medieskat og 112 ?
Fra : AliceCOPPER

Dato : 17-12-09 14:28

Hvis jeg ringer 112 fra min arbejdsmobil, skal jeg så betale medieskat ?

Jeg har skrevet under på jeg ikke bruger den privat, men at ringe 112 er jo
heller ikke arbejdsbrug ?

-----------------------

Tillægsspørgsmål , må jeg tage min bærbare computer med til nabo og så
arbejde der ?
Så længe jeg ikke tager den med hjem, skal jeg vel ikke betale medieskat.

Mvh
AC

Fra : Kasper Demant

Dato : 17-12-09 14:44

AliceCOPPER skrev:
> Hvis jeg ringer 112 fra min arbejdsmobil, skal jeg så betale medieskat ?
>
> Jeg har skrevet under på jeg ikke bruger den privat, men at ringe 112 er jo
> heller ikke arbejdsbrug ?
Der foreligger materiel atypicitet efter min mening. Reglerne er ikke
lavet for at hindre brugen af arbejdstelefoner i nødsituationer.

Evt. kunne straffelovens regler om nødret/nødværge bruges analogt.

> [...]
> arbejde der ?
> Så længe jeg ikke tager den med hjem, skal jeg vel ikke betale medieskat.

Det kaldes at omgå reglerne. Og det må du selvfølgelig heller ikke.
Din nabo ville nok også blive ret træt af det i længden.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 17-12-09 14:55

"AliceCOPPER" skrev

> Hvis jeg ringer 112 fra min arbejdsmobil, skal jeg så betale medieskat ?
> Jeg har skrevet under på jeg ikke bruger den privat, men at ringe 112 er
> jo heller ikke arbejdsbrug ?
Korrekt, i hvert fald ikke hvis du bare ringer for sjov, du kan evt. tage
simkortet ud så fremgår opkaldet ikke af opgørelsen.

> Tillægsspørgsmål , må jeg tage min bærbare computer med til nabo og så
> arbejde der ?
> Så længe jeg ikke tager den med hjem, skal jeg vel ikke betale medieskat.

Nej,
du kan også bytte bærbar med naboen så du tager naboens med hjem og naboen
bruger din privat, så har ingen af jer taget arbejdscomputeren med hjem til
privat brug, og skal selvfølgelig ikke betale multimedieskat.
Du kan også roligt skrive under på at du ikke tager den med hjem.

Såre enkelt, andre gode spørgsmål?

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Demant

Dato : 17-12-09 15:08

alexbo skrev:
> [...]

> privat brug, og skal selvfølgelig ikke betale multimedieskat.
> Du kan også roligt skrive under på at du ikke tager den med hjem.

Ikke enig. Hvis man låner en bærbar computer ud, så er det en privat
handling og man har brugt den privat.

Det er ikke anderledes end hvis man lader sine børn spille på den el.lign.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 17-12-09 15:17

"Kasper Demant" skrev

> Ikke enig. Hvis man låner en bærbar computer ud, så er det en privat
> handling og man har brugt den privat.

Ja,
men spørgsmålene var af en karakter jeg ikke kan tage alvorligt, så jeg
svarer lige så meget hen i vejret som der bliver spurgt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-12-09 15:31

> "Kasper Demant" skrev

> Ja,
> men spørgsmålene var af en karakter jeg ikke kan tage alvorligt, så jeg
> svarer lige så meget hen i vejret som der bliver spurgt.

Kan du så ikke bare lade være med at svarer?
Det er ved at være trættende med alt dit ævl, som er totalt uden jura.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-12-09 14:34

alexbo wrote:
> [...]
> med hjem til privat brug, og skal selvfølgelig ikke betale
> multimedieskat. Du kan også roligt skrive under på at du ikke tager den

Uanset om du føler at spørger spørger lidt dumt, er der jo ingen grund til
du også dummer dig!

--
- Frank

Fra : /Peter

Dato : 18-12-09 07:42

"AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> skrev i en
meddelelse news:4b2a31f6$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis jeg ringer 112 fra min arbejdsmobil, skal jeg så betale medieskat ?

Ikke hvis det er en arbejdsrelateret ulykke du vil melde.

Fra : AliceCOPPER

Dato : 18-12-09 08:16

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> "AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b2a31f6$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ikke hvis det er en arbejdsrelateret ulykke du vil melde.

Jeg tror jeg bare kører videre, så må andre ringe 112, jeg vil ikke risikere
en beskatning for at redde andres liv.

Fra : /Peter

Dato : 18-12-09 13:37

"AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> skrev i en
meddelelse news:4b2b2c42$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Jeg tror jeg bare kører videre, så må andre ringe 112, jeg vil ikke
> risikere en beskatning for at redde andres liv.

Må man stoppe hvor det er forbudt, hvis politiet stopper dig der?

Fra : Kasper Demant

Dato : 18-12-09 20:11

/Peter skrev:
> "AliceCOPPER" <aliceinfunderland@wuppertallernealler.dk> skrev i en
> meddelelse news:4b2b2c42$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Må man stoppe hvor det er forbudt, hvis politiet stopper dig der?

Ja. Færdselsloven gælder ikke hvis politiet anviser anderledes.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Kasper Demant

Dato : 18-12-09 22:10

Kasper Demant skrev:

> Ja. Færdselsloven gælder ikke hvis politiet anviser anderledes.

Og retsgrundlaget:
Færdselslovens § 4: (læg mærke til stk. 2)

§ 4. (28) Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen, som
gives ved færdselstavler, afmærkning på kørebane eller cykelsti,
signalanlæg eller på anden måde, jf. § 95.(29)
Stk. 2. Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen, som
gives af politiet(30) eller andre, som justitsministeren har bemyndiget
til at regulere færdslen, jf. § 89. Disse anvisninger skal efterkommes
forud for anvisninger i stk. 1.
Stk. 3. Anvisningerne i stk. 1 og 2 skal efterkommes forud for
færdselsreglerne.
Stk. 4. Trafikanter skal uanset afmærkning, der tilkendegiver ubetinget
vigepligt, rette sig efter signalanlæg, der regulerer færdslen i det
pågældende vejkryds

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : alexbo

Dato : 18-12-09 23:32

"Kasper Demant" skrev

> Og retsgrundlaget:
> Færdselslovens § 4: (læg mærke til stk. 2)

Jamen du har lige skrevet at færdselsloven ikke gælder, så kan den da ikke
være retsgrundlaget.

Færdselsloven gælder, den siger at politiets anvisninger går forud for alt
andet.
Vi er alle godt klar over meningen, men rent teknisk kan ikke lov ikke
ugyldiggøre sig selv.

Det ville blive,
loven gælder,
nej der står i loven at den ikke gælder,
jamen hvis den ikke gælder så gælder den § i loven der siger den ikke gælder
så heller ikke,
så loven gælder,
osv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kasper Demant

Dato : 20-12-09 11:01

alexbo skrev:
> [...]
> andet.
> Vi er alle godt klar over meningen, men rent teknisk kan ikke lov ikke
pjat. En lov kan sagtens have bemyndige derogatorisk kraft rettet mod
sig selv. Så simpelt er det.
Det var måske lige firkantet nok af mig og sige at færdselslovens ikke
gælder hvis politiet anviser anderledes, så lad mig endelig omformulere
for ikke at ryge i din ordkløvermaskine.

Politiets anvisninger overtrumfer færdselslovens bestemmelser

> [...]
> nej der står i loven at den ikke gælder,
> jamen hvis den ikke gælder så gælder den § i loven der siger den ikke gælder
Det giver slet ingen mening. Hvis en bekendtgørelse med derogatorisk
kraft gives i henhold til en lov, og denne gennembryder hovedloven,
bliver den bestemmelse som hjemler bekendtgørelsens udstedelse jo ikke
gennembrudt!

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-12-09 03:28

On 17-12-2009 14:28, AliceCOPPER wrote:
> Hvis jeg ringer 112 fra min arbejdsmobil, skal jeg så betale medieskat ?
>
> Jeg har skrevet under på jeg ikke bruger den privat, men at ringe 112 er jo
> heller ikke arbejdsbrug ?

Når du har en arbejdstelefon under ovenstående vilkår, må du ikke bruge
den privat.

Du må heller ikke ringe fra din nabos telefon (uden at have fået lov)

Hvis der sker en ulykke, og du går ind i naboens hus og ringer 112 uden
at have fået lov, snakker vi nødværge... Det samme hvis du mod reglerne
bruger arbejdets telefon til at ringe 112... Eller hvis du i din
firmabil som kun er til erhvervskørsel, transporterer din nabo med
organsvigt, til sygehuset for at redde ham...