Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software til at sammensætte billedeserie t~
Fra : Nicolai

Dato : 18-12-09 09:34

Vil nogen anbefale software hvori jeg kan smide 25+ billeder af en voksende
mave til et animeret gif eller lign?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Thomas Kjær

Dato : 18-12-09 09:47

On 2009-12-18, Nicolai <no@thanx.com> wrote:
> Vil nogen anbefale software hvori jeg kan smide 25+ billeder af en voksende
> mave til et animeret gif eller lign?

Du kan f.eks. bruge mencoder til det.

http://www.mplayerhq.hu/

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-09 18:55

On 2009-12-18 09:34:01 +0100, "Nicolai" <no@thanx.com> said:

> Vil nogen anbefale software hvori jeg kan smide 25+ billeder af en
> voksende mave til et animeret gif eller lign?

http://www.soundslides.com/
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Allan

Dato : 19-12-09 02:36

Nicolai skrev:
> Vil nogen anbefale software hvori jeg kan smide 25+ billeder af en
> voksende mave til et animeret gif eller lign?

PyHa, det er i den absolutte dyreste ende af software + egnet PC +
masser af tid, hvis du vil til at interpolere billeder til et virkeligt
godt resultat, men her er et alternativ.
http://graphicssoft.about.com/library/tuts/bltut27.htm

go jul
Aben

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-09 19:58

> [...]
> masser af tid, hvis du vil til at interpolere billeder til et virkeligt
> godt resultat, men her er et alternativ.

Arg, her troede jeg det bare var at smide de 25 "ens" billeder i softwaren?

Fra : Allan

Dato : 23-12-09 16:18

Nicolai skrev:

> Arg, her troede jeg det bare var at smide de 25 "ens" billeder i softwaren?

Som NRE foreslår, prøv Soundslides, det er et af de bedre programmer.

go jul
Aben

Fra : Niels

Dato : 20-12-09 12:07

> http://www.soundslides.com/

Sikke noget vrøvl. En Soundslide præsenterer billeder i en Flash med
transitions imelllem og kan aldrig komme til bare at minde om en
"tegnefilm".

Prøv at kigge på disse, Nicolai:

http://www.digicelinc.com/flipbook.htm
http://www.toonboom.com/products/toonBoomStudio/
http://www.tablite.com/index.htm

Noget er til Mac, noget er til Windows - du angiver ikke hvilken type
computer, du arbejder med.

--
Niels

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-12-09 22:19

On 2009-12-20 20:07:16 +0100, Niels <nboegh@gmail.com> said:

> Sikke noget vrøvl. En Soundslide præsenterer billeder i en Flash med
> transitions imelllem og kan aldrig komme til bare at minde om en
> "tegnefilm".

Hmm... transitions kan da sættes helt ned til nul sekunder, så det er
vist dig der ikke har sat dig ordenligt ind i det du snakker om...

Fra : N/A

Dato : 22-12-09 07:53

Fra : Niels

Dato : 20-12-09 23:11

On Dec 20, 10:18 pm, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net>
wrote:

> Hmm... transitions kan da sættes helt ned til nul sekunder, så det er
> vist dig der ikke har sat dig ordenligt ind i det du snakker om...

Prøv det i praksis! Ingen server kan pushe Flash-præsentationer med
transistions så hurtigt, at det kommer til at minde om en tegnefilm.
Og da slet ikke din egen bonderøvsserver. Men vis det, du hævder.

--
Niels

Fra : Allan

Dato : 22-12-09 07:53

Niels skrev:

> [...]
> transistions så hurtigt, at det kommer til at minde om en tegnefilm.
> Og da slet ikke din egen bonderøvsserver. Men vis det, du hævder.

Det er nok nærmere TDCs bonderøvsforbindelser til bonderøvsserverne, der
giver begrænsningerne.

Men den kreative fader har forøvrigt ikke pludret om, at have
graviditeten liggende på en server, så...

Kom nu hellere med et godt forslag til et prisoverkommeligt program, der
kan interpolere mellem de enkelte fotos, så det ikke bliver en
tegneserie lavet af og for børn. For 25 fotos er ikke meget at gøre godt
med af en voksende mavse.

go jul
Aben
stolt bonderøv med udsigt over markerne uden lys i jorden

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-09 09:59

On 2009-12-22 07:52:41 +0100, Allan <afuttb@mail.dk> said:

> [...]
> der kan interpolere mellem de enkelte fotos, så det ikke bliver en
> tegneserie lavet af og for børn. For 25 fotos er ikke meget at gøre

Hvorfor ikke prøve med Soundslides, det kan downloades i en fuld
funktionel prøveversion.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-12-09 09:56

On 2009-12-21 07:11:14 +0100, Niels <nboegh@gmail.com> said:

> Prøv det i praksis! Ingen server kan pushe Flash-præsentationer med
> transistions så hurtigt, at det kommer til at minde om en tegnefilm.
> Og da slet ikke din egen bonderøvsserver. Men vis det, du hævder.

Jeg har faktisk prøvet at lave et par sprællemænds animationer med
Soundslides, og selv om de kun består af 4 tegninger, så kører de helt
fint, og jeg kunne relativt hurtigt lave en variant med Niels Bøgh.

Fra : Allan

Dato : 23-12-09 07:38

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Jeg har faktisk prøvet at lave et par sprællemænds animationer med
> Soundslides, og selv om de kun består af 4 tegninger, så kører de helt
> fint, og jeg kunne relativt hurtigt lave en variant med Niels Bøgh.

Jubii, jeg elsker sprællemænd og har i en årrække brugt Soundslides til
alskens shows og præsentationer, men ikke tænkt i sprællemandsfabrikation.
Det skal prøves. Tak for tippet.

go jul

Aben
uden hang til Adobe

Fra : KsK

Dato : 10-01-10 12:25

> [...]
> transistions så hurtigt, at det kommer til at minde om en tegnefilm.
> Og da slet ikke din egen bonderøvsserver. Men vis det, du hævder.

Nå så skal nre til at lave flere sprælle mænd

KsK

Fra : N/A

Dato : 22-12-09 07:53