindringsmæssigt

"Kompletträder: Michelin ALPIN PA3 178,00 ¤"

Dog:

"ACHTUNG: Preise für japanische Fahrzeuge auf Anfrage!"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-12-09 22:09

Kan også have været Reifen Boysen:

http://www.reifen-boysen.de/bilder/RB-Winteralukomplettrad%202009.html

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 23:03

Andreas M. Hansen kom med følgende:
> Kan også have været Reifen Boysen:
>
> http://www.reifen-boysen.de/bilder/RB-Winteralukomplettrad%202009.html

Ka huske Tom valgte Reifenboysen fra

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-12-09 18:28

Hans Paulin (6310) skrev:
> Mogens (K) har bragt dette til os:

> Camryen blev stort set ikke solgt dér (prisen matchede en Daimler )

Selvom man som tysker ikke umiddelbart genkender Camry'en, drejer det
sig så ikke blot om alm. Toyota fælg-dimensioner??
I så fald kan man jo lette arbejdet ved at søge/forespørge på f.eks.
Carina-fælge (i fald at dé matcher!)!

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 18:36

> Selvom man som tysker ikke umiddelbart genkender Camry'en, drejer det sig
> så ikke blot om alm. Toyota fælg-dimensioner??

Ser man på en "boltcirkel" - Camry er speciel.
http://lmgtfy.com/?q=boltcirkel

> I så fald kan man jo lette arbejdet ved at søge/forespørge på f.eks.
> Carina-fælge (i fald at dé matcher!)!

Hvad mon Hans fandt på...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 19:01

Følgende er skrevet af Mogens (K):

> Hvad mon Hans fandt på...

Jeg kiggede på 5-døgnsprognosen og så at d. 23. (hvor vi skal til
Flensborg) er der plus-grader.

"Nach mir die Sintflut!"

Kunne vi få sendt "preissgünstige Komplett-räder" som fra
Reifendirect.de til døren ville jeg dog købe dem.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 19:07

> Jeg kiggede på 5-døgnsprognosen og så at d. 23. (hvor vi skal til
> Flensborg) er der plus-grader.
> "Nach mir die Sintflut!"

He he - er sneen ikke også ryddet af vejen hos jer nu?

> Kunne vi få sendt "preissgünstige Komplett-räder" som fra Reifendirect.de
> til døren ville jeg dog købe dem.

Det er jo dét -> den nethandel, den nethandel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 19:10

Mogens (K) har bragt dette til os:

> He he - er sneen ikke også ryddet af vejen hos jer nu?

Jo, på de større veje (hovedvej 8 fx.)

http://www.vintertrafik.dk/

For at komme ud på dén skal man dog over Vibevej, Møllegade og
Industrivej og dér ligger sneen som kagedej

> Det er jo dét -> den nethandel, den nethandel

Jup

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-12-09 19:54

Mogens (K) skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Ser man på en "boltcirkel" - Camry er speciel.
> http://lmgtfy.com/?q=boltcirkel

Men matcher dog så almindeligt forekommende Toyota's som: MR2; Previa og
Supra!
Forøvrigt i.h.t:
<http://www.dkfritidbil.dk/diverse/faelge/Boltcirkel.htm> (genfundet
v.h.a. Google!).

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-09 13:41

Mogens (K) udtrykte præcist:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Ser man på en "boltcirkel" - Camry er speciel.
> http://lmgtfy.com/?q=boltcirkel

> Hvad mon Hans fandt på...

I dag var jeg i Tarp syd for Flensborg hos Reifen Boysen med Carinaen
hvor jeg formedelst 500 euro fik monteret 4 stk. Kompletträdern i stål
med Goodyear UltraGrip 7+ i størrelsen 185/65-14.

Jeg havde bedt om Conti TS 830 eller alternativt Michelin Alpin, men de
var ikke lagervare.

Vejrudsigten for den kommende uge snakker om minus 8 grader bl.a. på
mandag når jeg skal på arbejde plus at vi skal til Flensborg d.1.1. om
morgenen, så nu var det nu

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 18:07

> [...]
> Vejrudsigten for den kommende uge snakker om minus 8 grader bl.a. på
> mandag når jeg skal på arbejde plus at vi skal til Flensborg d.1.1. om

Du er sgu en fornuftig mand, Hans

Hvornår skal vi gentage succesen med go-cart samt grillfest i Sønderjylland
samt besigtigelse af hvis Commodore i baghaven. Jeg ka nemt mønstre 4 md
herfra (2 sønner, Jan W og moi), og nu da BeeJay er med igen, er vi vel
langt med opgaven?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-09 18:59

Mogens (K) forklarede den 29-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Du er sgu en fornuftig mand, Hans

Jeg takker og bukker

> [...]
> herfra (2 sønner, Jan W og moi), og nu da BeeJay er med igen, er vi vel langt

Huset i Snogbæk står stadig til rådighed

Det kan være jeg kan stille med Mic så; jeg kan da i hvert fald spørge

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-12-09 21:04

> Huset i Snogbæk står stadig til rådighed

Kanon have til formålet :)

> Det kan være jeg kan stille med Mic så; jeg kan da i hvert fald spørge

Nice

> Konen vil godt lave salat, siger hun

Arrangementet ku være fantastisk - skibet må sættes i søen.
Hvornår vil være belejligt ud fra en standard kalender - det ska jo helst
være godt og relativt varmt vejr

Maj kunne være tiden?
(juni er vi på Le Mans)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-09 21:39

Mogens (K) forklarede:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Kanon have til formålet :)

Hæ hæ

> Nice

Jup

Per Beer ku nok osse lokkes

> Arrangementet ku være fantastisk - skibet må sættes i søen.

Jup

Der er jo osse en kart-bane i Asserballe

> Hvornår vil være belejligt ud fra en standard kalender - det ska jo helst
> være godt og relativt varmt vejr

Jeg er åben for alle forslag

> Maj kunne være tiden?
> (juni er vi på Le Mans)

Jow - vi skal ikke noget specielt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-12-09 19:01

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 18:55

Den 21-12-2009, skrev Armand:

> [...]
> ikke blot om alm. Toyota fælg-dimensioner??
> I så fald kan man jo lette arbejdet ved at søge/forespørge på f.eks.

Mener jeg de gør.

Da vi osse har en Carina søgte jeg på dem (da vi så bare kunne udruste
dén (i de 4 dage om året hvor det er glat ), men resultatet var
nøjagtig det samme: "Keine Komplett-räder vorhanden"!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 18:59

> Mener jeg de gør.

Nope (se link)

> Da vi osse har en Carina søgte jeg på dem (da vi så bare kunne udruste dén
> (i de 4 dage om året hvor det er glat ), men resultatet var nøjagtig
> det samme: "Keine Komplett-räder vorhanden"!

Synd

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 19:12

Mogens (K):
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Nope (se link)

Ja, kiggede osse; godt jeg ikke foretog mig noget overilet

> Synd

Ja; sad osse og overvejede om jeg alligevel skulle have fortsat med at
købe tyske biler!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-12-09 20:02

> Ja, kiggede osse; godt jeg ikke foretog mig noget overilet

Skuffende

> Ja; sad osse og overvejede om jeg alligevel skulle have fortsat med at
> købe tyske biler!?

Jep - Opel styrer igen, og Astra fås jo i ganske potente versioner

Hvodden går det med Mike - har han stadig Commodoren?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-12-09 21:04

Mogens (K) har bragt dette til os:

> Jep - Opel styrer igen, og Astra fås jo i ganske potente versioner

Ja, osse Corsa rykker

> Hvodden går det med Mike - har han stadig Commodoren?

Vi er kun på føs'dashilsen nu; jeg ved kun at han stadig har sin
cabriolet til salg:

http://kortlink.dk/79ud

og at han nu kører VAG; svigerfar (Lejrskov Biler ApS) er forhandler

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-12-09 18:40

Mogens (K) tastede følgende:

> Hvodden går det med Mike - har han stadig Commodoren?

Forelagde ham spørgsmålet da han sendte julehilsen; hér er hvad han
svarede:

"Hej Hans. Du må hilse Mogens - jeg har skam stadig Commodore'n - men
det er nu ikke meget jeg får kørt i den - det er kun blevet til 400 km
i år! Bliver dog lidt mere til næste år, for året's Opel træf bliver
holdt på Sjælland, så det giver lidt km (det var i Vorbasse i år). Din
svejsning af udstødnings pott'erne holder også endnu - men den er
begyndt at lyde en smule utæt. Skal dog have fundet en garage til den
de næste par måneder - for der hvor den står nu kan den desværre ikke
blive stående - og mine to garager ved huset er fyldt med daglige biler
til kæresten og mig"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-12-09 09:00

> Forelagde ham spørgsmålet da han sendte julehilsen; hér er hvad han
> svarede:
> "Hej Hans. Du må hilse Mogens

Tusind tak for det !

> [...]
> kan den desværre ikke blive stående - og mine to garager ved huset er
> fyldt med daglige biler til kæresten og mig"

He he - sikkert Opel alle sammen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-12-09 09:57

Mogens (K) skrev den 25-12-2009:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Tusind tak for det !

> He he - sikkert Opel alle sammen

Nej, han er gået over til fjenden og kører VAG; svigerfar er forhandler

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-09 12:05

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nej, han er gået over til fjenden og kører VAG; svigerfar er
> forhandler '

Køreglæde og ejerglæde.

En ting du aldrig oplever med en Kruse.

--
- Frank

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-12-09 21:45

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> http://ssl.delti.com/cgi-bin/skw.pl
> Får dog denne besked:
> "Leider können wir Ihnen für dieses Fahrzeug im Moment keine

Det var ikke mig selv der var af sted, så jeg er ikke 112% sikker på
rigtigheden (kan undersøge det hvis det har interesse)

Men den eneste gang jeg har opnået at få skiftet dæk på en bil mener jeg
det foregik ved det der hedder "Reifen Technik Nord" i Harrislee lige
lidt syd for Padborg.

De var en del billigere end i Padborg. Og oveni, fandt vi ud af under
seancen, følger der en kontrol og evt. smøring, af styrtøjet med fordi
det var på den aksel der skulle nye dæk.

Det skulle være noget der er lovpligtig dernede. Og fordi man er
udlænding betalte den tyske stat for det.

Om de har hvad du skal bruge kan du måske finde ud af her:
http://www.rtn.de/cms/

Og hvis jeg skal undersøge videre må du lige sige til.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-12-09 23:08

Finn Guldmann kom med følgende:

> [...]

> http://www.rtn.de/cms/
>
> Og hvis jeg skal undersøge videre må du lige sige til.

Tak

Hans
www.zofiaoghans.dk