/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Imponerende vintervedligehold - not!
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 14:30

Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
går, både på Fyn og i Østjylland.

Det første jeg oplevede var sammenkørt sne, der var blevet til is, på
Den Fynske Motorvej, ca. fra Langeskov og videre mod Lillebælt.

Det kan kun skyldes at man er kommet for sent ud med plovene, og når
så overenskomsterne gør det billigst for Vejdirektoratet at sende
plovene ud, så er morgentrafikken startet, og man kan ikke komme til.

Så sent som i aftes, da jeg ville holde rast på Lillebælt Syd, var der
en lap i vinduet der forkyndte, at de måtte lukke kl. 11:40 i går, da
tilkørsel og p-plads ikke var blevet ryddet. Sølle!

Der hvor man kører fra Esbjergmotorvejen og ind på E45 nordpå, havde
der ikke i går kl. 18:00 været en sneplov, overhovedet! Sølle.

Det samme gjaldt for tilkørsel Kolding Vest.

På rute 176 fra Kolding og nordpå mod Give, havde der på lange stræk
ikke været nogen sneplov i lang tid, på trods af svær snefygning på
tværs af vejen. Dette var lige over middag, og der var flere steder
driver på 30 - 50 cm. Sølle!

Der var flere steder hvor man kunne se, at nogen havde været ude og
gøre noget ekstraordinært, når der var stigninger i terrænet.
Sandsynligvis fordi der var lastbiler der ikke kunne komme op. Så er
det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
stederne. Så var den strækning da ryddet!

Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så gør
de da lidt nytte alligevel?

Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
er udstyret med.

Det kan godt være, at lastbiler har spærret flere steder, fordi de
ikke har kunnet komme i gang efter et stop, men der er da ingen grund
til at fremprovokere det. Og det gør man s'gu, når manglende
snerydning gør vejen så smal, at man er nødt til at holde stille og
afvente trafik der skal den anden vej.

Vinterdæk eller ej, og erfaring eller ej, så behøver man ikke at gøre
det sværere end nødvendigt.

Det er bare ikke godt nok!

--

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 14:36

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
> Det første jeg oplevede var sammenkørt sne, der var blevet til is, på
> Den Fynske Motorvej, ca. fra Langeskov og videre mod Lillebælt.
>
> Det kan kun skyldes at man er kommet for sent ud med plovene, og når
> så overenskomsterne gør det billigst for Vejdirektoratet at sende
> plovene ud, så er morgentrafikken startet, og man kan ikke komme til.
>
> Så sent som i aftes, da jeg ville holde rast på Lillebælt Syd, var der
> en lap i vinduet der forkyndte, at de måtte lukke kl. 11:40 i går, da
> tilkørsel og p-plads ikke var blevet ryddet. Sølle!
>
> Der hvor man kører fra Esbjergmotorvejen og ind på E45 nordpå, havde
> der ikke i går kl. 18:00 været en sneplov, overhovedet! Sølle.
>
> Det samme gjaldt for tilkørsel Kolding Vest.
>
> På rute 176 fra Kolding og nordpå mod Give, havde der på lange stræk
> ikke været nogen sneplov i lang tid, på trods af svær snefygning på
> tværs af vejen. Dette var lige over middag, og der var flere steder
> driver på 30 - 50 cm. Sølle!
>
> Der var flere steder hvor man kunne se, at nogen havde været ude og
> gøre noget ekstraordinært, når der var stigninger i terrænet.
> Sandsynligvis fordi der var lastbiler der ikke kunne komme op. Så er
> det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
> snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
> stederne. Så var den strækning da ryddet!
>
> Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
> salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så gør
> de da lidt nytte alligevel?
>
> Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
> er udstyret med.
>
> Det kan godt være, at lastbiler har spærret flere steder, fordi de
> ikke har kunnet komme i gang efter et stop, men der er da ingen grund
> til at fremprovokere det. Og det gør man s'gu, når manglende
> snerydning gør vejen så smal, at man er nødt til at holde stille og
> afvente trafik der skal den anden vej.
>
> Vinterdæk eller ej, og erfaring eller ej, så behøver man ikke at gøre
> det sværere end nødvendigt.
>
> Det er bare ikke godt nok!

Myndighedernes budgetter lader til at slanke sig i takt med et "par gode
vintre"

Længere er den vist ikke.



--
- Frank



folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 15:07

On Fri, 18 Dec 2009 14:36:15 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:


>> Det er bare ikke godt nok!
>
>Myndighedernes budgetter lader til at slanke sig i takt med et "par gode
>vintre"
>
>Længere er den vist ikke.

>--

Nårh!!

Skal jeg så forstå det derhen, at de alenlange tråde om vinterdæk
eller ej, og dygtige/udygtige bilister, som du har deltaget flittigt
i, er spildte ord på ballelars??

Det er simpelthen regeringens skyld det hele. .o)))

Det kunne jeg jo have sagt mig selv, men først skulle den lige
forsøges tørret af på lastbilerne, som sædvanligt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 15:55

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 18 Dec 2009 14:36:15 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>
>>> Det er bare ikke godt nok!
>>
>> Myndighedernes budgetter lader til at slanke sig i takt med et "par
>> gode vintre"
>>
>> Længere er den vist ikke.
>
>> --
>
> Nårh!!
>
> Skal jeg så forstå det derhen, at de alenlange tråde om vinterdæk
> eller ej, og dygtige/udygtige bilister, som du har deltaget flittigt
> i, er spildte ord på ballelars??
>
> Det er simpelthen regeringens skyld det hele. .o)))
>
> Det kunne jeg jo have sagt mig selv, men først skulle den lige
> forsøges tørret af på lastbilerne, som sædvanligt.

Tørres af på lastbilerne? Dem der er forulykket pga af forkert dækvælg har
jeg ikke ondt af. Det kan ligesom ikke komme bag på nogen at december i DK
kan byde på vejr som nu.

Næe .. Jeg forholder mig bare til måden offentlige budgetter arbejder på.



--
- Frank



Finn Guldmann (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-12-09 17:22

Frank Leegaard skrev:
>> Skal jeg så forstå det derhen, at de alenlange tråde om vinterdæk
>> eller ej, og dygtige/udygtige bilister, som du har deltaget flittigt
>> i, er spildte ord på ballelars??
>> Det er simpelthen regeringens skyld det hele. .o)))
>> Det kunne jeg jo have sagt mig selv, men først skulle den lige
>> forsøges tørret af på lastbilerne, som sædvanligt.
> Tørres af på lastbilerne? Dem der er forulykket pga af forkert dækvælg har
> jeg ikke ondt af. Det kan ligesom ikke komme bag på nogen at december i DK
> kan byde på vejr som nu.
>
Ikke komme bag på nogen? Hvad f**den vil du så kalde det der er sket de
seneste dage?

Næsten samtlige bilister og vejvæsner er blevet taget denne gang med
bukserne nede.

Jeg har hørt om et (1) sted hvor de var ude og salte natten til onsdag.
Er der flere?

Hvornår har vi egentlig sidst haft sne, i nævneværdige mængder, på denne
side af jul sidst?

> Næe .. Jeg forholder mig bare til måden offentlige budgetter arbejder på.
>
Hedder det ikke "dyb undren"?

Uffe Bærentsen (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 18-12-09 17:24


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:cq2ni5tt9cmc62pfsgb2or1jo2nbp7bgn6@4ax.com...
> On Fri, 18 Dec 2009 14:36:15 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>
>>> Det er bare ikke godt nok!
>>
>>Myndighedernes budgetter lader til at slanke sig i takt med et "par gode
>>vintre"
>>
>>Længere er den vist ikke.
>
>>--
>
> Nårh!!
>
> Skal jeg så forstå det derhen, at de alenlange tråde om vinterdæk
> eller ej, og dygtige/udygtige bilister, som du har deltaget flittigt
> i, er spildte ord på ballelars??
>
> Det er simpelthen regeringens skyld det hele. .o)))
>
> Det kunne jeg jo have sagt mig selv, men først skulle den lige
> forsøges tørret af på lastbilerne, som sædvanligt.

Svjv. så er sådan en sneplov som regel monteret foran på et køretøj, hvis
totalvægt overstiger 3500kg.
Så den du forsøger at dreje hen på andre er jo (igen) lastbil-sjafutten der
ikke gør arbejdet godt nok.
Eller værre endnu, han bruger ikke det mellem ørerne og sænker ploven på
tilbagevejen, som du rigtigt nok påpeger.

Bortset fra det, så er jeg glad for at jeg ikke skal ud med sådan et
køretøj.
Tror jeg _måske_ kunne komme 100m hjemmefra (enden af vejen) inden der skete
et eller andet





























Folmer: Håber du ved det er gas



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Finn Guldmann (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-12-09 15:29

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
Du kan tage, allerfald dele af, Sønderjylland med.

> Det første jeg oplevede var sammenkørt sne, der var blevet til is, på
> Den Fynske Motorvej, ca. fra Langeskov og videre mod Lillebælt.
> Det kan kun skyldes at man er kommet for sent ud med plovene, og når
> så overenskomsterne gør det billigst for Vejdirektoratet at sende
> plovene ud, så er morgentrafikken startet, og man kan ikke komme til.
>
Oppe ved Kolding kom de så sent ud at de holdt sammen med
myldretidstrafikken i de køer der blev skabt af at vejene ikke var
ryddet. Meget smart.

I løbet af dagen blev det til at det var lastbilernes skyld at de ikke
kunne køre. Og end ikke at det blev vist i tv at ikke engang Falck kunne
køre på ramperne kunne fjerne skylden fra lastbilerne.

Hernede, Aabenraa kommune 17 km fra "hovedstaden", gik der i nærheden af
et døgn mellem at den første sne meldte sig og til den første sneplov
kom forbi. Nu, to døgn efter den første sne, har de endnu ikke været her
og salte.

De har dog gjort sig den ulejlighed at gøre sporet udenfor så bred at to
busser kan komme forbi hinanden.

> Så sent som i aftes, da jeg ville holde rast på Lillebælt Syd, var der
> en lap i vinduet der forkyndte, at de måtte lukke kl. 11:40 i går, da
> tilkørsel og p-plads ikke var blevet ryddet. Sølle!
> Der hvor man kører fra Esbjergmotorvejen og ind på E45 nordpå, havde
> der ikke i går kl. 18:00 været en sneplov, overhovedet! Sølle.
> Det samme gjaldt for tilkørsel Kolding Vest.
> På rute 176 fra Kolding og nordpå mod Give, havde der på lange stræk
> ikke været nogen sneplov i lang tid, på trods af svær snefygning på
> tværs af vejen. Dette var lige over middag, og der var flere steder
> driver på 30 - 50 cm. Sølle!
> Der var flere steder hvor man kunne se, at nogen havde været ude og
> gøre noget ekstraordinært, når der var stigninger i terrænet.
> Sandsynligvis fordi der var lastbiler der ikke kunne komme op. Så er
> det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
> snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
> stederne. Så var den strækning da ryddet!
> Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
> salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så gør
> de da lidt nytte alligevel?
> Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
> er udstyret med.
> Det kan godt være, at lastbiler har spærret flere steder, fordi de
> ikke har kunnet komme i gang efter et stop, men der er da ingen grund
> til at fremprovokere det. Og det gør man s'gu, når manglende
> snerydning gør vejen så smal, at man er nødt til at holde stille og
> afvente trafik der skal den anden vej.
> Vinterdæk eller ej, og erfaring eller ej, så behøver man ikke at gøre
> det sværere end nødvendigt.
> Det er bare ikke godt nok!
>
Det er også totalt unfair at sneen finder på at komme på denne side af
jul.


Mikael (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 18-12-09 07:34

On 18 Dec., 14:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
> går, både på Fyn og i Østjylland.


Nu behøver vejene jo ikke ligne en varm sommerdag, det er vinter og
der kan ligge sne, tag dine forholdsregler og få nogle ordentlige dæk
på og kom afsted.

Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker ploven
når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget stort emne
med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies penge op ad, men
på den anden side der er sgu så mange som ikke gør en skid mere end de
bliver bedt om, det gælder nok også for sneplovschauffører.

Mikael

folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 15:54

On Fri, 18 Dec 2009 06:34:27 -0800 (PST), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>On 18 Dec., 14:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
>> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
>> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
>
>Nu behøver vejene jo ikke ligne en varm sommerdag, det er vinter og
>der kan ligge sne, tag dine forholdsregler og få nogle ordentlige dæk
>på og kom afsted.

>--

Jeg ved ikke hvorfor du kommer med den kommentar, men jeg har
godkendte nye vinterdæk monteret, men det ændrer ikke ved at hvis man
bliver nødt til at standse på uhensigtsmæssige steder, kan det være
svært, eller umuligt at komme i gang igen.

>--

>Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker ploven
>når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget stort emne
>med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies penge op ad, men
>på den anden side der er sgu så mange som ikke gør en skid mere end de
>bliver bedt om, det gælder nok også for sneplovschauffører.

>--

Jeg ville forsøge at dreje diskussionen ind på hvad det virkelig
handler om, og det er da lykkedes med dig, kan jeg se.

--

Venlig hilsen
Folmer

Per Henneberg Kriste~ (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-12-09 15:59

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:0k5ni5pt9a9mq8jpscbet1iqr4d65mkbii@4ax.com...

> Jeg ville forsøge at dreje diskussionen ind på hvad det virkelig
> handler om, og det er da lykkedes med dig, kan jeg se.


Jeg tror ikke han ved hvad du laver - så det er spildte kræfter :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 17:08

On Fri, 18 Dec 2009 15:58:48 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:0k5ni5pt9a9mq8jpscbet1iqr4d65mkbii@4ax.com...
>
>> Jeg ville forsøge at dreje diskussionen ind på hvad det virkelig
>> handler om, og det er da lykkedes med dig, kan jeg se.
>
>
>Jeg tror ikke han ved hvad du laver - så det er spildte kræfter :)

>--

Skide være mæ'ed. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 16:03

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 18 Dec 2009 06:34:27 -0800 (PST), Mikael <miklarsen@gmail.com>
> wrote:
>
>> On 18 Dec., 14:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
>>> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning
>>> i går, både på Fyn og i Østjylland.
>>
>>
>> Nu behøver vejene jo ikke ligne en varm sommerdag, det er vinter og
>> der kan ligge sne, tag dine forholdsregler og få nogle ordentlige dæk
>> på og kom afsted.
>
>> --
>
> Jeg ved ikke hvorfor du kommer med den kommentar, men jeg har
> godkendte nye vinterdæk monteret, men det ændrer ikke ved at hvis man
> bliver nødt til at standse på uhensigtsmæssige steder, kan det være
> svært, eller umuligt at komme i gang igen.

Det er ingen vist i tvivl om. Det særegne ved visse dele af denne diskussion
er bare at en af dine kollegaer mener at dette er ligegyldig hvilken
dækmontering der findes på trucken.

Modsat ham - skal jeg ikke kloge i hvorvidt det er sand eller falsk - men i
mine øren virker det som vinterdæk ville være bedst til opgaven.


--
- Frank



Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 15:56

Mikael wrote:
> On 18 Dec., 14:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
>> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
>> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
>
> Nu behøver vejene jo ikke ligne en varm sommerdag, det er vinter og
> der kan ligge sne, tag dine forholdsregler og få nogle ordentlige dæk
> på og kom afsted.
>
> Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker ploven
> når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget stort emne
> med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies penge op ad, men
> på den anden side der er sgu så mange som ikke gør en skid mere end de
> bliver bedt om, det gælder nok også for sneplovschauffører.

Jeg vil vædde med at Volmer ikke snopløjede udover det der var bestilt hvis
det var ham bag rattet.



--
- Frank



folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 17:07

On Fri, 18 Dec 2009 15:55:53 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:


>> Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker ploven
>> når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget stort emne
>> med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies penge op ad, men
>> på den anden side der er sgu så mange som ikke gør en skid mere end de
>> bliver bedt om, det gælder nok også for sneplovschauffører.
>
>Jeg vil vædde med at Volmer ikke snopløjede udover det der var bestilt hvis
>det var ham bag rattet.

>--

Er det mig du omtaler som volmer?

Hvis det er tilfældet, så er du på vej til at tabe et væddemål.

Jeg har altid været tilhænger af lidt civil ulydighed, så længe det er
harmløst. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 17:15

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 18 Dec 2009 15:55:53 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>
>>> Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker
>>> ploven når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget
>>> stort emne med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies
>>> penge op ad, men på den anden side der er sgu så mange som ikke gør
>>> en skid mere end de bliver bedt om, det gælder nok også for
>>> sneplovschauffører.
>>
>> Jeg vil vædde med at Volmer ikke snopløjede udover det der var
>> bestilt hvis det var ham bag rattet.
>
>> --
>
> Er det mig du omtaler som volmer?
>
> Hvis det er tilfældet, så er du på vej til at tabe et væddemål.
>
> Jeg har altid været tilhænger af lidt civil ulydighed, så længe det er
> harmløst. ,-)

Du ender sammen med Bubber ....

Volmer ...



--
- Frank



folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 17:20

On Fri, 18 Dec 2009 17:15:00 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>folmer@rasmussen.dk wrote:
>> On Fri, 18 Dec 2009 15:55:53 +0100, "Frank Leegaard"
>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>
>>
>>>> Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker
>>>> ploven når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget
>>>> stort emne med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies
>>>> penge op ad, men på den anden side der er sgu så mange som ikke gør
>>>> en skid mere end de bliver bedt om, det gælder nok også for
>>>> sneplovschauffører.
>>>
>>> Jeg vil vædde med at Volmer ikke snopløjede udover det der var
>>> bestilt hvis det var ham bag rattet.
>>
>>> --
>>
>> Er det mig du omtaler som volmer?
>>
>> Hvis det er tilfældet, så er du på vej til at tabe et væddemål.
>>
>> Jeg har altid været tilhænger af lidt civil ulydighed, så længe det er
>> harmløst. ,-)
>
>Du ender sammen med Bubber ....

>--

Du kan virkelig ikke li' mig, hva'??

>--

>Volmer ...

>--

Rend mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 17:28

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Fri, 18 Dec 2009 17:15:00 +0100, "Frank Leegaard"
> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>
>> folmer@rasmussen.dk wrote:
>>> On Fri, 18 Dec 2009 15:55:53 +0100, "Frank Leegaard"
>>> <frankFJERN@superbruger.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>> Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker
>>>>> ploven når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget
>>>>> stort emne med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies
>>>>> penge op ad, men på den anden side der er sgu så mange som ikke
>>>>> gør en skid mere end de bliver bedt om, det gælder nok også for
>>>>> sneplovschauffører.
>>>>
>>>> Jeg vil vædde med at Volmer ikke snopløjede udover det der var
>>>> bestilt hvis det var ham bag rattet.
>>>
>>>> --
>>>
>>> Er det mig du omtaler som volmer?
>>>
>>> Hvis det er tilfældet, så er du på vej til at tabe et væddemål.
>>>
>>> Jeg har altid været tilhænger af lidt civil ulydighed, så længe det
>>> er harmløst. ,-)
>>
>> Du ender sammen med Bubber ....
>
>> --
>
> Du kan virkelig ikke li' mig, hva'??

Så længe du holder dig i spor 1, er jeg sgu nærmest ligeglad.


>
>> --
>
>> Volmer ...
>
>> --
>
> Rend mig.

V.......




--
- Frank



Mikael (19-12-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 19-12-09 05:44

On 18 Dec., 15:53, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
> Jeg ved ikke hvorfor du kommer med den kommentar, men jeg har
> godkendte nye vinterdæk monteret, men det ændrer ikke ved at hvis man
> bliver nødt til at standse på uhensigtsmæssige steder, kan det være
> svært, eller umuligt at komme i gang igen.

Min kommentar kom fordi der er desværre uhyggeligt mange som hellere
vil bruge ufatteligt mange sakttekroner på at der overhovedet ikke kan
findes et snefnug på vejen fremfor at de kørte lidt før hjemmefra of
købte nogle ordentlige dæk og satte på deres bil, måske endda deltog i
et vinterkursus hvor man rent faktisk prøver at køre i sne og ikke
bare våd epoxy. Det kan dog være svært at deltage i her i landet, det
indrømmer jeg.

Jeg er da glad for at du har fornuftige vintersko på lastbilen/bilen.
Men mit klare indtryk er at det er et få af lastbiler i Danmark som
har vinterhjul på, med mindre de kører til nogen af vores nordiske
naboer.

> >Jeg vil dog give dig ret i kritikken af hvorfor de ikke sænker ploven
> >når de nu er alligevel er på vejen. Men det er nok et meget stort emne
> >med nogle pengekasser og hvilken en kasse der hvies penge op ad, men
> >på den anden side der er sgu så mange som ikke gør en skid mere end de
> >bliver bedt om, det gælder nok også for sneplovschauffører.
> >--
>
> Jeg ville forsøge at dreje diskussionen ind på hvad det virkelig
> handler om, og det er da lykkedes med dig, kan jeg se.

Så var der jo noget der lykkedes, så er det jo ikke helt skidt
alligevel.

Mikael


folmer@rasmussen.dk (19-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 19-12-09 14:29

On Sat, 19 Dec 2009 04:44:04 -0800 (PST), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>On 18 Dec., 15:53, fol...@rasmussen.dk wrote:
>>
>> Jeg ved ikke hvorfor du kommer med den kommentar, men jeg har
>> godkendte nye vinterdæk monteret, men det ændrer ikke ved at hvis man
>> bliver nødt til at standse på uhensigtsmæssige steder, kan det være
>> svært, eller umuligt at komme i gang igen.
>
>Min kommentar kom fordi der er desværre uhyggeligt mange som hellere
>vil bruge ufatteligt mange sakttekroner på at der overhovedet ikke kan
>findes et snefnug på vejen fremfor at de kørte lidt før hjemmefra of
>købte nogle ordentlige dæk og satte på deres bil, måske endda deltog i
>et vinterkursus hvor man rent faktisk prøver at køre i sne og ikke
>bare våd epoxy. Det kan dog være svært at deltage i her i landet, det
>indrømmer jeg.

>--

Hvis jeg havde en mulighed for at køre før hjemmefra, så ville jeg
benytte mig af den.

Har du nogensinde hørt om hviletidsregler for lastbilchauffører? Du
kan køre når du har holdt stille i 9/11 timer, og ikke et sekund før,
uanset føret.

På din foranledning har jeg lige talt mine glatførekursus-beviser op,
og det blev til 15 stk. Løbende vedligehold foregår ved vinterkørsel i
Norge, Sverige og Finland. Er det tilstrækkeligt efter din mening?

>--

>Jeg er da glad for at du har fornuftige vintersko på lastbilen/bilen.
>Men mit klare indtryk er at det er et få af lastbiler i Danmark som
>har vinterhjul på, med mindre de kører til nogen af vores nordiske
>naboer.

>--

Mine hedder Continental Winter Scandinavia, og er udstyret med både
snefnug og alpetop. Og du tager fejl, når du mener at de fleste ikke
anvender vinterdæk. De er bare ikke lige velegnede allesammen.

>--

>> Jeg ville forsøge at dreje diskussionen ind på hvad det virkelig
>> handler om, og det er da lykkedes med dig, kan jeg se.
>
>Så var der jo noget der lykkedes, så er det jo ikke helt skidt
>alligevel.

>--

Det meste lykkes i en gasovn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mikael (19-12-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 19-12-09 05:47

On 18 Dec., 15:58, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

>
> Jeg tror ikke han ved hvad du laver - så det er spildte kræfter :)

Hvorfor er det i denne sammenhæng vigitigt at vide hvad Folmer laver?
Jeg gætter på at han stadig er lastbilchauffør og jeg gætter på at han
ikke har en sneplov monteret forrest, men forstår stadig ikke hvorfor
det skal ændre på noget om man hvad hvad en skribent lever af til
daglig.

Mikael

Frank Leegaard (19-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-12-09 17:10

Mikael wrote:
> On 18 Dec., 15:58, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
> wrote:
>
>>
>> Jeg tror ikke han ved hvad du laver - så det er spildte kræfter :)
>
> Hvorfor er det i denne sammenhæng vigitigt at vide hvad Folmer laver?
> Jeg gætter på at han stadig er lastbilchauffør og jeg gætter på at han
> ikke har en sneplov monteret forrest, men forstår stadig ikke hvorfor
> det skal ændre på noget om man hvad hvad en skribent lever af til
> daglig.

Se nu bare Finn. Han var trucker til daglig. Alligevel udtaler han sig som
om han var i udviklingsafdelingen ved Conti ..

Hans erfaring med vinterdæk på personbiler er kun den set ud af ruden på
trucken.

Såe ......

--
- Frank




Mikael (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 20-12-09 01:41

On 19 Dec., 14:29, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
> Hvis jeg havde en mulighed for at køre før hjemmefra, så ville jeg
> benytte mig af den.
>
> Har du nogensinde hørt om hviletidsregler for lastbilchauffører? Du
> kan køre når du har holdt stille i 9/11 timer, og ikke et sekund før,
> uanset føret.

Der må jeg indrømme at det havde jeg ikke lige tænkt over. Hva faen
gør I så nå I holder i kæmpe kø, kan det tælle med som hviletid?

> På din foranledning har jeg lige talt mine glatførekursus-beviser op,
> og det blev til 15 stk. Løbende vedligehold foregår ved vinterkørsel i
> Norge, Sverige og Finland. Er det tilstrækkeligt efter din mening?

Det er skam rigeligt og så vil jeg glæde mig over at der er nogen der
tager det alvorligt
Jeg tror bare at det er et meget lille antal af de danske bilister som
gør så meget ud af det med kørefærdigheder.

> >--
> >Jeg er da glad for at du har fornuftige vintersko på lastbilen/bilen.
> >Men mit klare indtryk er at det er et få af lastbiler i Danmark som
> >har vinterhjul på, med mindre de kører til nogen af vores nordiske
> >naboer.
> >--
>
> Mine hedder Continental Winter Scandinavia, og er udstyret med både
> snefnug og alpetop. Og du tager fejl, når du mener at de fleste ikke
> anvender vinterdæk. De er bare ikke lige velegnede allesammen.

Så blev jeg så meget klogere, jeg har bare endnu tilgode at se en
lastbil på vinterdæk i DK, men jeg skal måske til at kigge lidt mere.

> Det meste lykkes i en gasovn.

har fatisk aldrig prøvet en gasovn

Mikael

Leo (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Leo


Dato : 18-12-09 15:53

Dem der har haft erfaring med at køre sneplov er nok gået på pension.




Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 16:04

Leo wrote:
> Dem der har haft erfaring med at køre sneplov er nok gået på pension.

Fundet andet job ..



--
- Frank



folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 17:11

On Fri, 18 Dec 2009 15:52:37 +0100, "Leo" <leo@leo.lir.dk> wrote:

>Dem der har haft erfaring med at køre sneplov er nok gået på pension.

>--

Det er ikke den nemmeste sag i verden at skaffe ny tilgang af
kvalificeret arbejdskraft til en branche, som så mange elsker at hade.


--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-12-09 17:23

Leo skrev:
> Dem der har haft erfaring med at køre sneplov er nok gået på pension.
>
Det kan godt ske at være sandt.

Mogens \(K\) (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 18-12-09 17:26

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:9avmi5lt8gkef4rqp8kf5vtjtl2h5lva9h@4ax.com...

> Så er det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
> snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
> stederne. Så var den strækning da ryddet!
> Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
> salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så gør
> de da lidt nytte alligevel?
> Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
> er udstyret med.

Jeg kender svaret, fordi jeg har en personlig erfaring med det :)

Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes skyld.
Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået med stat, amt
eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas "grøn", har han ikke
været tilstrækkelig opmærksom med at definere dét, du ønsker / skriver, i
kontrakten. Altså undgår vognmanden naruligvis at plæve dér, hvor kontrakten
ikke kræver det.

Et andet eksempel:
På en "privat" villavej rydder en given entreprenør kun de fortove, som har
indgået en kontrakt med ham. Hos "de andre" hæver han kosten, hvilket vil få
de uvidende til at udtale: "Så sænk da for fan den børste, mand"

Forstår du nu hvorfor, V....Folmer?


folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 17:38

On Fri, 18 Dec 2009 16:25:32 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:9avmi5lt8gkef4rqp8kf5vtjtl2h5lva9h@4ax.com...
>
>> Så er det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
>> snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
>> stederne. Så var den strækning da ryddet!
>> Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
>> salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så gør
>> de da lidt nytte alligevel?
>> Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
>> er udstyret med.
>
>Jeg kender svaret, fordi jeg har en personlig erfaring med det :)

>--

Det er ikke småting du har været blandet ind i.

>--

>Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes skyld.
>Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået med stat, amt
>eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas "grøn", har han ikke
>været tilstrækkelig opmærksom med at definere dét, du ønsker / skriver, i
>kontrakten. Altså undgår vognmanden naruligvis at plæve dér, hvor kontrakten
>ikke kræver det.

>--

Det véd jeg s'gu godt, men det er der den civile ulydighed kommer ind
i billedet.

>--

>Et andet eksempel:
>På en "privat" villavej rydder en given entreprenør kun de fortove, som har
>indgået en kontrakt med ham. Hos "de andre" hæver han kosten, hvilket vil få
>de uvidende til at udtale: "Så sænk da for fan den børste, mand"

>--

Nårh, er det sådan det hænger sammen?

>--

>Forstår du nu hvorfor, V....Folmer?

>--

More sig på min bekostning, det kan I s'gu...

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 18-12-09 17:45

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:bnbni5pul2a984uehe3aqe9hblg1ehbsuq@4ax.com...
> On Fri, 18 Dec 2009 16:25:32 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

> Det er ikke småting du har været blandet ind i.

Alderen Folmer, alderen

>>Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes skyld.
>>Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået med stat, amt
>>eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas "grøn", har han ikke
>>været tilstrækkelig opmærksom med at definere dét, du ønsker / skriver, i
>>kontrakten. Altså undgår vognmanden naruligvis at plæve dér, hvor
>>kontrakten
>>ikke kræver det.

> Det véd jeg s'gu godt

Så er jeg sgu mere rolig :)

> men det er der den civile ulydighed kommer ind i billedet.

Øh hvorledes?

> More sig på min bekostning, det kan I s'gu...

Jep - det har været værre



folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 18:13

On Fri, 18 Dec 2009 16:45:22 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:bnbni5pul2a984uehe3aqe9hblg1ehbsuq@4ax.com...
>> On Fri, 18 Dec 2009 16:25:32 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:
>
>> Det er ikke småting du har været blandet ind i.
>
>Alderen Folmer, alderen
>
>>>Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes skyld.
>>>Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået med stat, amt
>>>eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas "grøn", har han ikke
>>>været tilstrækkelig opmærksom med at definere dét, du ønsker / skriver, i
>>>kontrakten. Altså undgår vognmanden naruligvis at plæve dér, hvor
>>>kontrakten
>>>ikke kræver det.
>
>> Det véd jeg s'gu godt
>
>Så er jeg sgu mere rolig :)
>
>> men det er der den civile ulydighed kommer ind i billedet.
>
>Øh hvorledes?

>--

Ved f.eks. at sænke ploven, selv om der i kontrakten står at man ikke
må.

>--

>> More sig på min bekostning, det kan I s'gu...
>
>Jep - det har været værre

>--

Det har det helt afgjort.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 18-12-09 18:22

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:usdni5pqqbmbrhccbp1g1laaj4iv42kerg@4ax.com...

> Ved f.eks. at sænke ploven, selv om der i kontrakten står at man ikke
> må.

Så truer fyresedlen, siger Finn jo - så dét gør han naturligvis ikke


folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 19:43

On Fri, 18 Dec 2009 17:22:13 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
>news:usdni5pqqbmbrhccbp1g1laaj4iv42kerg@4ax.com...
>
>> Ved f.eks. at sænke ploven, selv om der i kontrakten står at man ikke
>> må.
>
>Så truer fyresedlen, siger Finn jo - så dét gør han naturligvis ikke

>--

Nu vil jeg meget have mig frabedt, under nogen former, at blive
sammenlignet med Finn. .o))

Omvendt vil jeg sige, at hvis jeg var vognmand, og havde en chauffør
gående, der lukkede så meget lort ud, så ville skuffen med fyresedler
være velsmurt.

Han, og et par andre i dette forum, har i hverty fald ikke noget
kendskab til, hvornår nok er nok.

Hvis der så havde været noget substans i det lort der lukkes ud, eller
for den sags skyld konkret viden, så kunne man muligvis forstå det,
meeeeen nej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Tom Jensen (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Tom Jensen


Dato : 18-12-09 22:48


<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:usini5tj57ken5pjclk3o5ghom3dro4toj@4ax.com...
> Nu vil jeg meget have mig frabedt, under nogen former, at blive
> sammenlignet med Finn. .o))
>
> Omvendt vil jeg sige, at hvis jeg var vognmand, og havde en chauffør
> gående, der lukkede så meget lort ud, så ville skuffen med fyresedler
> være velsmurt.
>
> Han, og et par andre i dette forum, har i hverty fald ikke noget
> kendskab til, hvornår nok er nok.
>
> Hvis der så havde været noget substans i det lort der lukkes ud, eller
> for den sags skyld konkret viden, så kunne man muligvis forstå det,
> meeeeen nej.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer


det var sgu smukt sagt folmer og tror rigtig mange herinde er enige i det du
skriver .

thumps up )))))

mvh tom jensen



Finn Guldmann (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-12-09 19:44

Mogens (K) skrev:
>> Ved f.eks. at sænke ploven, selv om der i kontrakten står at man ikke
>> må.
> Så truer fyresedlen, siger Finn jo - så dét gør han naturligvis ikke
>
Det ved jeg så ikke om den gør. Vi har jo fundet ud af at dem der kan
køre sådan en maskine ikke hænger på træerne, så står den på fyring
kunne der jo blive problemer med at finde en anden, og du har jo sådan
set selv belyst hvad det betyder, altså den med pengene, hvor jeg så
formoder at det kan få vognmanden til at gå lidt stille med det der med
fyringer.

I øvrigt skal det vel opdages først før de kan gøre noget ved det.

folmer@rasmussen.dk (18-12-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 18-12-09 19:55

On Fri, 18 Dec 2009 19:44:20 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Mogens (K) skrev:
>>> Ved f.eks. at sænke ploven, selv om der i kontrakten står at man ikke
>>> må.
>> Så truer fyresedlen, siger Finn jo - så dét gør han naturligvis ikke
> >
>Det ved jeg så ikke om den gør. Vi har jo fundet ud af at dem der kan
>køre sådan en maskine ikke hænger på træerne, så står den på fyring
>kunne der jo blive problemer med at finde en anden, og du har jo sådan
>set selv belyst hvad det betyder, altså den med pengene, hvor jeg så
>formoder at det kan få vognmanden til at gå lidt stille med det der med
>fyringer.

>--

Har du aldrig hørt om billig udenlandsk arbejdskraft?

>--

>I øvrigt skal det vel opdages først før de kan gøre noget ved det.

>--

Ifølge Murphys Lov er det helt sikkert, at hvis du kører med ploven
nede hvor du ikke må, så er det på det tidspunkt du ramler ind i et
kloakdæksel og ødelægger skæret, eller værre endnu, dasker til en
henstillet personbil der ikke var gjort vinterklar.

Det er der man får forklaringsproblemer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-12-09 21:30

folmer@rasmussen.dk skrev:
>> Det ved jeg så ikke om den gør. Vi har jo fundet ud af at dem der kan
>> køre sådan en maskine ikke hænger på træerne, så står den på fyring
>> kunne der jo blive problemer med at finde en anden, og du har jo sådan
>> set selv belyst hvad det betyder, altså den med pengene, hvor jeg så
>> formoder at det kan få vognmanden til at gå lidt stille med det der med
>> fyringer.
> Har du aldrig hørt om billig udenlandsk arbejdskraft?
>
Jo, jeg har også spurgt efter farven på nummerpladerne på dem der har
holdt ude på ramperne de seneste dage.
>> I øvrigt skal det vel opdages først før de kan gøre noget ved det.
> Ifølge Murphys Lov er det helt sikkert, at hvis du kører med ploven
> nede hvor du ikke må, så er det på det tidspunkt du ramler ind i et
> kloakdæksel og ødelægger skæret, eller værre endnu, dasker til en
> henstillet personbil der ikke var gjort vinterklar.
> Det er der man får forklaringsproblemer.
>
Ok, ham Murphy skal man huske at tage med i betragtning.

Men jeg bringes til at erindre en oplevelse jeg havde engang for mange
år siden ovre i England.

Jeg var på vej rundt på tommeltot (nemt dengang derovre når man blot
viste dem Dannebrog). På vej mod Hastings bliver jeg samlet op af en,
nærmest værkstedsvogn, fra gasselskabet.

Om han kunne fortælle mig hvor jeg fandt vandrehjemmet. Det skulle jeg
ikke spekulere på, han skulle nok køre mig der op. Det var noget han
gjorde ofte for han boede ikke så langt derfra. Og dagen før havde han
haft ikke mindre end syv blaffere med, godt pakket sammen i varerummet.

Jeg kiggede på ham og pegede på et at de omkring hundrede små
klistermærker der sad overalt indvendig og fortalte at der kun måtte
være autoriseret personale i bilen.

Så grinede han og sagde at han kunne gøre som det passede ham, de ville
ikke fyre ham. For det ville tage dem 2½ år at oplære en ny til at
overtage hans job.

Og da det jo ikke er sådan at gud-og-hvermand kan sætte sig ind og køre
en sneplov, med et brugbart resultat, kunne det jo være at lidt det
samme gjorde sig gældende der.


Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 18:30

Mogens (K) wrote:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> news:bnbni5pul2a984uehe3aqe9hblg1ehbsuq@4ax.com...
>> On Fri, 18 Dec 2009 16:25:32 GMT, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:
>
>> Det er ikke småting du har været blandet ind i.
>
> Alderen Folmer, alderen
>
>>> Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes
>>> skyld. Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået
>>> med stat, amt eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas
>>> "grøn", har han ikke været tilstrækkelig opmærksom med at definere
>>> dét, du ønsker / skriver, i kontrakten. Altså undgår vognmanden
>>> naruligvis at plæve dér, hvor kontrakten
>>> ikke kræver det.
>
>> Det véd jeg s'gu godt
>
> Så er jeg sgu mere rolig :)
>
>> men det er der den civile ulydighed kommer ind i billedet.

Volmer - din klimalømmel ..
--
- Frank



Frank Leegaard (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 18-12-09 17:57

Mogens (K) wrote:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> news:9avmi5lt8gkef4rqp8kf5vtjtl2h5lva9h@4ax.com...
>
>> Så er det, at jeg fandenhakkeme ikke kan forstå, at de pågældende
>> snerydningskøretøjer ikke kan køre med ploven sænket på vej til
>> stederne. Så var den strækning da ryddet!
>> Det samme gør sig gældende for de sneplove der kører retur efter mere
>> salt. Hvorfor helvede sænker de dog ikke ploven på vej tilbage? Så
>> gør de da lidt nytte alligevel?
>> Sådan noget skal der nok klogere hjerner til at regne ud, end den jeg
>> er udstyret med.
>
> Jeg kender svaret, fordi jeg har en personlig erfaring med det :)
>
> Vognmanden kører ikke for folkets skyld - han kører for pengenes
> skyld. Disse penge genereres ud fra en kontrakt, han har indgået med
> stat, amt eller kommune. Hvis kontraktholderen har været tilpas
> "grøn", har han ikke været tilstrækkelig opmærksom med at definere
> dét, du ønsker / skriver, i kontrakten. Altså undgår vognmanden
> naruligvis at plæve dér, hvor kontrakten ikke kræver det.
>
> Et andet eksempel:
> På en "privat" villavej rydder en given entreprenør kun de fortove,
> som har indgået en kontrakt med ham. Hos "de andre" hæver han kosten,
> hvilket vil få de uvidende til at udtale: "Så sænk da for fan den
> børste, mand"
> Forstår du nu hvorfor, V....Folmer?

Enseminerer du direkte at V..... har adskillige vognmandsfirmaers kollaps på
sine skuldre? Ved at køre gratis?



--
- Frank



Armand (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-12-09 17:31

folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
Det er amterne der står for rydningen af hovedvejsstrækningerne - Ups:
Regionerne hedder det jo nu!

I grunden er det vel regionernes premiere med sne, og for at dét ikke
bliver en dårlig vane burde der være nogen der punker dem grundigt for
den ringe kvalitet :-|

--
Armand.

Peter Dalgaard (19-12-2009)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 19-12-09 19:44

On Fri, 18 Dec 2009 17:20:13 +0100, folmer wrote:

>
>>Volmer ...
>
>>--
>
> Rend mig.


I kong V...... r..?


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Mogens \(K\) (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-12-09 12:09

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:9avmi5lt8gkef4rqp8kf5vtjtl2h5lva9h@4ax.com...

> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
> går, både på Fyn og i Østjylland.

> På rute 176 fra Kolding og nordpå mod Give, havde der på lange stræk
> ikke været nogen sneplov i lang tid, på trods af svær snefygning på
> tværs af vejen. Dette var lige over middag, og der var flere steder
> driver på 30 - 50 cm. Sølle!

Her er der ikke ryddet overhovedet, og vi har fået 1 cm sne i nat.
Alligevel glider trafikken fint i by og på land :)

> Det kan godt være, at lastbiler har spærret flere steder...

Den slående forskel på vor netop overståede køretur Malmö - Farum - Malmö
(lørdag / søndag) var det faktum, at vi ikke mødte een eneste forulykket bil
i Sverige, men ret mange ditto i DK. "Overalt" stod skadede biler i DK, og
for at det ikke skulle være løwn, kørte 2 danske bilister gud hjælpe mig
sammen lige foran os (rundkørsel). Jow, danskere ka det pis der


Armand (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-12-09 13:04

Mogens (K) skrev:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> news:9avmi5lt8gkef4rqp8kf5vtjtl2h5lva9h@4ax.com...
>
>> Det var da forbavsende ringe, hvad der blev præsteret af snerydning i
>> går, både på Fyn og i Østjylland.
>
>> På rute 176 fra Kolding og nordpå mod Give, havde der på lange stræk
>> ikke været nogen sneplov i lang tid, på trods af svær snefygning på
>> tværs af vejen. Dette var lige over middag, og der var flere steder
>> driver på 30 - 50 cm. Sølle!
>
> Her er der ikke ryddet overhovedet, og vi har fået 1 cm sne i nat.
> Alligevel glider trafikken fint i by og på land :)
>
Det er jo ikke den ene cm der tales om i tråden :-|
På mit terasse-gelænder (á et 5" brædt) lå der 30 cm sne efter den
første nats snefald. Jeg bor i Fredericia og i går var jeg til
begravelse på Sjælland, hvor Nordjyderne, som ellers troede at de havde
fået sne, nævnte at det var ved Vejle at der virkelig skete nøget med
snedybden - Så stor kan forskellen være og allerede 20 km sydpå, ved
Kolding, er det endnu værre.

Prøv at gentage din ovenstående sætning med mængden: '45 cm sne' og tyg
på lødigheden deraf :-|

Iøvrigt synes jeg at den evigt tilbagevendende vinterdæks-debat blegner
lidt overfor dels mgl. rydning af 20-45 cm sne, dels fakta at man har
tæt ved 90% chance for at ende i en kø bag en forulykket lastvogn med
langtfra kvalificerede dæk

--
Armand.

Mogens \(K\) (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-12-09 13:07

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b2e129c$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Her er der ikke ryddet overhovedet, og vi har fået 15 cm sne i nat.
>> Alligevel glider trafikken fint i by og på land :)

> Det er jo ikke den ene cm der tales om i tråden :-|

Sorry - 15 cm sne


Mogens \(K\) (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 20-12-09 13:07

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:pBnXm.13758$U5.205702@newsb.telia.net...

> Her er der ikke ryddet overhovedet, og vi har fået 1 cm sne i nat.

Der skulle ha stået 15 cm sne - men iøvrigt var pointen følgende:
> Den slående forskel på vor netop overståede køretur Malmö - Farum - Malmö
> (lørdag / søndag) var det faktum, at vi ikke mødte een eneste forulykket
> bil i Sverige, men ret mange ditto i DK. "Overalt" stod skadede biler i
> DK, og for at det ikke skulle være løwn, kørte 2 danske bilister gud
> hjælpe mig sammen lige foran os (rundkørsel). Jow, danskere ka det pis der
>


Frank Leegaard (20-12-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-12-09 13:17

Mogens (K) wrote:
> "Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:pBnXm.13758$U5.205702@newsb.telia.net...
>
>> Her er der ikke ryddet overhovedet, og vi har fået 1 cm sne i nat.
>
> Der skulle ha stået 15 cm sne - men iøvrigt var pointen følgende:
>> Den slående forskel på vor netop overståede køretur Malmö - Farum -
>> Malmö (lørdag / søndag) var det faktum, at vi ikke mødte een eneste
>> forulykket bil i Sverige, men ret mange ditto i DK. "Overalt" stod
>> skadede biler i DK, og for at det ikke skulle være løwn, kørte 2
>> danske bilister gud hjælpe mig sammen lige foran os (rundkørsel).
>> Jow, danskere ka det pis der
>>> o)


Var lige forbi en tank i dag. Jow jow .. Den er god nok. Folk kører skam
stadig på deres 18" sommerhjul.

Så beder man IMHO selv om det.

Jeg mener vi hurtigst muligt skal have indført enten tyske eller svenske
tilstande.


--
- Frank



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste