/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt psalme til Såbs begravelse
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 18:52
 
 
KimH (20-12-2009)
Kommentar
Fra : KimH


Dato : 20-12-09 10:04


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2bc153$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Henrik vælger selv melodi.
>
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2411
>
>
>
> --
> - Frank
>

Hvor bliver Henrik af
Synes ikke der har været meget skrevet om det , er alle bare ligeglade

KimH


Frank Leegaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-12-09 10:35

KimH wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2bc153$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Henrik vælger selv melodi.
>>
>> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2411
>>
>>
>>
>> --
>> - Frank
>>
>
> Hvor bliver Henrik af
> Synes ikke der har været meget skrevet om det , er alle bare ligeglade

Der har jo været skrevet meget om det inden. Nu da det er en realitet, er
fusen jo gået lidt af ballonen.

Skal da indrømme at det er med vemod for eget vedkommende. Der var tusind
mærker jeg hellere så "dø".

Omvendt var både Saabs forspil og ægteskab med GM vel en dødssejler. GM fik
aldrig for alvor øje på Saabs særpræg og styrker.

--
- Frank



Henrik B. (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-12-09 21:15

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2defd1$0$56779

> Der har jo været skrevet meget om det inden. Nu da det er en realitet, er
> fusen jo gået lidt af ballonen.

Og alligevel nægter mærket åbenbart at dø.....? Mine forhåbninger er
selvfølgelig at der findes en køber af en eller anden slags. Der er i løbet
af dagen i dag indgået flere henvendelser i den henseende, så håbet er som
bekendt lysegrønt.
Ligesom der er meget mere under overfladen end hvad div. journalister
umiddelbart skriver om..

> Skal da indrømme at det er med vemod for eget vedkommende. Der var tusind
> mærker jeg hellere så "dø".

Helt enig. Jeg har kendskab til flere, som rent faktisk har trillet en tåre
over beskeden. Det er sådan med Saab at netop p.g.a. fabrikkens størrelse er
fanskaren så omfattende og man kommer rigtig, rigtig tæt på selve kernen af
historien, den røde tråd, og alle de mennesker som er med til at skabe denne
specielle bil. (har jeg også nævnt tidligere, hvilket specielt et "uvidende"
individ ikke sansede andet at gøre grin med og sågar kalde for løgn)....

Jeg har selv haft en forkærlighed for mærket de seneste 25 år, og har fulgt
det i tykt og tyndt. Og det som entusiast - ikke fanatiker. )
Jeg ved udemærket, hvor Saab har sine svagheder. Det forhindrer mig dog ikke
at være varm fortaler for mærket, eller i at korrekse folk som kender en
overflade, men intet andet til mærket, og derfor har nogle overfladiske og
ofte forkerte forestillinger om bilen.

> Omvendt var både Saabs forspil og ægteskab med GM vel en dødssejler. GM
> fik aldrig for alvor øje på Saabs særpræg og styrker.

HELT ENIG!!! Det var en gylden mulighed, hvis de havde ofret alle
milliarderne fra starten, på at udvikle en produktpalette. Men på typisk
overlegen amerikansk manér, ville man køre det the american way, hvilket man
som europæer udemærket ved ikke duer i en virkelig verden..
I sidste ende har GM fortjent at miste, hver eneste cent Saab-eventyret har
kostet dem...

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-12-09 21:32

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2defd1$0$56779
>
>> Der har jo været skrevet meget om det inden. Nu da det er en
>> realitet, er fusen jo gået lidt af ballonen.
>
> Og alligevel nægter mærket åbenbart at dø.....? Mine forhåbninger er
> selvfølgelig at der findes en køber af en eller anden slags. Der er i
> løbet af dagen i dag indgået flere henvendelser i den henseende, så
> håbet er som bekendt lysegrønt.
> Ligesom der er meget mere under overfladen end hvad div. journalister
> umiddelbart skriver om..

Stadig .. Jeg tror det er og bliver svært. De kræver sin del at drive en
bilfabrikation rentabelt. Spykers nye tilbud tror jeg bare er spin og billig
rekvalme. De ved godt at GM ikke ville kunne beslutte salg så hurtigt.

"Spyker said it's renewed offer is valid to 5 p.m. Eastern Standard Time
Monday."

http://www.swedishwire.com/business/2161-spyker-renews-offer-for-gms-saab



--
- Frank



Henrik B. (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 20-12-09 22:31

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e89db$0$56772

> Stadig .. Jeg tror det er og bliver svært. De kræver sin del at drive en
> bilfabrikation rentabelt. Spykers nye tilbud tror jeg bare er spin og
> billig rekvalme. De ved godt at GM ikke ville kunne beslutte salg så
> hurtigt.

Og så alligevel, hvis det er korrekt at man var under én time fra at
underskrive en aftale i fredags...

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-12-09 23:43

Henrik B. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b2e89db$0$56772
>
>> Stadig .. Jeg tror det er og bliver svært. De kræver sin del at
>> drive en bilfabrikation rentabelt. Spykers nye tilbud tror jeg bare
>> er spin og billig rekvalme. De ved godt at GM ikke ville kunne
>> beslutte salg så hurtigt.
>
> Og så alligevel, hvis det er korrekt at man var under én time fra at
> underskrive en aftale i fredags...

GMs europachef siger at de har "rettet forespørgsler".

Hvad var det reelt de skulle skrive under i fredags?

En hensigtserklæring?

For i kraft at den manglende "due dilligence" rapport er det jo svært at
købe en virksomhed.

Nu skal man jo heller ikke være bleg for at indse at russerne kan lave en
"Rover" med Saab. Det er ikke kun kinøjserne der kan det.

Grams fryserproduktion blev også købt af et brasiliansk firma svjh. Mindre
end 2 år senere er hele produktionen nu i østeuropa.



--
- Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste