/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Nyeste EyeTV 3 update ...
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-12-09 16:51

Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
osv.

damn det er smart

/thomas*

















* ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.

 
 
Henrik Münster (17-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-12-09 22:37

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> osv.
>
> damn det er smart

Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
computer stå tændt derhjemme? Jeg synes også, det lyder rigtig smart,
men jeg ved ikke rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for.
Anmeldelserne er noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok
heller ikke for kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et
program hjemme på sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac
derhjemme.

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.

Ha, hvis vi skulle skyde alle fanboys her i gruppen, så ville her vist
blive ret tomt
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (17-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-12-09 22:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > osv.
> >
> > damn det er smart
>
> Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> computer stå tændt derhjemme?

Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
web app'en til at skifte kanal.

iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
virker på mac.

Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
virker fint.


> Jeg synes også, det lyder rigtig smart,
> men jeg ved ikke rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for.
> Anmeldelserne er noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok
> heller ikke for kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et
> program hjemme på sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac
> derhjemme.


flot ...



> >
> > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
>
> Ha, hvis vi skulle skyde alle fanboys her i gruppen, så ville her vist
> blive ret tomt

nemlig ..


/thomas

Henrik Münster (17-12-2009)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-12-09 23:47

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> web app'en til at skifte kanal.
>
> iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
> browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
> så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
> virker på mac.
>
> Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
> virker fint.

OK tak. Nu er jeg forvirret på et højere plan Hvad er webapp? Jeg
antog, at formålet var, at man kan se tv på sin iPhone, selv om man ikke
er hjemme. Det skal så ske over 3G/Edge. Computeren skal altså være
tændt, og EyeTV skal vel også køre. Hvad så, hvis compueteren går på
vågeblus? Kan man så vække den?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 18-12-09 00:06

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> > web app'en til at skifte kanal.
> >
> > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
> > browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
> > så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
> > virker på mac.
> >
> > Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
> > virker fint.
>
> OK tak. Nu er jeg forvirret på et højere plan Hvad er webapp? Jeg
> antog, at formålet var, at man kan se tv på sin iPhone, selv om man ikke
> er hjemme. Det skal så ske over 3G/Edge. Computeren skal altså være
> tændt, og EyeTV skal vel også køre.

Jeg skal prøve at forklare ... Elgato startede med at lave en "rigtig"
iPhone Applikation til at streame live og optaget indhold fra din EyeTV
til iPhone .. men Apples retningslinier forhinderede at de kunne lave
streaming til iPhone når den var på EDGE/3G ... så det virker kun når
telefonen har en WiFi forbindelse.

Safari på iPhone derimod kan _godt_ streame video mens den er på en 3G
forbindelse, så de har lavet en løsning hvor du går på en side som din
eyetv installationer servere som gør at du kan streame live tv til din
iPhone. Samme side virker naturligvis også på Safari.



> Hvad så, hvis compueteren går på
> vågeblus? Kan man så vække den?

nix .. ikke remote så vidt jeg kan se ...

/thomas

Ukendt (18-12-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-12-09 00:13

Hej,

> til iPhone .. men Apples retningslinier forhinderede at de kunne lave
> streaming til iPhone når den var på EDGE/3G ... så det virker kun når
> telefonen har en WiFi forbindelse.

Lige et lille indskud:

Hvis man jailbreaker sin telefon virker EyeTV streaming også fint over
3G. Det har jeg brugt længe nu - fungerer ganske udmærket!

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Jesper Haaber Gyllin~ (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-12-09 17:53

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > > osv.
> > >
> > > damn det er smart
> >
> > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > computer stå tændt derhjemme?
>
> Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> web app'en til at skifte kanal.

Du kan vel også styre det udefra via en browser,ikke?

Jeg går selv i tanker om at anskaffe enten en Mac mini eller en Apple
Tv, men er usikker på i hvilken retning jeg skal.

>
> /thomas


--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Karl Antz (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 23-12-09 17:57

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Jeg går selv i tanker om at anskaffe enten en Mac mini eller en Apple
> Tv, men er usikker på i hvilken retning jeg skal.

Jeg vil så helt klart anbefale en macmini - den har bare SÅ mange flere
muligheder; og kombinationen mini/eyetv-hybrid/rowmote-pro (en
iphone-app der kan styre ikke bare eyetv men også en del andre
programmer) fungerer perfekt her.

god jul ...

karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th
2300 København S

Thomas von Hassel (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-12-09 17:59

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > > live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > > > osv.
> > > >
> > > > damn det er smart
> > >
> > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > > computer stå tændt derhjemme?
> >
> > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> > web app'en til at skifte kanal.
>
> Du kan vel også styre det udefra via en browser,ikke?

webapp = kører i en browser jo.

Med iPhone App'en kan du også se EPG og sætte ting til at optage når du
ikke erhjemme.

>
> Jeg går selv i tanker om at anskaffe enten en Mac mini eller en Apple
> Tv, men er usikker på i hvilken retning jeg skal.

Nu er jeg nok ikke det bedste eksempel .. men jeg har begge dele ..
EyeTV kører på en mini, exporterer automatisk, smider sig selv ind i
iTunes som så bliver syncet til et AppleTV

/thomas


/thomas

Jesper Haaber Gyllin~ (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-12-09 21:27

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > > > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > > > live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3
G
> > > > > osv.
> > > > >
> > > > > damn det er smart
> > > >
> > > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > > > computer stå tændt derhjemme?
> > >
> > > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> > > web app'en til at skifte kanal.
> >
> > Du kan vel også styre det udefra via en browser,ikke?
>
> webapp = kører i en browser jo.
>
> Med iPhone App'en kan du også se EPG og sætte ting til at optage når du
> ikke erhjemme.
>
> >
> > Jeg går selv i tanker om at anskaffe enten en Mac mini eller en Apple
> > Tv, men er usikker på i hvilken retning jeg skal.
>
> Nu er jeg nok ikke det bedste eksempel .. men jeg har begge dele ..
> EyeTV kører på en mini, exporterer automatisk, smider sig selv ind i
> iTunes som så bliver syncet til et AppleTV

OK. Men jeg tænkte nu mere på om du kan fjernstyre dit setup fra en
andens computer via en browser?

Du står ude i byen og kommer i tanke om at du ikke har sat den til at
optage noget du gerne vil se.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Thomas von Hassel (23-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-12-09 21:41

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote: > > > Thomas von
> Hassel <thomas@elements.dk> wrote: > > > > > Henrik Münster
> <henrik@muenster.dk> wrote: > > > > > > > Thomas von Hassel
> <thomas@elements.dk> wrote: > > > > > > > > > Man kan ikke sige at Elgato
> ligger på den lade side mht. EyeTV ... den > > > > > sidste nye (gratis)
> update til version 3 giver mulighed for at streame > > > > > live TV via
> Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3 G > > > > >
> osv. > > > > > > > > > > damn det er smart > > > > > > > > Kunne du evt.
> fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens > > > > computer
> stå tændt derhjemme? > > > > > > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal
> være tændt ... og du kan bruge > > > web app'en til at skifte kanal. > > >
> > Du kan vel også styre det udefra via en browser,ikke? > > webapp = kører
> i en browser jo. > > Med iPhone App'en kan du også se EPG og sætte ting
> til at optage når du > ikke erhjemme. > > > > > Jeg går selv i tanker om
> at anskaffe enten en Mac mini eller en Apple > > Tv, men er usikker på i
> hvilken retning jeg skal. > > Nu er jeg nok ikke det bedste eksempel ..
> men jeg har begge dele .. > EyeTV kører på en mini, exporterer automatisk,
> smider sig selv ind i > iTunes som så bliver syncet til et AppleTV
>
> OK. Men jeg tænkte nu mere på om du kan fjernstyre dit setup fra en andens
> computer via en browser?
>
> Du står ude i byen og kommer i tanke om at du ikke har sat den til at
> optage noget du gerne vil se.

nej .. ikke via en browser .. kun via deres iPhone app.


/thomas

Lyrik (21-12-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-12-09 16:58

On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> > Thomas von Hassel <tho...@elements.dk> wrote:
>
> > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > live TV via Safari til iPhones  (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > > osv.
>
> > > damn det er smart
>
> > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > computer stå tændt derhjemme?
>
> Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> web app'en til at skifte kanal.
>
> iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
> browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
> så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
> virker på mac.
>
> Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
> virker fint.
>
> > Jeg synes også, det lyder rigtig smart,
> > men jeg ved ikke rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for.
> > Anmeldelserne er noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok
> > heller ikke for kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et
> > program hjemme på sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac
> > derhjemme.
>
> flot ...
>
>
>
> > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har ladt bøssen!
Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))

Hilsen
Jens

Martin Bredthauer (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 22-12-09 01:40

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg har ladt bøssen!
> Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
> HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))

EyeTV optager fint DR HD. Hvori består dit problem?

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-12-09 07:31

Lyrik skrev:

> Jeg har ladt bøssen!
> Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
> HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))

EyeTV Hybrid kan sagtens optage DR HD. I hvertfald den version jeg har.

Det er nok mere en fejl 40 der er på tale her.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 09:20

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> > Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> > > Thomas von Hassel <tho...@elements.dk> wrote:
> >
> > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV ... den
> > > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > > live TV via Safari til iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > > > osv.
> >
> > > > damn det er smart
> >
> > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > > computer stå tændt derhjemme?
> >
> > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> > web app'en til at skifte kanal.
> >
> > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
> > browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
> > så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
> > virker på mac.
> >
> > Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
> > virker fint.
> >
> > > Jeg synes også, det lyder rigtig smart,
> > > men jeg ved ikke rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for.
> > > Anmeldelserne er noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok
> > > heller ikke for kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et
> > > program hjemme på sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac
> > > derhjemme.
> >
> > flot ...
> >
> >
> >
> > > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg har ladt bøssen!
> Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
> HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))

jeg kan fint optage DR HD ....

/thomas

Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 09:23

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
>
> > On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote: >
> > Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote: > > Thomas von Hassel
> > <tho...@elements.dk> wrote: > > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger
> > på den lade side mht. EyeTV ... den > > > sidste nye (gratis) update til
> > version 3 giver mulighed for at streame > > > live TV via Safari til
> > iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G > > > osv. > > > > damn
> > det er smart > > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i
> > praksis? Skal ens > > computer stå tændt derhjemme? > > Ja, den maskine
> > som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge > web app'en til
> > at skifte kanal. > > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at
> > sætte optagelser igang og > browse igennem EPG'en og planlægge
> > optagelser ud i fremtiden. Men virker > så kun over WiFi, ikke over
> > 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det > virker på mac. > > Jeg har
> > brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det > virker
> > fint. > > > Jeg synes også, det lyder rigtig smart, > > men jeg ved ikke
> > rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for. > > Anmeldelserne er
> > noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok > > heller ikke for
> > kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et > > program hjemme på
> > sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac > > derhjemme.
> > > > flot ... > > > > > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Jeg
> > har ladt bøssen! Men alle dine illusioner brister når du forsøger at
> > optage DR HD!)) Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV
> > Hybrid" kan optage DR HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))
>
> jeg kan fint optage DR HD ....

bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD

/thomas

Flemming Rubini (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-12-09 10:36

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > jeg kan fint optage DR HD ....
>
> bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD

Lyder spændende. Jeg har altid været glad for EyeTV, men benytter i dag
en Samsung box fra TDC, besværligt og godt. Glæder mig til at fruens
mini bliver til overs.

Hvor meget fylder det mere at optage i DR HD?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 11:02

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > > jeg kan fint optage DR HD ....
> >
> > bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> > korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD
>
> Lyder spændende. Jeg har altid været glad for EyeTV, men benytter i dag
> en Samsung box fra TDC, besværligt og godt. Glæder mig til at fruens
> mini bliver til overs.
>
> Hvor meget fylder det mere at optage i DR HD?

1 minut i HD fylder ca. 100MB afhængig af indhold og bitrate

1 minut i SD fylder ca. 33MB


(hurtig test her idag på tv2 film + film HD)
/thomas

Flemming Rubini (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-12-09 11:17

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > > jeg kan fint optage DR HD ....
> > >
> > > bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> > > korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD
> >
> > Lyder spændende. Jeg har altid været glad for EyeTV, men benytter i dag
> > en Samsung box fra TDC, besværligt og godt. Glæder mig til at fruens
> > mini bliver til overs.
> >
> > Hvor meget fylder det mere at optage i DR HD?
>
> 1 minut i HD fylder ca. 100MB afhængig af indhold og bitrate
>
> 1 minut i SD fylder ca. 33MB

Tak.
Man kan ikke gemme HD i den nye arkiv funktion hos TDC, så jeg troede
det fyldte fem-seks gange mere.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 13:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > > jeg kan fint optage DR HD ....
> > > >
> > > > bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> > > > korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD
> > >
> > > Lyder spændende. Jeg har altid været glad for EyeTV, men benytter i dag
> > > en Samsung box fra TDC, besværligt og godt. Glæder mig til at fruens
> > > mini bliver til overs.
> > >
> > > Hvor meget fylder det mere at optage i DR HD?
> >
> > 1 minut i HD fylder ca. 100MB afhængig af indhold og bitrate
> >
> > 1 minut i SD fylder ca. 33MB
>
> Tak.
> Man kan ikke gemme HD i den nye arkiv funktion hos TDC, så jeg troede
> det fyldte fem-seks gange mere.

Det er nok fordi HD tit bliver solgt som "premium content" og de vil
helst ikke have at du kan gemme det. (der skal jo også sælges nogen
BluRay film f.eks.)

/thomas


Flemming Rubini (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 22-12-09 21:33

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Det er nok fordi HD tit bliver solgt som "premium content" og de vil
> helst ikke have at du kan gemme det. (der skal jo også sælges nogen
> BluRay film f.eks.)

Det kan jeg godt følge dig i. Derfor undrede det mig, at julekalenderen
fra DR1, Pagten, ikke kunne hentes frem i HD.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thorbjørn Ravn Ander~ (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 22-12-09 15:38

Thomas von Hassel skrev:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
>>
>>> On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote: >
>>> Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote: > > Thomas von Hassel
>>> <tho...@elements.dk> wrote: > > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger
>>> på den lade side mht. EyeTV ... den > > > sidste nye (gratis) update til
>>> version 3 giver mulighed for at streame > > > live TV via Safari til
>>> iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G > > > osv. > > > > damn
>>> det er smart > > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i
>>> praksis? Skal ens > > computer stå tændt derhjemme? > > Ja, den maskine
>>> som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge > web app'en til
>>> at skifte kanal. > > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at
>>> sætte optagelser igang og > browse igennem EPG'en og planlægge
>>> optagelser ud i fremtiden. Men virker > så kun over WiFi, ikke over
>>> 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det > virker på mac. > > Jeg har
>>> brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det > virker
>>> fint. > > > Jeg synes også, det lyder rigtig smart, > > men jeg ved ikke
>>> rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for. > > Anmeldelserne er
>>> noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok > > heller ikke for
>>> kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et > > program hjemme på
>>> sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac > > derhjemme.
>>>>> flot ... > > > > > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
>>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Jeg
>>> har ladt bøssen! Men alle dine illusioner brister når du forsøger at
>>> optage DR HD!)) Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV
>>> Hybrid" kan optage DR HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))
>> jeg kan fint optage DR HD ....
>
> bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD

Ah, problemet er måske at Jens stadig bruger EyeTV 2?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 15:40

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> >> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
> >>
> >>> On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote: >
> >>> Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote: > > Thomas von Hassel
> >>> <tho...@elements.dk> wrote: > > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger
> >>> på den lade side mht. EyeTV ... den > > > sidste nye (gratis) update til
> >>> version 3 giver mulighed for at streame > > > live TV via Safari til
> >>> iPhones (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G > > > osv. > > > > damn
> >>> det er smart > > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i
> >>> praksis? Skal ens > > computer stå tændt derhjemme? > > Ja, den maskine
> >>> som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge > web app'en til
> >>> at skifte kanal. > > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at
> >>> sætte optagelser igang og > browse igennem EPG'en og planlægge
> >>> optagelser ud i fremtiden. Men virker > så kun over WiFi, ikke over
> >>> 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det > virker på mac. > > Jeg har
> >>> brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det > virker
> >>> fint. > > > Jeg synes også, det lyder rigtig smart, > > men jeg ved ikke
> >>> rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for. > > Anmeldelserne er
> >>> noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok > > heller ikke for
> >>> kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et > > program hjemme på
> >>> sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac > > derhjemme.
> >>>>> flot ... > > > > > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
> >>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Jeg
> >>> har ladt bøssen! Men alle dine illusioner brister når du forsøger at
> >>> optage DR HD!)) Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV
> >>> Hybrid" kan optage DR HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))
> >> jeg kan fint optage DR HD ....
> >
> > bemærk at du skal have EyeTV 3.x eller højere da de ældre version ikke
> > korrekt dekoder h.264 streams som b.la. DR HD
>
> Ah, problemet er måske at Jens stadig bruger EyeTV 2?

nemlig ... men det koster jo ....

/thomas

N/A (24-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 24-12-09 11:50



Lyrik (21-12-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-12-09 17:56

On 22 Dec., 01:40, s...@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:
> Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> > Jeg har ladt bøssen!
> > Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> > Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
> > HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))
>
> EyeTV optager fint DR HD. Hvori består dit problem?
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
At min EyeTV Hybrid ikke kan. det er mit problem! Er det et problem?

Jens

Peter Kiil (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 22-12-09 02:02

Lyrik - jenserikbech@gmail.com on 22/12/09 01.56 wrote:

> At min EyeTV Hybrid ikke kan. det er mit problem! Er det et problem?

Du er godt nok mærkelig...
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Martin Bredthauer (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 22-12-09 08:11

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> det er mit problem! Er det et problem?

Ja, det er et problem når du generaliserer det i form af udsagn som:

> Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> Det kan den nemlig ikke!))

Det kan EyeTV nemlig godt.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Lyrik (21-12-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 21-12-09 21:27

On 22 Dec., 02:01, Peter Kiil <pe...@kiil.net> wrote:
> Lyrik - jenserikb...@gmail.com on 22/12/09 01.56 wrote:
>
> > At min EyeTV Hybrid ikke kan. det er mit problem! Er det et problem?
>
> Du er godt nok mærkelig...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvem er mærkelig her Peter? Du skriver en psykologisk redegørelse over
en skribents personlighed, mens jeg lægger mine tekniske erfaringer
over EyeTV Hybrid frem i den rette gruppe? Hvem er så en nisse? Du
eller jeg?
Efternavnet er måske rettere "Kill?"))

Jens

Peter Kiil (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 22-12-09 20:17

Lyrik - jenserikbech@gmail.com on 22/12/09 05.26 wrote:

> Hvem er mærkelig her Peter? Du skriver en psykologisk redegørelse over
> en skribents personlighed, mens jeg lægger mine tekniske erfaringer
> over EyeTV Hybrid frem i den rette gruppe? Hvem er så en nisse? Du
> eller jeg?
> Efternavnet er måske rettere "Kill?"))

Det er så dumt at jeg ikke engang orker at svare....
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Thomas von Hassel (22-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-12-09 20:25

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> On 22 Dec., 02:01, Peter Kiil <pe...@kiil.net> wrote:
> > Lyrik - jenserikb...@gmail.com on 22/12/09 01.56 wrote:
> >
> > > At min EyeTV Hybrid ikke kan. det er mit problem! Er det et problem?
> >
> > Du er godt nok mærkelig...
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvem er mærkelig her Peter? Du skriver en psykologisk redegørelse over
> en skribents personlighed, mens jeg lægger mine tekniske erfaringer
> over EyeTV Hybrid frem i den rette gruppe? Hvem er så en nisse? Du
> eller jeg?
> Efternavnet er måske rettere "Kill?"))

hvis hr. Kiil er nisse vil jeg hellere være en nisse end ikke ...

/thomas

N/A (22-12-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 22-12-09 07:31



Lyrik (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 24-12-09 03:28

On 22 Dec., 09:20, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> > On 17 Dec., 22:52, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> > > Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> > > > Thomas von Hassel <tho...@elements.dk> wrote:
>
> > > > > Man kan ikke sige at Elgato ligger på den lade side mht. EyeTV .... den
> > > > > sidste nye (gratis) update til version 3 giver mulighed for at streame
> > > > > live TV via Safari til iPhones  (og Mac'er m.10.6.x) både over wifi, 3G
> > > > > osv.
>
> > > > > damn det er smart
>
> > > > Kunne du evt. fortælle lidt om, hvordan det virker i praksis? Skal ens
> > > > computer stå tændt derhjemme?
>
> > > Ja, den maskine som EyeTV kører på skal være tændt ... og du kan bruge
> > > web app'en til at skifte kanal.
>
> > > iPhone App'en derimod kan du også bruge til at sætte optagelser igang og
> > > browse igennem EPG'en og planlægge optagelser ud i fremtiden. Men virker
> > > så kun over WiFi, ikke over 3G/EGDE ... det gør webapp'en derimod + det
> > > virker på mac.
>
> > > Jeg har brugt det idag .. har haft TV2 News kørende i baggrunden .. det
> > > virker fint.
>
> > > > Jeg synes også, det lyder rigtig smart,
> > > > men jeg ved ikke rigtig, om det er noget, jeg vil have brug for.
> > > > Anmeldelserne er noget blandede, men nogle af anmelderne er godt nok
> > > > heller ikke for kvikke. En af dem er sur over, at man skal købe et
> > > > program hjemme på sin Mac. En anden er sur over, at man skal have en Mac
> > > > derhjemme.
>
> > > flot ...
>
> > > > > * ja, jeg er Elgato Fanboy ... shoot me.
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Jeg har ladt bøssen!
> > Men alle dine illusioner brister når du forsøger at optage DR HD!))
> > Det kan den nemlig ikke!)) Men samme "EyeTV Hybrid" kan optage DR
> > HD i Windows Mediacenter-Orv den sad!))
>
> jeg kan fint optage DR HD ....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu kom "Julemanden" lige med en version 3 fra "Julemandens
værksted."

Kan du fortælle mig hvor meget af en MacBook der skal være tændt for
at den kan optage programmer til mig i julen?
Altså jeg regner med at "EyeTV" skal være tændt. Jeg har sat scedulen
til at optage et par udsendelser.
Det ville være ærgerligt at misse noget.
Hvis jeg prøver DR HD, så fejler den med "manglende codec?"

GJ
Jens

Thomas von Hassel (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 24-12-09 11:49



> "Julemanden" lige med en version 3 fra "Julemandens værksted."
>
> Kan du fortælle mig hvor meget af en MacBook der skal være tændt for at
> den kan optage programmer til mig i julen?

den skal bare være tændt ... den kan faktisk også være i sleep .. EyeTV
kan selv vække eller starte maskinen hvis der er noget der skal optages.

> Altså jeg regner med at "EyeTV" skal være tændt. Jeg har sat scedulen til
> at optage et par udsendelser. Det ville være ærgerligt at misse noget.
> Hvis jeg prøver DR HD, så fejler den med "manglende codec?"

Sjovt nok siger den fejl nøjagtig hvad der er galt. Geninstaller EyeTV
og se om det ikke hjælper.

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-09 11:50

Lyrik skrev:

> Hvis jeg prøver DR HD, så fejler den med "manglende codec?"

Prøv du at afinstallere og reinstallere din EyeTV 3.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste