"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2defd1$0$56779
> Der har jo været skrevet meget om det inden. Nu da det er en realitet, er
> fusen jo gået lidt af ballonen.
Og alligevel nægter mærket åbenbart at dø.....? Mine forhåbninger er
selvfølgelig at der findes en køber af en eller anden slags. Der er i løbet
af dagen i dag indgået flere henvendelser i den henseende, så håbet er som
bekendt lysegrønt.
Ligesom der er meget mere under overfladen end hvad div. journalister
umiddelbart skriver om..
> Skal da indrømme at det er med vemod for eget vedkommende. Der var tusind
> mærker jeg hellere så "dø".
Helt enig. Jeg har kendskab til flere, som rent faktisk har trillet en tåre
over beskeden. Det er sådan med Saab at netop p.g.a. fabrikkens størrelse er
fanskaren så omfattende og man kommer rigtig, rigtig tæt på selve kernen af
historien, den røde tråd, og alle de mennesker som er med til at skabe denne
specielle bil. (har jeg også nævnt tidligere, hvilket specielt et "uvidende"
individ ikke sansede andet at gøre grin med og sågar kalde for løgn)....
Jeg har selv haft en forkærlighed for mærket de seneste 25 år, og har fulgt
det i tykt og tyndt. Og det som entusiast - ikke fanatiker.
)
Jeg ved udemærket, hvor Saab har sine svagheder. Det forhindrer mig dog ikke
at være varm fortaler for mærket, eller i at korrekse folk som kender en
overflade, men intet andet til mærket, og derfor har nogle overfladiske og
ofte forkerte forestillinger om bilen.
> Omvendt var både Saabs forspil og ægteskab med GM vel en dødssejler. GM
> fik aldrig for alvor øje på Saabs særpræg og styrker.
HELT ENIG!!! Det var en gylden mulighed, hvis de havde ofret alle
milliarderne fra starten, på at udvikle en produktpalette. Men på typisk
overlegen amerikansk manér, ville man køre det the american way, hvilket man
som europæer udemærket ved ikke duer i en virkelig verden..
I sidste ende har GM fortjent at miste, hver eneste cent Saab-eventyret har
kostet dem...
--
http://www.saabklub.dk/